Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op tv

    Beste fotoliefhebbers..

    Een vraag:

    hoe krijg ik de beste weergave van(jpeg) foto's op een breedbeeld tv..
    Heeft iemand hier een tip voor mij.... momenteel sluit ik mijn digi fototoestel gewoon op tv aan maar de kwaliteit op tv-scherm laat te wensen over, is niet te vergelijken met de kwaliteit op pc-scherm..


    Dank u

    Ivan

  • #2
    Re: Foto op tv

    Niet, tv is gewoon niet een geschikt medium om foto's op te laten zien. Dit komt omdat tv slechts 1/2 of zelfs mindere resolutie heeft dan een beeldscherm op 1024x768.

    Dus je kan proberen hogere kwaliteit jpeg te nemen, maar ik betwijfel ten zeerste of je daar wat mee opschiet, ik denk het niet.

    Je kan allicht nog proberen om foto's op dvd te zetten, misschien dat het dan iets beter wordt, maar dat zal ook maar marginaal zijn denk ik.
    F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
    Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

    Comment


    • #3
      Re: Foto op tv

      Zou het resultaat via een LCD of Plasma-tv beter van kwaliteit zijn.
      Iemand die hierop een antwoord weet?

      Comment


      • #4
        Re: Foto op tv

        Kijk regelmatig mijn foto,s op TV, voor de visite of zo, heb ze gewoon op DVD gezet, prachtig op zo,n groot scherm hoor.je moet wel een DVD speler hebben natuurlijk, die er geschikt voor is, echt een aanrader om zo je opnamen te bekijken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Foto op tv

          hallo,

          ik gebruik het programma TV-tool als hulpmiddel,
          ( http://tvtool.info/index_e.htm ) en schakel mijn pc aan mijn TV : zo kan ik alles van den PC op den televies laten zien

          groeten
          Alfredo

          Comment


          • #6
            Re: Foto op tv

            Ik gebruik hiervoor het programma Magix Foto's op CD en DVD.

            Je kunt er geluid bij zetten, effecten toepassen (bvb inzoomen ed) en tientallen (zoniet honderden) overvloeimogelijkheden.

            Eens een show gemaakt brandt je die op DVD, en je kan hem in om het even welke DVD speler afspelen.

            Het programma is niet echt duur (ik betaalde ongeveer €30) en er is een heel goeie gratis helpdesk voor bij problemen.
            Veel beter dan PowerPoint presentaties, een aanrader vind ik.

            Ga eventueel eens zien op Magix

            Dirk
            Last edited by Medidoc; 26 december 2004, 16:00.
            Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

            Comment


            • #7
              Re: Foto op tv

              Digitale foto's bekijk je niet op TV.
              daar heb je een computer voor.
              Een televisie is te weinig in beeldkwaliteit voor je mooie foto's....

              Comment


              • #8
                Re: Foto op tv

                als je een meter of drie/ vier vanaf zit valt het wel mee hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Foto op tv

                  Verklein de resolutie van je foto naar 720X568 en ik denk dat je dat al beter gaat vinden(heeft te maken met TV resolutie)

                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto op tv

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                    als je een meter of drie/ vier vanaf zit valt het wel mee hoor.
                    grt,bouk.
                    mmm, misschien als je acht meter eraf zit...
                    Dan zie je idd niet meer of 't een foto is of een film.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto op tv

                      Ik maak regelmatig slideshows op DVD met Ulead DVD Pictureshow. Met een muziekje er onder is het best een aangename manier om naar je foto's te kijken met een groep van mensen. Als je rekening houdt met de beperkingen van een TV toestel, dan valt de kwaliteit van zo'n slideshow best mee.

                      Ik denk dat als je rekening houdt met het formaat van je TV (4:3 of 16:9) en het beperkt aantal lijnen (720 op DVD kwaliteit) dat je een groep van mensen een goed idee kan geven van die leuke vakantie naar Egypte of dat dagje uit naar de Efteling met de kinderen en de buren. Het goeie (of het slechte ) van een TV is dat hij vaak een centrale plek in de huiskamer heeft. Je kan er dus veel mensen rond zetten die met z'n allen te gelijk naar je foto's kunnen kijken en allemaal tegelijk naar je verhaal kunnen luisteren.

                      Ik geef toe dat de kwaliteit op mijn 21" monitor of op mijn laptop beter is. Maar de TV is toch gemakkelijker.

                      just my 2 cents, Kris.
                      My work: VICTORIE.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto op tv

                        mijn grote frustratie bij Ulead is dat je wel andere objecten kunt bijplaatsen ( gadgets, maar ook uw eigen foto's ) maar dat je geen transities kunt laten uitvoeren op deze foto's ...
                        En de set overgangen tussen dia's is toch ook héél beperkt ...
                        embee ::: nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto op tv

                          Oorspronkelijk geplaatst door embee
                          mijn grote frustratie bij Ulead is dat je wel andere objecten kunt bijplaatsen ( gadgets, maar ook uw eigen foto's ) maar dat je geen transities kunt laten uitvoeren op deze foto's ...
                          En de set overgangen tussen dia's is toch ook héél beperkt ...
                          Lees mijn posting hierboven over Magix.
                          Transities zonder probleem, Naar schatting 100 overgangen.

                          Dirk
                          Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto op tv

                            Ik gebruik hiervoor het programma Magix Foto's op CD en DVD.
                            En met Proshow Gold? Ik kan verkeerd zijn, maar is dat ook niet zoiets?

                            Grtz,F@bke
                            If the grass looks greener on the other side of the fence, maybe yours needs a little more tending….
                            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                            The name of the game is to fill the frame!
                            http://Fabke.fotopic.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto op tv

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                              Zou het resultaat via een LCD of Plasma-tv beter van kwaliteit zijn.
                              Iemand die hierop een antwoord weet?
                              Kerstman bracht een Panasonic Plasma-TV van 42 inch en daar is een extra ingang voor SD-kaartjes en via een PC-kaart ook voor CF-kaartjes.
                              Resolutie over de 1300 x 1000.
                              Fotos draaibaar, zoom, slideshow enz .
                              Prachtig resultaat
                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X