Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

    Al iemand moeten gebruik maken van de garantie-service bij Fuji.NL? Dan graag je ervaringen! Alle andere tips bij het oplossen van mijn probleem (zie mijn verhaal hieronder) zijn uiteraard ook welkom!

    Onlangs postte is een thread over vegen op mijn CCD. Wat later kwam er op onverklaarbare wijze nog een vlek op mijn foto's, veroorzaakt door een stofje op het 2de lenselement, dus onmogelijk te verwijderen zonder demonteren van mijn S7000
    Dus, ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gemaild naar Fuji.NL om te vragen of deze euvels onder garantie konden hersteld worden. Groot was mijn verbazing toen ik volgend antwoord kreeg:
    Beste B. Wellens,

    Het serienummer welke u vermeld, 34L34813, komt niet voor in onze administratie van de FinePix
    S7000. Ik raadt u aan om contact op te nemen met uw leverancier zodat hij contact kan opnemen
    met zijn leverancier van de camera...


    Dus, ik vol goede moed naar Bestekeus.NL gemaild met de vraag of ze konden uitzoeken waarom mijn serienummer niet geregistreerd was bij de importeur, en daar volgend antwoord gekregen:
    Beste Bart Wellens,

    Hierbij ontvangt u een RMA formulier. Vult u het formulier in zijn geheel in en
    stuurt u het samen met het defecte apparaat retour naar BesteKeus.nl, kon.
    Julianaweg 31-b, 5684 VA in Best. Vergeet u niet om een copie van de factuur
    mee te zenden en het formulier te ondertekenen.
    --
    Met vriendelijke groet,

    BesteKeus.nl


    Ikke direct teruggemaild dat dit nog niet aan de orde was, maar dat ik eerst wilde weten waarom dat serienummer niet gekend was bij Fuji.NL!

    En daarna, gedurende 2 weken intussen: DOODSE STILTE aan de kant van zowel Bestekeus.NL als Fuji.NL

    Mijn conclusie:
    Ofwel wil Fuji zich onttrekken aan de garantie!
    Ofwel heeft Bestekeus.nl gesjoemeld met de nederlandse garantiekaart!

    PS. Ik heb ook eens bij Fuji-België een balletje opgegooid: gewoon mijn serienummer opgegeven en gevraagd of ze konden natrekken via welk land dit ingevoerd is! Maar helaas ook van die kant totaal geen reactie

    Iemand trouwens een idee hoe ik zelf kan traceren of mijn S7000 idd reglementair door Fuji.NL ingevoerd werd, zoals moet blijken uit de Nederlandse garantiekaart, de Fuji.NL-seals op de verpakking en de Nederlandse handleiding? De garantiekaart bestond uit 2 delen waarvan één deel moest ingevuld worden en aan Fuji.Nl teruggezonden worden. Uiteraard heb ik dit netjes zo gedaan!
    Last edited by pcwiet; 9 februari 2005, 09:04.

  • #2
    Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

    Heb zelf ervaring opgedaan met Fuji Nederland en niets dan lof.
    Mijn camera -de S602 - had het euvel dat de batterijen zeer snel leeg waren, wist niet de reden hiervan maar daar kwam ik via vragen op forums achter.
    Er was nl. een lek in de klemmetjes van de batterijen, dus daar trok hij stroom weg ook als de camera uitstond.
    Media-markt wilde hem wel opsturen maar wisten niets van dit probleem, heb toen zelf met Fuji gebeld en kon hem opsturen met een begeleidend schrijven erbij. Moest dit wel doen via Media-Markt omdat ze liever geen particuliere zendingen hadden.
    Toevallig gaat mijn beschermglaasje van het LCD-schermpje stuk (barstje erin ) dus meteen weer gebeld en ook dat kon gerepareerd worden.
    Camera opgestuurd en twee weken later weer terug in huis en zonder kosten en nooit meer problemen gehad. Overigens was bij mijn eerste klacht de garantietermijn net twee weken verstreken, dus ook daar deden ze niet moeilijk over.
    Ik zou eens bellen met de service afdeling van Fuji Nederland en het probleem voorleggen en dan vooral praten over het tecnisce probleem en niet over het probleem met Bestekeus.

    in ieder geval succes ermee.

    Groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

      Bedankt voor je uitgebreide antwoord Jan! Ik wil best nog wel eens contact opnemen met Fuji, maar wat me het meest zorgen baart, is dat ze laten uitschijnen dat ik met een "grijze-markt" toestel zit, terwijl ik toch met het officiële garantiekaartje zit. De garantiekaart zelf draagt trouwens ook een nummer, maar ze baseren zich enkel op het serienummer dat zogenaamd niet bekend is bij hen. En dat terwijl ik ervan overtuigd ben dat het een koud kunstje moet zijn om, vertrekkend vanaf de fabricage, te traceren via welke weg dit toestel tot bij mij is geraakt: fabricage, importeur, distributeur, handelaar, eindverbruiker.

      Toen een vriend van me en jaar of 25 geleden zijn Canon ter reparatie aanbood bij Canon België, wisten ze hem al na 1 minuut te vertellen dat het toestel was aangekocht in Hongkong! Wat idd ook zo was! In die tijd was er nog geen sprake van Internet, ternauwernood van computers, en toch hadden ze dadelijk die info.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

        even een vraagje heb je je binnen 5dagen na aankoop aangemeld bij Fuji NL.
        dat moest ik nl doen,kan je meteen controleren of alles goed is met de aankoop.kreeg keurig bericht terug van Fuji dat alles in orde was.maar wel gekocht in een fotozaak.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          even een vraagje heb je je binnen 5dagen na aankoop aangemeld bij Fuji NL.
          dat moest ik nl doen,kan je meteen controleren of alles goed is met de aankoop.kreeg keurig bericht terug van Fuji dat alles in orde was.maar wel gekocht in een fotozaak.
          grt,bouk.
          Heb ik idd dadelijk gedaan. Garantiekaart bestond uit 2 delen. Eén deel keurig ingevuld en aan Fuji.NL teruggezonden. Nooit enige reactie op gehad!! Jij dus wel?!

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

            kreeg meteen een bevestiging dat alles ok was met de aankoop,sta nu ook gerigistreerd,nadat ik verschillende dingen moest doen om zeker te weten bij Fuji NL dat ik het was die de aankoop had gedaan en waar en waarneer.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

              Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
              Heb ik idd dadelijk gedaan. Garantiekaart bestond uit 2 delen. Eén deel keurig ingevuld en aan Fuji.NL teruggezonden. Nooit enige reactie op gehad!! Jij dus wel?!
              Dit is ook mijn ervaring met Fuji. Na aankoop van mijn 602Z zo'n 2 jaar geleden ook gelijk de garantiekaart ingevuld en opgestuurd en ook niets meer van vernomen.

              Gelukkig heb ik nog geen problemen met de camera gehad (zelfs niet nadat mijn zoontje gisteren de lens in een hoek van zo'n 120 graden had geschopt ), en hopelijk blijft dat dus zo gezien jouw ervaring.

              Sterkte met het vervolg van de klachtenafhandeling.
              Groeten, Eric

              Nikon Coolpix 8800
              Fuji S602 Zoom

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                even ter verduidelijking het meeste heb ik gedaan via de pc,ook wel dat tweede gedeelte opgestuurd maar daarna een schriftelijke bevestiging via de post.hoop wel dat het goed komt bij je.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                  Bart,

                  Je kunt misschien eens horen bij deze meneer:

                  Andre Beuckelaere
                  Prof., Photofinishing & Digital Dept.
                  At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                  a.beuckelaere@fuji.be

                  Ik heb indertijd met hem afgesproken voor CF modificatie. Was toen toestel binnen brengen bij Waver en 2 dagen later terug afhalen.
                  Hij kan misschien niets doen maar misschien wel iets uitleg geven.

                  En anders 'if all else fails" http://www.digsys.com.au/S602Z/S602Z.html

                  Ook interessant: http://www.gky.com.au/c/gky?a=da&did=19000000

                  Hubert
                  Last edited by hub2805; 6 december 2004, 22:21.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                    Bedankt voor de info Hubert! Ik kan altijd eens proberen om een opinie over de technische kant van mijn probleem te krijgen bij Fuji.be. Intussen had ik ook al een vraag gepost bij de fuji-nieuwsgroep en al direct antwoord gekregen van Rob Scrimgeour! Hij raadde aan om eens lucht in de body te spuiten, langs de lens door, tijdens het in en uitschuiven van de lens.
                    Ook vandaag nog eens een ietwat kordater herinneringsmailtje naar Bestekeus.nl gedaan en warempel antwoord gekregen:
                    Indien u het product bij ons besteld heeft kunt u het ter reparatie aanbieden,
                    wij verkopen alleen officieele Nederlandse Fuji producten en deze zijn erkend
                    bij onze Fuji leverancier. Vult u het formulier in zijn geheel in en stuurt u
                    het samen met het defecte apparaat retour naar BesteKeus.nl, kon. Julianaweg
                    31-b, 5684 VA in Best. Vergeet u niet om een copie van de factuur mee te zenden
                    en het formulier te ondertekenen dan komt het goed.
                    Met vriendelijke groet,
                    BesteKeus.nl


                    Dat laatste zinnetje "dan komt het goed" zou mij vertrouwen moeten geven, maar ik blijf met die vraag zitten waarom Fuji mij niet wil helpen!
                    Die site over het demonteren van het toestel zal ik eens grondig bestuderen, en wie weet....ik durf er best zelf aan beginnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                      Zou alles dan toch nog goed komen??
                      Vlak na Nieuwjaar heb ik dan toch, met lood in mijn schoenen, mijn S7000 naar mijn verkoper in Best gebracht. Vooral het feit dat ze me niet konden/wilden vertellen of ik nu al dan niet mijn rechten kon laten gelden op de garantie maakten me eigenlijk wat ongerust en nerveus.

                      Vandaag, na vier weken camera-loos (allé, digi-loos) te zijn, heb ik volgend berichtje van mijn verkoper gekregen:
                      Beste Bart,

                      Er is een nieuwe Fuji S7000 naar u verzonden. RMA is bij deze afgehandelt.
                      --
                      Met vriendelijke groet,

                      BesteKeus.nl
                      De taalfout heb ik maar voor lief genomen . En indien ik niet zo'n gevoelloze en a-sociale mens (dixit mijn eega) zou zijn, dan had ik wel een vreugdekreetje geslaakt. En nu maar (ongeduldig) wachten op de levering

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                        Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                        De taalfout heb ik maar voor lief genomen . En indien ik niet zo'n gevoelloze en a-sociale mens (dixit mijn eega) zou zijn, dan had ik wel een vreugdekreetje geslaakt. En nu maar (ongeduldig) wachten op de levering
                        Bart, ge moogt niet alles willen. Had je dan liever geen dt fout en ook geen camera

                        Suc6 met je levering.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                          Gisteren (of was het al eergisteren?) DHL aan de deur gehad met een "fragiel" pakketje
                          Dit vind ik toch mooi van Fuji! Een splinternieuwe S7000; 0 foto's op de teller (nu kan ik er weer een jaartje tegen)
                          Vanaf deze namiddag kan ik dus weer volop digigraferen. Misschien eerst nog even de handleiding even doornemen, want het is al zo lang geleden...
                          Last edited by pcwiet; 9 februari 2005, 06:38.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                            Het lijkt wel een sprookje eind goed, al goed ,maar leuk om te lezen dat je gewoon een nieuw toestel heb gekregen
                            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                            www.langenacker.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen met garantie-aanspraak bij Fuji.NL

                              Wees er en beetje voorzichtig mee want als er iets aan komt moet je erg lang op een nieuwe wachten.
                              Veel succes en plezier ermee.

                              groeten, Jan.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X