Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht ivm D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht ivm D70

    Hallo iedereen

    Ik weet niet of de vraag hier hoort, maar dan is het aan de MODS om mij te verbeteren

    Ik ben nu al enkele maanden trotse eigenaar van mijne D70

    Maar,

    Ik heb nu enkele keren testjes gedaan met de handleiding erbij, maar ik heb nog steeds probleempjes met belichting en/of scherpte... (kijk maar naar mijn albummekes)

    De handleiding is grondig, maar het blijft theorie ...

    Dit forum heeft al veel opgehelderd ivm bepaalde vaktaal (en betekenis ervan).

    Maar wat ik eigenlijk wou vragen is:

    Is er iemand (1 of meerderen) die eens een dag met mij willen optrekken om on the field uitleg te kunnen geven.

    Een SD is daar ook wel geschikt voor, maar als ik dan vragen stel, denk ik soms van "Stoor ik hem/haar er niet teveel mee?".

    Bv. Om bepaalde termen uit te leggen en aan de hand van praktische oefeningen te begrijpen (bv braketing, wa is da? / wat doet dat?)

    Deze vraag is niet enkel voor mij, maar ook mijn vriendin die hetzelfde toestel bezit....

    Ik zorg wel voor vervoer ...

    groetjes
    Bizze
    Last edited by Bizzeke; 22 december 2004, 08:15.
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

  • #2
    Re: Hulp gezocht ivm D70

    Ik wil best een dagje het veld in, maar ik zit alleen in Noord-NL dus ik weet niet waar jij zit, maar een paar dingen kan ik wel uitleggen en ik kan je ook nog wel aan een paar titels voor goede ebooks helpen.

    DSLR: Nikon D70 van Peter Inova schijnt erg goed te zijn
    The Complete Nikon D70 Guide van Thom Hogan heb ik zelf gelezen en die heeft mij erg goed geholpen

    Nou ja, laat maar weten
    F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
    Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht ivm D70

      @Bizzeke
      Nu dat ik geen echte expert ben, maar je bent altijd welkom. Ik weet wel tamelijk veel te gebruiken. Bij ons in de omgeving brol genoeg om te zien. Desnoods ne pre-shoot in Deiremonne
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht ivm D70

        Ja juist... ter info

        Ben van Schelle (Antwerpen, België)...

        wat betreft eBooks en eventuele boeken met praktische oefening kunnen ook helpen natuurlijk...
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht ivm D70

          vind ik zelf super idee heb al een tydje mijn d70 (van juni) en toch als je met nen sd weggaat merk in elke keer weer dingen op hoe het weer anders en beter kan
          als jullie ergens afspreken en der is nog een plaatske ik doe graag mee ..

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht ivm D70

            een goede site vind ik ook de volgende,maar dan miscchien meer voor de nabewerking http://members.aol.com/bhaber/D70/lessons.html
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht ivm D70

              Hallo yves,

              Waarom kom je daar nu pas mee af? Vorig zondag hadden we je graag geholpen op de SD in de Efteling. En neen, je stoort ons (alé mij toch niet ...) daar niet mee. BD is één grote familie en we helpen mekaar dan ook graag.
              Niemand is perfect en we leren allen elke dag nog bij!

              Dus in het vervolg als je vragen hebt, shoot

              Afspreken is voor mij ook geen probleem.

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht ivm D70

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                @Bizzeke
                Bij ons in de omgeving brol genoeg om te zien. Desnoods ne pre-shoot in Deiremonne
                Niet op ingaan he Bizzeke er is daar toch niets te zien..

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht ivm D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                  Niet op ingaan he Bizzeke er is daar toch niets te zien..

                  dacht ek al

                  @Sven: Ik voelde me toen al schuldig dat ik je niet mee kon meenemen als passagier omdat de mensen 's morgens pas afzeggen... en dan nog nen hele dag rond uwen kop zagen over hoe en wat te fotograferen durfde ik niemeer ...

                  Liesje en Ik hebben er een rustige, romantische dag van gemaakt ...

                  Volgende SD ben ik OP TIJD en doe ik NIET tegendraads da beloof ik
                  [Nikon D5100 & Nikon D70]
                  [Yves en Liesbeths blog Resort]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht ivm D70

                    @Bizzeke
                    Allee, ge komt naar SD-Dendermonde ? Das de volgende SD.
                    Ge moet U van teddy-Bear niks aantrekken. Die komt alleen al omdat er niks te zien zal zijn. Niks fotograferen is zijn kunst. Hij gaat diene dag daar uitleg over geven. Deskundige uitleg ? weet ik niet. Maar t' gedacht al is goed. Minste werk aan een albummeke. Ewel, ik wil nu ne keer geen foto's zien van diene SD. Nah
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht ivm D70

                      Ik ben sinds december (vroege kerstman) ook in het bezit van een D70. Ik ben nog volop aan het leren. Heb nog maar alleen in Automatisch fotos genomen, en die vind ik al prachtig. Ik ga me nu verder storten op de handleiding voor meerdere instellingen.
                      Filip (iemand van BD) heeft me al wat meer uitleg gegeven voor de "P" stand, ga ik deze dagen oefenen.
                      Ik had ook interesse voor eens met iemand (of meerdere personen) te kunnen meelopen en zo wat te leren over de instellingen van het toestel.
                      Als ik mag, mag ik dan eens meegaan met jullie?
                      Ik heb me ook ingeschreven voor SD Dendermonde.
                      freyake

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht ivm D70

                        je kan altijd hier op BD ook gerichte vragen stellen over de D70
                        er zijn er hier genoeg met een D70
                        we kunnen evt een D70-topic starten met vraag en antwoord

                        bracketing: de camera neemt dan een foto met bepaalde variaties op een parameter
                        er bestaat oa EV-bracketing, dus dan dezelfde foto met +2/3EV,+1/3EV,0EV, -1/3EV,-2/3EV de stappen zijn ook instelbaar in de menu
                        is enkel voor Jpg dacht ik, want in RAW kan je dit achteraf zelf proberen in Nikon Capture

                        geen schrik hebben voor 'domme' vragen, want da bestaat niet
                        en veel experimenteren

                        BTW ik leer zelf ook elke keer weer bij hoor
                        Last edited by Dirtyharry71; 23 december 2004, 08:13.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gezocht ivm D70

                          Dat van dien topic zie ik wel zitten ... Zo'n topic kan altijd verheldering brengen...

                          Ik zou willen voorstellen om dan van de SD Dendermonde (als er dan toch niet te veel te zien is volgens teddy ) een soort praktijkles van te maken ...

                          De ervaren rotten leren de beginnende amateurs ...

                          Dus ipv dat de nadruk op mooie foto's maken zelf ligt , de nadruk leggen op het HOE mooie foto's maken...

                          geen goei gedacht?
                          [Nikon D5100 & Nikon D70]
                          [Yves en Liesbeths blog Resort]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gezocht ivm D70

                            Heb nog wat verlof gepland voor januari, laat maar weten als je in de ruime omgeving van Londerzeel wat wil shooten.

                            Greetz

                            Sam Jae
                            (D70 en nen hele rugzak vol lenzen)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gezocht ivm D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
                              Ik zou willen voorstellen om dan van de SD Dendermonde (als er dan toch niet te veel te zien is volgens teddy ) een soort praktijkles van te maken ...

                              De ervaren rotten leren de beginnende amateurs ...

                              Dus ipv dat de nadruk op mooie foto's maken zelf ligt , de nadruk leggen op het HOE mooie foto's maken...

                              geen goei gedacht?
                              Dat zou ik ook wel eens zien zitten sie
                              Groetjes DD
                              Fronstages

                              Comment

                              Working...
                              X