Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tester gezocht met 10 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tester gezocht met 10 D

    Een zeer eigenaardig en niet doordeweeks vraagje wellicht is dat ik een Canon 24-70 2,8 L van St. Niklaas kreeg , en ik eerlijk gezegd toch wat ontgoocheld ben. Ik heb een 70-200 2,8 L die perfect focust op mijn 10D iets wat ik niet kan zeggen van deze lens . op mijn tests zie cameras en acces ) heb ik de charts gepost maar heden avond verdere test gedaan in huis op vaste en levende voorwerpen en geen vast gunstig patroon gevonden, enkel dat op All SERVO ik meer scherpe foto's bekom.
    Mijn uiteindelijke vraag is dan ook is er iemand van Gent of omgeving die deze lens even op zijn 10 D kan testen ( indien ook in het bezit van dezelfde lens is dat nat. een bijkomend voordeel.) Indien niemand uit de onmiddelijke omgeving dit toestel heeft, is een 1 DS of 1 D MKII ook nog goed genoeg hoor.
    bedank op voorhand voor de eventuele medewerking.

    Ik heb weinig zin om aan mijn 10D te laten prutsen gezien de prima res. met de 70-200 L .

  • #2
    Re: tester gezocht met 10 D

    Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
    Een zeer eigenaardig en niet doordeweeks vraagje wellicht is dat ik een Canon 24-70 2,8 L van St. Niklaas kreeg , en ik eerlijk gezegd toch wat ontgoocheld ben. Ik heb een 70-200 2,8 L die perfect focust op mijn 10D iets wat ik niet kan zeggen van deze lens . op mijn tests zie cameras en acces ) heb ik de charts gepost maar heden avond verdere test gedaan in huis op vaste en levende voorwerpen en geen vast gunstig patroon gevonden, enkel dat op All SERVO ik meer scherpe foto's bekom.
    Mijn uiteindelijke vraag is dan ook is er iemand van Gent of omgeving die deze lens even op zijn 10 D kan testen ( indien ook in het bezit van dezelfde lens is dat nat. een bijkomend voordeel.) Indien niemand uit de onmiddelijke omgeving dit toestel heeft, is een 1 DS of 1 D MKII ook nog goed genoeg hoor.
    bedank op voorhand voor de eventuele medewerking.

    Ik heb weinig zin om aan mijn 10D te laten prutsen gezien de prima res. met de 70-200 L .
    Als je tot in Maldegem wil komen, wil ik dat stukje glas gerust eens op mijn 10D zetten. Er hebben er nog op gestaan (alleen was er geen enkele de mijne ...).

    Weet wel dat de relatie tussen 10D en 24-70L niet altijd van een leien dakje gaat... Dat is trouwens de reden waarom ik eerste een andere cam aanschaf voordat deze lens in de tas komt te zitten (want ik wil deze toch ook wel echt graag...).
    Laat maar horen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: tester gezocht met 10 D

      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
      Als je tot in Maldegem wil komen, wil ik dat stukje glas gerust eens op mijn 10D zetten. Er hebben er nog op gestaan (alleen was er geen enkele de mijne ...).

      Weet wel dat de relatie tussen 10D en 24-70L niet altijd van een leien dakje gaat... Dat is trouwens de reden waarom ik eerste een andere cam aanschaf voordat deze lens in de tas komt te zitten (want ik wil deze toch ook wel echt graag...).
      Laat maar horen...
      Bedankt in elk geval, ik zal je berichten ( PM) voor een eventuele afspraak maar dat zal wel na nieuwjaar zijn gezien ik dit weekend al bezet ben zonder van de het kerst en nieuwjaars weekend en jouw schema nog te spreken.
      nogmaals dank voor de snelle reply.
      P.S. wist dit ook maar toch op gewaagd in lenzen investeer je, de camera kan en zal wel nog leter aangepast ( vervangen) worden
      Last edited by Guest9; 17 december 2004, 21:47.

      Comment


      • #4
        Re: tester gezocht met 10 D

        Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
        Bedankt in elk geval, ik zal je berichten ( PM) voor een eventuele afspraak maar dat zal wel na nieuwjaar zijn gezien ik dit weekend al bezet ben zonder van de het kerst en nieuwjaars weekend en jouw schema nog te spreken.
        nogmaals dank voor de snelle reply.
        P.S. wist dit ook maar toch op gewaagd in lenzen investeer je, de camera kan en zal wel nog leter aangepast ( vervangen) worden
        Dan hoor ik het wel... Als het niet 100% lukt, dan kun je nog altijd de lens laten calibreren. Ze veranderen niets aan je cam, dus geen problemen te verwachten met je 70-200... Er zijn er nog die dat laten doen hebben en nu naar redelijke tevredenheid met de lens op hun 10D rondlopen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: tester gezocht met 10 D

          Hallo, dat niet goed werken met de 10 D, is dat ook zo met de 17-40 4.0 L lens.
          Want deze had ik toch graag vandaag of morgen gehaald.
          Groetjes Staf

          Comment


          • #6
            Re: tester gezocht met 10 D

            Volgens mij kan je gerust zijn.
            Over de combinatie 10D + 17-40 L f/4 (die ik trouwens zelf heb) heb ik nog niets dan goeds gehoord.

            hesy.be
            BD0319BE

            Comment


            • #7
              Re: tester gezocht met 10 D

              Opluchting.
              Bedankt.
              Staf

              Comment


              • #8
                Re: tester gezocht met 10 D

                Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf
                Hallo, dat niet goed werken met de 10 D, is dat ook zo met de 17-40 4.0 L lens.
                Want deze had ik toch graag vandaag of morgen gehaald.
                Groetjes Staf
                Die 17-40/4.0 heeft in elk geval niet die naam. Bij mij werkt ze in elk geval perfect, zoals bij alle anderen die de lens hebben die ik ken... Er zijn maar een paar lenzen die een beetje lastig lijken te doen op een 10D, en de 24-70 is er spijtig genoeg zo eentje...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: tester gezocht met 10 D

                  De 17-40 f4.0 werkt bij mij ook perfect. Ook geen berichten gehoord dat dit een probleemlens zou zijn i.c.m. een 10D.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: tester gezocht met 10 D

                    Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                    Een zeer eigenaardig en niet doordeweeks vraagje wellicht is dat ik een Canon 24-70 2,8 L van St. Niklaas kreeg , en ik eerlijk gezegd toch wat ontgoocheld ben. Ik heb een 70-200 2,8 L die perfect focust op mijn 10D iets wat ik niet kan zeggen van deze lens . op mijn tests zie cameras en acces ) heb ik de charts gepost maar heden avond verdere test gedaan in huis op vaste en levende voorwerpen en geen vast gunstig patroon gevonden, enkel dat op All SERVO ik meer scherpe foto's bekom.
                    Mijn uiteindelijke vraag is dan ook is er iemand van Gent of omgeving die deze lens even op zijn 10 D kan testen ( indien ook in het bezit van dezelfde lens is dat nat. een bijkomend voordeel.) Indien niemand uit de onmiddelijke omgeving dit toestel heeft, is een 1 DS of 1 D MKII ook nog goed genoeg hoor.
                    bedank op voorhand voor de eventuele medewerking.

                    Ik heb weinig zin om aan mijn 10D te laten prutsen gezien de prima res. met de 70-200 L .
                    Ik woon in Melsele, tss antwerpen en st-niklaas. en heb een 10D en 24-70L...
                    Ik ga deze week waarschijnlijk een test doen met Plette. die heeft ook hetzelfde probleem. mss kunnen we samen testen?
                    Groetjes,
                    Bartolomoio

                    Canon stuff, BD0258BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: tester gezocht met 10 D

                      Oorspronkelijk geplaatst door bartolomoio
                      Ik woon in Melsele, tss antwerpen en st-niklaas. en heb een 10D en 24-70L...
                      Ik ga deze week waarschijnlijk een test doen met Plette. die heeft ook hetzelfde probleem. mss kunnen we samen testen?
                      bedankt, graag, maar kan moeilijk buiten van de week door beschikbaar moeten blijven voor het werk ( wacht ), maar in de praktijk valt het nogal mee hoor, zie laatste posting in showcase. ( zijn allen met deze lens getrokken. (van de 56 slechts 2 onscherp)
                      voorbeeld 1
                      en
                      voorbeeld 2
                      Last edited by Guest9; 20 december 2004, 10:14.

                      Comment

                      Working...
                      X