Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoeken op cameranaam ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoeken op cameranaam ??

    Ik weet niet of het al bestaat of dat het nog niet bestaat. Het lijkt mij namelijk makkelijk om de mensen nog meer bij elkaar te brengen d.m.v. een zoekfunctie te hebben op camera naam + type. Zo kunnen mensen met dezelfde camera's elkaar makkelijk vinden en eventueel helpen.
    Bij het bewerken van mijn profiel kan ik alleen vinden dat je het merk van de camera in kan voeren en niet het precieze typenr. De avatars vind ik wel erg goed als extra. Maar misschien is dit ook iets voor in de toekomst. Dat het een verplicht veld wordt het ingeven van camera en type.
    Het was maar een ideetje

    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

  • #2
    Re: zoeken op cameranaam ??

    Iemand commentaar omtrent deze zaak. Ik en Whizzcat ook member vinden het opzich een handige functie. Misschien een ADMIN die meer kan vertellen erover ?
    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

    Comment


    • #3
      Re: zoeken op cameranaam ??

      Misschien een mailtje in die zin naar de crew sturen? Indien zij het zien zitten en het technisch geen al te groot probleem vormt, geloof ik zeker dat ze het in overweging zullen nemen.

      Eén bedenking van mij : ga je zo geen kliekjesvorming krijgen? Zo van " wij hebben dezelfde camera en houden ons dan ook lekker met mekaar op". Het kan goed zijn van niet uiteraard, maar dat kwam al dadelijk bij me op.
      Last edited by pcwiet; 15 december 2004, 16:58. Reden: 2 storende tikfouten

      Comment


      • #4
        Re: zoeken op cameranaam ??

        geen gek idee hoor, bij de site Fotoapparatuur.nl gebruiken ze het ook voor de meest voorkomende merken, je kan dan meer gericht zoeken als je iets wil weten over het camera merk die je zelf gebruikt.
        grt,bouk.
        Last edited by bouk; 15 december 2004, 13:00.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: zoeken op cameranaam ??

          ja zou zeer goed zijn
          gr, eb

          Comment


          • #6
            Re: zoeken op cameranaam ??

            Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
            Eén bedenking van mij : ga je zo geen kliekjesvorming krijgen? Zo van " wij hebben dezelfde camera en houden ons dan ook lekker met mekaar op". Het kan goed zijn van niet uiteraard, maar dat kwam al dadelijk bij me op.
            Precies wat ik ook dacht , en daarom denk ik dat het geen goed idee is.
            Dit is een forum voor digitale fotografie in de brede vorm , en niet een forum voor specifiek Canon , Nikon , Sony of andere merken camera's. Daar zijn andere forums voor in het leven geroepen...
            Meen trouwens te herinneren dat er in het verleden al eerder een zelfde vraag gesteld is.
            Last edited by Hanske; 15 december 2004, 13:08.
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: zoeken op cameranaam ??

              Ik twijfel eraan en vind ook dat het clanvorming gaat promoten, terwijl wij allen in min of meerdere mate lijden aan fotografitis.
              Wat ik zou verkiezen is dat er meer openlijkheid zou bestaan en iedereen zich zou identificeren met voornaam en woonplaats.

              Henri uit Grimbergen (Vlaams Brabant)
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: zoeken op cameranaam ??

                Persoonlijk vind ik de avatars en de signature genoeg. Het is nu al gevoelig als je iets over het "andere" merk zegt. Het zou alleen maar erger worden.

                Heel veel van de topics worden dan wel uit een specifiek merk gestart, maar zijn toch ook voor anderen heel interessant. Een vraag over de D70 en macro volg ik met veel plezier omdat ik er iets van kan leren. Ook al heb ik de lens en de camera niet.

                En wat betreft identificeren, view profile.
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: zoeken op cameranaam ??


                  En wat betreft identificeren, view profile.
                  ZEER JUIST maar die is meestal onvolledig, ja zels absurd utopisch.
                  Vind persoonlijk dat profile verplichte invulvelden moest hebben die door de admin kunnen gecontroleerd worden. Zo zou betalende publiciteit en spam beter geweerd kunnen worden.
                  Speel graag met open kaart en strijd met open vizier.
                  Wie verstoppertje wil spelen kan best van deze site wegblijven: da's mijn gedacht.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoeken op cameranaam ??

                    Ik ben het gedeeltelijk ook wel eens natuurlijk. Maar echte clans vormen. Dat weet ik niet. Je bent hier om elkaar te helpen en volgens mij kijken mensen net als ik ook naar werk van andere om ervan te leren ongeacht het merk en type.
                    Het leek mij alleen makkelijk voor als je een keertje een specifieke vraag hebt over je camera. Ik denk persoonlijk dat dit wel een goeie optie is maarja daarom vraag ik ook jullie mening
                    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zoeken op cameranaam ??

                      Er is indertijd het voorstel geweest om in de topicheader het model te vermelden als de vraag specifiek een camera en/of ander accessoire betreft. Meestal gebeurt dat ook... Maar als iedereen dat doet, dan kun je ook veel gerichter de search-functie gebruiken, en dat gebeurt dan (jammer genoeg) niet...

                      Ik vind ook persoonlijk dat je niet verplicht kunt worden om je camera te vermelden. Als je wil doe je dat, wil je niet, dan moet het ook niet (er lopen genoeg gekken rond die dan weten wat je hebt en je komen opzoeken, zeker als je dan ook nog eens je volledige adres vermeldt). Uiteindelijk heeft fotografie veel minder te maken met het materiaal dan met de gebruiker.

                      De fora zo "gescheiden" maken zorgt alleen maar voor "inteelt"... Ga maar eens kijken naar een aantal fora op Dpreview... De Nikon en Canon-fora stikken daar van de merkidioten die zowat elk niet-origineel accessoire meteen afbreken... Dat help m.i. niemand vooruit...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment

                      Working...
                      X