Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw in dig. fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw in dig. fotografie

    enkele vraagjes :

    resolutie en compressie : op m'n G6heb ik de mogelijkheid te kiezen tussen 640x480 tot 3072x2304 pixels(L-M1-M2-M3-S)
    en ook nog superfine-fine en normal compressie .
    groter dan 18/24 ga ik niet afdrukken ;
    welke settings gebruik ik best ?

    heb een scandisk ultraII 512 kaart ; moet die geformat worden bij nieuw gebruik en kan ik zien of deze al dan niet geformatteerd is ?
    txs.
    harry

  • #2
    Re: nieuw in dig. fotografie

    Als je een goede camera koopt, dan kan je er best alles uithalen wat erin zit. Daarom kies ik bij mijn 300D altijd de grootste resolutie + beste kwaliteit. Anders had ik beter een goedkoper toestel gekocht .
    Als je niet groter dan 18/24 gaat afdrukken, dan is een hogere resolutie ook handig om bijvoorbeeld een deel van de foto af te drukken.
    Dan heb je nog genoeg pixels over om de foto wat bij te snijden voor het afdrukken.

    Als je camera de foto's wegschrijft op je kaartje, dan zal dat wel vooraf geformatteerd zijn. Het kan nooit kwaad om eerst je kaartje in de camera zelf te formatteren (liefst niet in een kaartlezer, maar wel in het fototoestel zelf).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuw in dig. fotografie

      Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor de hoogste resolutie. Minder kan altijd, maar meer kun je er nooit van maken.

      Voor de zekerheid zou ik de kaart even formateren. beter voorkomen dan genezen.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: nieuw in dig. fotografie

        Inderdaad,
        beste kwaliteit kiezen, grootste formaat...
        Croppen kan je altijd nog he, maar vergroten..das al een pak moelijker

        Comment


        • #5
          Re: nieuw in dig. fotografie

          Large - Superfine, my friend.

          Wie weet schiet je eens een foto die je later wilt laten afdrukken op groot formaat, dan zal je blij zijn dat je voor L-superfine gekozen hebt.

          En als je kleiner schiet uit vrees om te weinig plaats te hebben op je compact flash..koop er dan gewoon nog 1 bij, tegenwoordig kost dat toch niets meer!

          http://www.powerinnumbers.com.au >> 1 GB Compactflash (type II) aan 69 euro. Die winkel is zéér betrouwbaar, vraag maar aan de vele mensen van BD die al via deze site gekocht hebben. Snelle levering en goede service, ik ken niemand die niet tevreden is over deze site. Betere prijzen zal je volgens mij ook niet (of niet snel) vinden.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #6
            Re: nieuw in dig. fotografie

            bedankt voor de reacties !

            ben even op de site gaan kijken;zie dat er twee merken beschikbaar zijn
            :"ridata en silicon power "

            enig verschil behalve de prijs ?

            Comment


            • #7
              Re: nieuw in dig. fotografie

              Ik kies ook nu de allergrootste resolutie op mijn fototoestel. Ik heb zo een 2 Gig aan kaartjes en daar kom ik lang genoeg mee toe. En dan zijn er nog altijd hulpmiddelen zals X-drives etc, waarbij je al die gegevens op een draagbare harde schijf kunt opslaan. Kijk daarvoor ook maar eens bij Powerinnumbers.

              Niet alleen voor grote afdrukken is grote resolutie nuttig, ook als je een klein(er) detail van je geschoten beeld wil laten afdrukken.

              Comment

              Working...
              X