Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zit met een ei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zit met een ei

    Reeds enkele weken zit ik met een ei, (ik weet het, dit is meer iets voor Pasen dan voor Kerstmis maar tegen dan is het ei hopelijk uitgebroed)

    Als ik zie hoe veel kleiner, compacter en handiger de sommige toestellen zijn in vergelijking met mijn eigenste Olympus UZI 2100 dan komen er bij mij meer en meer ideeën op te borrelen om mijn UZI van de hand te doen (indien kandidaat kopers) en over te schakelen naar een kleiner toestelletje met weliswaar misschien wat minder mogelijkheden. Het gaat er zeker niet om dat ik niet tevreden ben van mijn UZI, dat zeker niet.

    Wat is de mening van het forum hieromtrent??
    Groeten
    Dirk

  • #2
    Re: Ik zit met een ei

    Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf
    Reeds enkele weken zit ik met een ei, (ik weet het, dit is meer iets voor Pasen dan voor Kerstmis maar tegen dan is het ei hopelijk uitgebroed)

    Als ik zie hoe veel kleiner, compacter en handiger de sommige toestellen zijn in vergelijking met mijn eigenste Olympus UZI 2100 dan komen er bij mij meer en meer ideeën op te borrelen om mijn UZI van de hand te doen (indien kandidaat kopers) en over te schakelen naar een kleiner toestelletje met weliswaar misschien wat minder mogelijkheden. Het gaat er zeker niet om dat ik niet tevreden ben van mijn UZI, dat zeker niet.

    Wat is de mening van het forum hieromtrent??
    De Kerstman had een probleem, o jee!
    Want een gedicht maken bij jouw cadeau viel hem niet mee.
    Dit is 't cadeau dat precies bij je past
    De Kerstman hoopt dat hij je daar blij mee verrast

    Dit cadeau uit de zak van de Kerstman
    Is iets voor ddenolf; wat hij denkt is 't niet
    Houd bij dit geschenk in gedachten
    Dat je niets onderneemt boven je krachten

    Je krijgt nu wel dit mooie ding
    Maar het kostte de Kerstman wel veel ching ching
    De zak met pakjes is weer bijna leeg
    De Kerstman hoopt dat ieder 't zijne kreeg

    Bedwing nog heel even je ongeduld
    Bij het uitpakken word je van blijdschap vervuld
    Kijk nu maar wat hierin zit
    De inhoud maakt je vast wel weer fit

    Voor alle commentaar, reacties en vragen: zie de Kerstman
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Ik zit met een ei

      wtf, voor zij die deze afkorting niet kennen: ik zeg ze niet, of ik wordt verbannen.

      theokus is weer goe bezig geweest, amai. LOOOL

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Ik zit met een ei

        LOL @ Theokus....

        En verder: misschien kan een kleiner toestel erbij idd handig zijn, maar als je tevree bent met je UZI, hou hem dan lekker! Heel veel gaat hij niet opbrengen, terwijl het toch een prima cam is!
        Zoek een leuke camera (weet je budget niet) die wel in een jas- of broekzak passen en gebruik de UZi in situaties dat er echt veel zoom en stabilisatie benodigd is....
        www.lowspark.nl

        Comment


        • #5
          Re: Ik zit met een ei

          Een goede raad aan diegenen die persé een DSLR willen en reeds digitaal bezig zijn.
          Verkoop nooit je kleine, digitaaltje. Ik mer dit hier vaak. Velen schakelen over, verkopen hun oud toestelleke om kosten te recupereren en nadien hebben ze er spijt van hun kleine blijkbaar toch handige ding verkocht te hebben.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Ik zit met een ei

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            Een goede raad aan diegenen die persé een DSLR willen en reeds digitaal bezig zijn.
            Verkoop nooit je kleine, digitaaltje. Ik mer dit hier vaak. Velen schakelen over, verkopen hun oud toestelleke om kosten te recupereren en nadien hebben ze er spijt van hun kleine blijkbaar toch handige ding verkocht te hebben.
            Precies...heb een DSLR gekocht maar mijn compacte Oly C40 behouden en daar heb ik (en mijn vrouw) nog steeds heel veel plezier van!
            www.lowspark.nl

            Comment


            • #7
              Re: Ik zit met een ei

              Ik kan maar alleen Perlut bijtreden. Ik heb nu ook een DSLR maar bezit nog steeds mijn Canon S20 en Konica Minolta A2.
              De kleine toestellen zijn zeer handige point and shoot camera's, die gemakkelijk mee kunnen genomen worden en soms van pas kunnen komen.
              Mijn S20 heb ik steeds in mijn wagen liggen.
              Je krijgt bijna niets meer voor je oud toestel, het zou zonde zijn achteraf te beseffen dat het toch een goed toestel was.
              Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
              Konica Minolta Dimage A2
              Lumix FX-30

              Comment


              • #8
                Re: Ik zit met een ei

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                Een goede raad aan diegenen die persé een DSLR willen en reeds digitaal bezig zijn.
                Verkoop nooit je kleine, digitaaltje. Ik mer dit hier vaak. Velen schakelen over, verkopen hun oud toestelleke om kosten te recupereren en nadien hebben ze er spijt van hun kleine blijkbaar toch handige ding verkocht te hebben.
                helemaal mee eens, vooral als je vrouw je eerste aankoop wil hebben.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zit met een ei

                  Als je kan, hou de UZI !
                  Het is een heel goed toestel !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zit met een ei

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                    De Kerstman had een probleem, o jee!
                    Want een gedicht maken bij jouw cadeau viel hem niet mee.
                    Dit is 't cadeau dat precies bij je past
                    De Kerstman hoopt dat hij je daar blij mee verrast

                    Dit cadeau uit de zak van de Kerstman
                    Is iets voor ddenolf; wat hij denkt is 't niet
                    Houd bij dit geschenk in gedachten
                    Dat je niets onderneemt boven je krachten

                    Je krijgt nu wel dit mooie ding
                    Maar het kostte de Kerstman wel veel ching ching
                    De zak met pakjes is weer bijna leeg
                    De Kerstman hoopt dat ieder 't zijne kreeg



                    Bedwing nog heel even je ongeduld
                    Bij het uitpakken word je van blijdschap vervuld
                    Kijk nu maar wat hierin zit
                    De inhoud maakt je vast wel weer fit

                    Voor alle commentaar, reacties en vragen: zie de Kerstman

                    de kerstman had mijn vraag waarschijnlijk niet goed begrepen maar ik zal na het lezen van de commentaren dan maar mijn UZI houden en als het budget het enigszins toelaat misschien een kleiner toestelleke surplus aanschaffen. (Ondertussen had mijn dochter al haar interesse voor de UZI laten blijken dus was de keuze alsnog vrij snel gemaakt)

                    Verder nog een goed jaareinde en een voorspoedig 2005 aan iedereen.
                    Groeten
                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zit met een ei

                      Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf
                      de kerstman had mijn vraag waarschijnlijk niet goed begrepen maar ik zal na het lezen van de commentaren dan maar mijn UZI houden en als het budget het enigszins toelaat misschien een kleiner toestelleke surplus aanschaffen. (Ondertussen had mijn dochter al haar interesse voor de UZI laten blijken dus was de keuze alsnog vrij snel gemaakt)

                      Verder nog een goed jaareinde en een voorspoedig 2005 aan iedereen.
                      Misschien een goed idee voor de paashaas
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zit met een ei

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                        Een goede raad aan diegenen die persé een DSLR willen en reeds digitaal bezig zijn.
                        Verkoop nooit je kleine, digitaaltje. Ik mer dit hier vaak. Velen schakelen over, verkopen hun oud toestelleke om kosten te recupereren en nadien hebben ze er spijt van hun kleine blijkbaar toch handige ding verkocht te hebben.
                        Da's heel goed gesteld en gezegd! Heb die ervaring ook gehad! Terug Canon S20 er bij genomen naast (zie signature)

                        Gr and Happy Christmas to all!

                        sailor
                        Lid: BD 0249BE
                        D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                        Comment

                        Working...
                        X