Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

    Hallo allemaal,

    Heb sinds kort een D70 met de 18-70 kitlens als vervanger van mijn Coolpix 995.
    Met de kerstdagen al weer genoeg foto's genomen.
    Echter zie ik bij enkele foto's ( gemaakt met SB25 flits gericht naar plafond op statief in sluitertijd prioriteit ) een irriterende schaduw ongeveer midden onder.
    Wat kan dit zijn? Is me eigenlijk eerder niet opgevallen.
    Kan dit misschien van de bijgeleverde zonnekap zijn?

    Zie dat ik geen pic kan uploaden, maar geinteresseerden kan ik wel een 87kb voorbeeld mailen.

    Greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

  • #2
    Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

    Mij mag je zo eens een rara schaduw mailen :

    lieven.vandergheynst@pandora.be
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

      Mij mag je ook wel even mailen, ben wel benieuwd, bastiaanv@home.nl
      F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
      Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

      Comment


      • #4
        Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

        Moet je mij eens uitleggen waarom je een zonnekap op je lens zet als je met flash-fotografie bezig bent

        Voor zover ik het begrepen heb, gebruik je die toch enkel maar in de buitenlucht om reflecties van de zon tegen te gaan ??

        Naja, ik heb zelf ook al foto's getrokken met de D70 waar er onderaan een halve bolvormige schaduwplek te zien was.... en toen was ik effectief m'n zonnekap vergeten af te doen....
        Last edited by Aragorn; 26 december 2004, 20:16.
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

          sorry mannen, maar nu lig ik toch even strijk
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
            Moet je mij eens uitleggen waarom je een zonnekap op je lens zet als je met flash-fotografie bezig bent

            Voor zover ik het begrepen heb, gebruik je die toch enkel maar in de buitenlucht om reflecties van de zon tegen te gaan ??

            Naja, ik heb zelf ook al foto's getrokken met de D70 waar er onderaan een halve bolvormige schaduwplek te zien was.... en toen was ik effectief m'n zonnekap vergeten af te doen....
            Tsja..... Ik doe normaal gesproken meer buitenfotografie. Probleem is dat ik die zonnekap niet meer van de lens afkrijg
            Maar is idd een halve bolvormige schaduwplek.

            Greetz

            Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

            Comment


            • #7
              Re: Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

              Normaal moet die er bij de kitlens toch redelijk goed op en af komen hoor. Het is een systeem dat ge een kwartje moet draaien en dan komt ie los. soort klik systeem. is geen schroefdraad, dus kan niet vastzitten!

              je moet maar eens proberen, met de voorkant van de lens naar je toe gericht moet je een kwartslag tegen de klok in draaien, dit geeft initieel wat weerstand en dan klikt hij normaal wel los.

              Oorspronkelijk geplaatst door B-man
              Tsja..... Ik doe normaal gesproken meer buitenfotografie. Probleem is dat ik die zonnekap niet meer van de lens afkrijg
              Maar is idd een halve bolvormige schaduwplek.

              Greetz

              Bryan
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment

              Working...
              X