Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

    Ik heb een kerstkaartje gemaakt met twee foto's van onze dochters geplaatst op een achtergrondfoto die ik via een 50% transparante witte laag bedekt heb. Ziet er schitterend uit op het scherm en op mijn printer. Echter, ik heb deze foto nu laten afdrukken bij een afdrukcentrale, en daar is blijkbaar een correctie toegepast zodat de achtergrondfoto veel meer kleur krijgt en de twee portretjes te donker worden. Globaal gezien is de foto dus donkerder of meer contrastrijk gemaakt. Ik vermoed dat de correctiesoftware door de uitgebleekte achtergrond oordeelt dat de foto te licht of te weinig contrastrijk is

    Vandaar mijn vraag: bij welke afdrukcentrale kun je expliciet aangeven dat ze geen correctie meer mogen toepassen?

    Ik zou natuurlijk de foto vooraf wat extra kunnen verhelderen, maar vermoedelijk zal het eindresultaat hetzelfde zijn.

  • #2
    Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

    Op deze site http://www.pixum.de/ is ergens een optie als je foto's besteld dat je de automatishe scherpstelling (DPO)kunt aan of uitschakelen.
    Zij raden aan foto's die bewerkt zijn de automatishe scherpstelling (DPO) NIET te inschakelen bij bestelling. (de optie bevind zich ergens op de pagina's waar je een overzicht krijgt van de bestelling)
    Last edited by paris lover; 10 december 2004, 10:38.
    Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
    http://www.cyclingphoto.be

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

      Pixum heeft inderdaad deze optie.
      Elka daarentegen corrigeert HELEMAAL niets.
      De Ierse afdrukcntrale ( ik ben de naam kwijt) levert ook zeer goede afdrukken.
      Indien bij U in de buurt een Schlecker winkel is kan U het daar eens uitproberen
      0.15 per foto en 0.69 verwerkkosten.
      Ik heb er tot nu toe geen klachten over
      Ze ( CéWé) wisselen alleen om de veertien dagen van papier ; en wat vroeger zo was; dat is nu ook nog
      Kodak : iets roder en warmer
      Agfa : omgekeerd
      Het Fuji papier gebruiken ze sinds vorig maand niet meer

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

        Als je met Ierse centrale PhotoBox bedoelt heb je'm. Bij PhotoBox kun je aangeven of je tegen meerprijs de fotos wilt laten nabewerken. Standaard drukken ze ze af zoals jij ze aanlevert.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

          Bedankt voor de tips!

          Ik heb foto.com gebruikt. Heb nu even de technische dienst gecontacteerd en ze zeggen dat ze op "gewijzigde" foto's geen correctie toepassen. Ook even nagevraagd hoe ze zijn of een foto gewijzigd is maar nog geen duidelijk antwoord gekregen, wacht nog even op verheldering. Ik vermoed dat het op basis van de EXIF zal gebeuren - heb eerlijk gezegd niet gecheckt of de EXIF weg was uit mijn bewerkte foto's. Verder over foto.com geen kwaad, tot nog toe hebben ze mijn niet bewerkte foto's altijd met goede kwaliteit, zeer snel en voor zeer weinig geld afgedrukt.

          Comment


          • #6
            Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

            Follow-up: foto.com liet weten dat jpegs zonder EXIF niet gecorrigeerd worden. Ik heb de test gedaan en het blijkt inderdaad te kloppen: de afdrukken zijn nu quasi identiek met wat ik zie op mijn scherm (sRGB ingesteld en gecalibeerd op gamma).

            Comment


            • #7
              Re: Afdrukcentrale die foto's niet corrigeert?

              In Nederland:
              - www.agfanet.nl (in het uploadprogramma kun je aanvinken of je 'foto-optimalisatie' wilt, als je het vakje niet aanvinkt, wordt je foto dus niet gecorrigeerd)
              - www.defotograaf.nl

              Beide fotoservices hebben ook hun ICC-profiel beschikbaar.

              Comment

              Working...
              X