Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Definitie High-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Definitie High-key

    Op de verschillende onderdelen van dit forum en vooral in "beoordeel mijn foto" is er vaak heel wat te doen over het feit of een foto al dan niet High-key is. Kan er iemand de correcte technische definitie eens geven?

    Volgens mij maakt de keuze van het onderwerp niets uit en kan je in principe zelfs van een zwart onderwerp een high key-foto maken. Een foto is volgens mij high-key als ze voornamelijk licht (=wit) weergeeft en lichte tintschakeringen. Dus ook kleuren zijn mogelijk.

    Terwijl Low key-foto's voornamelijk het ontbreken van licht (=zwart) en donkere tintschakeringen weergeven.

    Sean.
    "You don't have to be an expert to have an opinion"
    Canon EOS 300D (EF-S 18-55 mm F/3,5-5,6) + EF 75-300mm f/4-5,6 III USM

  • #2
    Re: Definitie High-key

    Dat is nou wat ik me ook af vroeg. Met name omdat ze steeds vaker voorbij komen.

    Hierbij een definitie:
    Low & High Key Lighting

    High key lighting refers to photographs dominated with mostly whites from light to mid tones (black & white) or hues (colour).

    High key landscape subjects could include snow scapes, sandy beaches, sand dunes, etc. In portraiture, high key lighting is used with subjects wearing light toned clothing against a white background. Examples of subjects would be brides, children, glamour and fashion shooting. Lighting for high key is soft, shadowless and avoids direct lighting with harsh shadows.
    Voor zover ik het begrijp is het vooral de bedoeling om met vooral wit als kleur en zachte belichting een bepaalde sfeer te creëren. Maar als iemand beter uit kan leggen wat nou juist bepaalt wat een high key foto is en wat niet, zou ik het graag eens willen vernemen.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Definitie High-key

      Probeer hier even:

      Hallo , Kan er eens iemand aan een leek uitleggen wat high-key photography is? Zijn er websites over dit onderwerp, of weet iemand hoe het moet? thankx, Raf ( P.S. titel is aangepast na opmerking van de MOD )


      En via een search op high-key vind je nog een aantal interessante links...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment

      Working...
      X