Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde grijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfde grijs?

    (Gezien oop een ander forum)
    Wie gelooft mij als ik beweer dat het grijs van vak A en B gelijk is?



    Als de mod vindt dat dit in chit-te-chat thuishoort, verhuist 'm het maar. Omdat het met "kleur" te doen heeft heb ik het hier maar geplaatst.
    Last edited by vinstermik; 25 december 2004, 18:01.

  • #2
    Re: zelfde grijs?

    Ik geloof je.

    Comment


    • #3
      Re: zelfde grijs?

      ze zijn inderdaad gelijk ,heb de foto geopend in Ps en met het pipet er over geeft het dezelfde waarde
      alfons

      Comment


      • #4
        Re: zelfde grijs?

        Ongelofelijk, maar waar! Ik heb ook de Photoshop-test gedaan, en toch vind ik het moeilijk te geloven...

        Groeten,
        Jeroen
        http://www.jvermeulen.be

        Comment


        • #5
          Re: zelfde grijs?

          yep,en toch moeilijk te geloven
          gr, eb

          Comment


          • #6
            Re: zelfde grijs?



            Eerlijk gezegd dacht ik:
            "die hebben een bug in photoshop gevonden"
            totdat ik mijn scherm ben beginnen af te plakken ben met Post-itjes.




            BTW, welk forum ?
            Last edited by tootje; 26 december 2004, 10:33.

            Comment


            • #7
              Re: zelfde grijs?

              bizar.....ik word gewoon door mjn ogen in e maling genomen!
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                Re: zelfde grijs?

                Iemand die voor dit fenomeen een makkelijk uit te leggen verklaring heeft ?
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #9
                  Re: zelfde grijs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                  Iemand die voor dit fenomeen een makkelijk uit te leggen verklaring heeft ?
                  Tuurlijk. Het is algemeen geweten dat je ogen je bedriegen. Optische illusies zoals deze zijn daar een goed bewijs van.

                  Het bovenste vakje (A) is een donker vakje, en toont donker tegen de witte aanliggende vakjes....

                  De lagergelegen vakjes worden echter graduaal donkerder door de "schaduw" van de groene paal. Hierdoor worden de donkere vakjes donkerder, en bijgevolg ook de witte vakjes. Maar vermits het lichte vakje B weliswaar donkerder is dan de andere witte vakjes, geeft het nog steeds de illusie een lichte kleur te hebben, doordat de omliggende vakjes eveneens mee donkerder zijn geworden...

                  En dat geeft dan een gek effect... het menselijke oog is snel afgeleid, en wordt hier om de tuin geleid door de omringende donkere vakjes...
                  Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                  Comment


                  • #10
                    Re: zelfde grijs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
                    Tuurlijk. Het is algemeen geweten dat je ogen je bedriegen. Optische illusies zoals deze zijn daar een goed bewijs van.

                    Het bovenste vakje (A) is een donker vakje, en toont donker tegen de witte aanliggende vakjes....

                    De lagergelegen vakjes worden echter graduaal donkerder door de "schaduw" van de groene paal. Hierdoor worden de donkere vakjes donkerder, en bijgevolg ook de witte vakjes. Maar vermits het lichte vakje B weliswaar donkerder is dan de andere witte vakjes, geeft het nog steeds de illusie een lichte kleur te hebben, doordat de omliggende vakjes eveneens mee donkerder zijn geworden...

                    En dat geeft dan een gek effect... het menselijke oog is snel afgeleid, en wordt hier om de tuin geleid door de omringende donkere vakjes...
                    Tnx
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Re: zelfde grijs?

                      Straf he

                      Postte dit al eens een jaartje geleden, onze ogen bedriegen ons constant
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: zelfde grijs?

                        je kunt ook testen door copy&paste van een stukje A naar B...

                        Absoluut een eye-opener!
                        Groets, Gerhard
                        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                        Comment

                        Working...
                        X