Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

    Het is bijna koopjesperiode. Ik denk dat een paar "oudere" modellen in afslag zullen staan begin volgende maand. Mijn vraag is nu welke digitale spiegelreflexcamera is een zeer goede aankoop.

    Ik ben tevreden van mijn Canon G3, maar zou toch graag dat tikkeltje meer dat in een spiegelreflexcamera zit, ook wel eens willen uitproberen. Is het gamma van Canon zeer goed, of zijn er merken die beter zijn.

    Bij zo een instapmodel, hoe zit dat met het zoombereik: hetzelfde als een gewone digitale camera? Of moet je voor dezelfde zoomfuncties al lenzen bijkopen?

    En zo een investering van lenzen hoeveel kost dat?

    Ben je al iets met een model van rond de € 1.000?

  • #2
    Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

    Oorspronkelijk geplaatst door Robby
    Het is bijna koopjesperiode. Ik denk dat een paar "oudere" modellen in afslag zullen staan begin volgende maand. Mijn vraag is nu welke digitale spiegelreflexcamera is een zeer goede aankoop.

    Ik ben tevreden van mijn Canon G3, maar zou toch graag dat tikkeltje meer dat in een spiegelreflexcamera zit, ook wel eens willen uitproberen. Is het gamma van Canon zeer goed, of zijn er merken die beter zijn.

    Bij zo een instapmodel, hoe zit dat met het zoombereik: hetzelfde als een gewone digitale camera? Of moet je voor dezelfde zoomfuncties al lenzen bijkopen?

    En zo een investering van lenzen hoeveel kost dat?

    Ben je al iets met een model van rond de € 1.000?
    Tijd om eens een search te doen lijkt me... Laat ons zeggen dat je voor minimaal 1.500 een basiskit hebt, maar dat het al snel naar een veelvoud neigt (zelfs al ga je niet voor toplenzen...).
    Veel is natuurlijk afhankelijk van wat je wil doen... Als je dat al eens meegeeft, kunnen we helpen rekenen
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

      Een tweedehands 10D of 300D , ze doen hem tegenwoordig toch allemaal weg voor een 20D .
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

        Een tweedehands is een goed alternatief, maar is dat betrouwbaar? Ik bedoel maar, als je iets tweedehands koopt en achteraf blijkt x of y functie niet te werken. En alles volledig ter plaatse uittesten lijkt me ook nogal moeilijk.

        Maar voor een betrouwbare koop heb ik wel interesse....

        Comment


        • #5
          Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

          Oorspronkelijk geplaatst door Robby
          Een tweedehands is een goed alternatief, maar is dat betrouwbaar? Ik bedoel maar, als je iets tweedehands koopt en achteraf blijkt x of y functie niet te werken. En alles volledig ter plaatse uittesten lijkt me ook nogal moeilijk.

          Maar voor een betrouwbare koop heb ik wel interesse....
          Ik heb momenteel een D60 in de koopjeshoek staan.

          Hier Klikken !

          Je hoeft niks extra meer te kopen je hebt in 1 koop alles in huis om digitale foto's te maken. Deze lens overtreft de kitlens in grote mate.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Robby
            Een tweedehands is een goed alternatief, maar is dat betrouwbaar? Ik bedoel maar, als je iets tweedehands koopt en achteraf blijkt x of y functie niet te werken. En alles volledig ter plaatse uittesten lijkt me ook nogal moeilijk.

            Maar voor een betrouwbare koop heb ik wel interesse....

            De meeste die hun toestel hier verkopen daar zit meestal nog garantie op , dus dan is het het risico wel waard vind ik .
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

              Hallo,

              Wat ga je precies doen met je fototoestel? Moet hij dienen om gewoon huis-tuin-keuken gebeuren vast te leggen of ga je er Formule 1 mee trekken, natuur fotografie of ...

              Eerst en vooral zou ik de keuze maken of je een spiegelreflex wil of niet. Als je gaat voor de spiegelreflex, dan moet je er mee rekening houden dat je weet waar het begint, maar niet waar het stopt!!

              Je hoeft daarom niet de top-lenzen te kopen, maar een een paar lenzen, flits, statief, kaartjes, opslag mogelijkheden, tas, ... Het loopt aardig op.
              Als het je hobby is heb je (alé ik toch in ieder geval) het ervoor over.

              Waar je ook op moet letten (volgens mij) is dat je alles evenwaarig moet kopen. Waarmee ik wil zeggen dat het geen zin heeft dat je een Nikon D2X koopt een daar de goedkoopste tele-lens opzeten en thuis je foto's gaat "bewerken" (als dit nog gaat lukken) met een 486 pc'ke. Ik hoop dat je verstaat wat ik bedoel. Omgekeerd ik ook erg stom.

              Moest je nog vragen hebben, Shoot !!!

              mvg Sven

              Comment


              • #8
                Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

                Wat ik ermee wil doen: bij de gelegenheden zoals op reis en bij uitstappen of speciale uitjes iets meer kunnen dan een gewoon digitaal toestel. Dwz. eens een indrukwekkende macro foto (met een Canon G3 kan je al iets doen, als het onderwerp zelf niet kan gaan lopen. En meestal moet je er al half over hangen zodat je het onderwerp zelf al beschaduwd), beter focussen op een onderwerp met een betere scherpte diepte, gedetailleerder inzoomen etc.


                Enfin, ik hoop mijn vraag iets beter toegelicht te hebben...

                Comment


                • #9
                  Re: Koopadvies voor solden: welke spiegelreflexcamera?

                  Bedankt voor de toelichting.

                  Zie je jezelf met een hele zak rondzeulen met lenzen, body('s) en flits?

                  (Als ik je zo hoor spreken, denk ik niet dat je de persoon bent die dat wil met z'n fototoestel) Maar het is natuurlijk aan jou om dat te beslissen

                  mvg Sven

                  Comment

                  Working...
                  X