Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

model pose

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • model pose

    Ik wil mij meer gaan toeleggen op model/portret fotografie, maar ik schiet tekort in het positioneren van het model.

    ik zie hier hele mooie foto's voorbij komen, met verschillende pose's.

    mij vraag is, mag ik van verschillende van jullie, foto's lenen (op een DVD branden)(voor eigen gebruik) om in een dvd aftespelen en zo wat meer te leren, over de verschillende manieren om een model te fotograferen.

    als ik een model moet fotograferen sla ik dicht als het om de pose gaat ik weet niet hoe ik ze moet neer zetten.
    als ik naar verschillende foto's kan kijken kan ik mischien vertrouwd raken in de verschillen.

    ik heb laatst een motor-modellen shoot gedaan met Triker en Tom, van Tom heb ik veel geleerd door naar hem te kijken hoe hij omgaat met een model en hoe hij haar neer zet.
    Triker was te druk bezig met het organiseren en het gladjes te laten verlopen van de shoot.

    is dit verkeerd om te vragen of ????
    het is beter om er zelf achter te komen maar ik ben zeer verlegen en niet zo spraakzaam.
    door veel naar foto's te kijken kan ik mij beter consentreren op een pose die ik wil en kom dan ook rustiger over naar het model.

    als je het niet erg kun je dan een link plaatsen naar je site.

    bijvoorbaat dank
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

  • #2
    Re: model pose

    ik verzamel foto's van de CHé en p -mazine enzo. die knip ik uit en steek die in een map.


    zo hebde goei poses altijd bij de hand.
    ge moet die dan nie los overnemen ma ze helpen wel.

    Comment


    • #3
      Re: model pose

      Heb ergens op BD een link gezien naar een website , waar getekende poses stonden voor modellen , maar kan het zo snel niet vinden
      misschien dat een van de andere leden deze link nog eens kan posten , dan ben je al een stuk verder op weg ( denk ik )
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: model pose

        Voila, de site waar Hanske naar verwijst is http://www.photocrack.com/
        Ga naar downloads - ModelPose 1.1 (kun je ook online uitproberen)
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: model pose

          @Filmar : Dat was idd de site die ik bedoelde





          ( ff offtopic en voor de records : dit is mijn 2500e posting )
          Last edited by Hanske; 8 december 2004, 22:32.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: model pose

            Ben ook van plan wat te oefenen samen met mijn broer...
            Laat iets weten over mijn bevindingen!
            Much to learn I still have!

            Comment


            • #7
              Re: model pose

              die pose's heb ik al, maar ik wil een totaal plaatje.

              over nemen is niet de bedoeling het is meer te ondersteuning.
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: model pose

                dan zijt ge denk k beter met nen deel richtlijnen en veel experimenteren.
                In het begin zag k eht ook niet maaaaar, er zin zo enkele kleine dingen die t verschil maken tussen een geslaagde foto en eentje voor de vuilbak.

                Bvb :
                - piepende bh-bandjes
                - een uurwerk
                - een overdreven ring
                - veel te veel juwelen (maar, dat is dan weer afhankelijk van model tot model.)
                - kledij die niet juist valt (hou altijd een rol papiertape of gaffa bij de hand - bij elkaar plakken buiten beeld :-))

                etc
                k ben er zeker van dat de meer ervaren modelfotografen dit zeker kunne aanvullen
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                Comment


                • #9
                  Re: model pose

                  Ik heb geen idee hoe je dat jezelf kan aanleren behalve proberen en oefenen.
                  Ik zelf heb er geen probleem mee maar ik heb dan ook een overdosis aan creativiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: model pose

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lorent
                    dan zijt ge denk k beter met nen deel richtlijnen en veel experimenteren.
                    In het begin zag k eht ook niet maaaaar, er zin zo enkele kleine dingen die t verschil maken tussen een geslaagde foto en eentje voor de vuilbak.

                    Bvb :
                    - piepende bh-bandjes
                    - een uurwerk
                    - een overdreven ring
                    - veel te veel juwelen (maar, dat is dan weer afhankelijk van model tot model.)
                    - kledij die niet juist valt (hou altijd een rol papiertape of gaffa bij de hand - bij elkaar plakken buiten beeld :-))

                    etc
                    k ben er zeker van dat de meer ervaren modelfotografen dit zeker kunne aanvullen
                    Da's net wat je moet vermijden, als je tegenwoordig nog enigszins origineel uit de hoek wil komen.

                    Ik bvb haat de glamourbewerkingen van modelfoto's, als een model een sproet, littekentje oid heeft, dan zie je dat ook bij mij op de foto. Ook dat softe gedoe vind ik maar niets, maar wie ben ik natuurlijk ......

                    Comment

                    Working...
                    X