Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlaten mijnbouw gebouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verlaten mijnbouw gebouwen

    Onlangs zag ik industriele foto`s van kolenmijnen die gemaakt zijn in Belgie. (mooie sfeer foto`s in Z/W)
    Ik denk dat het wel de moeite is om daar een keer foto`s te gaan maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Zijn dit soort locaties vrij te bezoeken of moet je ergens een aanvraag indienen?
    Hoe is de staat van deze locaties?, staan er nog gebouwen of is er al veel opgeruimd/gesloopt?

    Hier vind men betreffende foto`s

    http://www.hfinster.de/StahlArt2/arc...n.html#archive

  • #2
    Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

    Kijk hier eens voor meer informatie
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

      Hi Marc ,

      Er zijn nog een paar gebouwen die de moeite zijn om eens een bezoekje te brengen. De mijn van Cheratte bijvoorbeeld, je mag er normaal gezien niet in maar ik denk niet dat er iemand je zal tegenhouden. Weet wel dat het een gevaarlijk uitstapje wordt, die gebouwen staan al een tijdje leeg en de natuur gaat door met de strijd en is meestal de winnaar, ik wil dus gewoon zeggen je zou niet de eerste zijn die door een ijzeren trap in een rotvaart naar beneden gaat ...

      De triage lavoir in Binche is ook zeker de moeite om eens te bekijken, op architecturaal gebied is dit topklasse! Als ik er was waren ze wel al bezig met de boel klaar te stomen voor hergebruik....

      De Cokesfabriek in Anderlue zijn ze stilaan aan't afbreken ... maar loont zeker de moeite ! Hetzelfde voor de Carcoke van zeebrugge en Marly.

      Als je eens op stap wil laat gerust iets weten.

      Comment


      • #4
        Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

        alvast bedankt voor de reacties.

        Als ik iets ga ondernemen wil ik proberen meerdere mijnen te bezoeken.Ik moet nogal een eindje rijden (ik woon boven Amsterdam)
        Ik heb geen zin om me dan te gaan haasten. Om een mijn op een dag te doen word gekkenwerk.ik verwacht dat ik me op zo`n locatie fotografisch kan uitleven ,dit wil ik dan doen zonder al te veel op de tijd te letten
        Concrete plannen moeten nog gemaakt worden

        Comment


        • #5
          Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

          Als ik op zo'n lokatie terecht kom, moet ik noodgedwongen nog eens op een andere dag teruggaan want één dag is echt niet voldoende, die mijnen zijn zo groot dat je op één dag niet alles kan zien !

          Oorspronkelijk geplaatst door marc
          alvast bedankt voor de reacties.

          Als ik iets ga ondernemen wil ik proberen meerdere mijnen te bezoeken.Ik moet nogal een eindje rijden (ik woon boven Amsterdam)
          Ik heb geen zin om me dan te gaan haasten. Om een mijn op een dag te doen word gekkenwerk.ik verwacht dat ik me op zo`n locatie fotografisch kan uitleven ,dit wil ik dan doen zonder al te veel op de tijd te letten
          Concrete plannen moeten nog gemaakt worden

          Comment


          • #6
            Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

            @ Raf, dat kan dus leuk worden, zolang je niet door een trap zakt

            Ik ben ff naar de link gegaan die bij je signatuur staat. Ik neem aan dat het jouw foto`s zijn. ziet er goed uit

            Comment


            • #7
              Re: Verlaten mijnbouw gebouwen

              een gedeelte van de koolmijnsite van Zolder is ook vrij toegankelijk.
              Via volgende link kom je bij enkele foto's die ik er nam.



              Beste groeten,

              marcus.
              Last edited by marcus; 24 december 2004, 16:40.
              zwart & wit & kleur

              flickr

              Comment

              Working...
              X