Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belofte maakt schuld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belofte maakt schuld

    Enkele weken geleden naar aanleiding van de diefstal van enkele fototoestellen had ik geschreven dat ik de gegevens van mijn verzekering zou doorgeven. Het heeft wat langer geduurd door het overlijden van mijn vader.

    Verzekerd kapitaal 1850 euro
    te betalen premie per jaar 64.5 euro
    all risk dekking in heel Europa
    maatschappij ING
    1e jaar 100% vergoeding
    2é jaar 90% vergoeding
    3é jaar 75 % vergoeding

    Indien vragen stel ze maar.
    Groetjes
    http://www.vehe.be

  • #2
    Re: belofte maakt schuld

    Oorspronkelijk geplaatst door avatar
    Enkele weken geleden naar aanleiding van de diefstal van enkele fototoestellen had ik geschreven dat ik de gegevens van mijn verzekering zou doorgeven. Het heeft wat langer geduurd door het overlijden van mijn vader.

    Verzekerd kapitaal 1850 euro
    te betalen premie per jaar 64.5 euro
    all risk dekking in heel Europa
    maatschappij ING
    1e jaar 100% vergoeding
    2é jaar 90% vergoeding
    3é jaar 75 % vergoeding

    Indien vragen stel ze maar.
    In de eerste plaats mijn deelneming bij het overlijden van je vader.

    Ik heb een paar vragen:

    - Moet je klant zijn bij ING ? Zichtrekening of andere verzekeringen vereist ?
    - Bestaat er ook een verzekering wereldwijd ? Ik reis altijd buiten Europa.
    - De premie wordt berekend op de nieuwwaarde, wat met jonge tweedehands toestellen ( van bv. 3 maand oud). Als je de faktuur niet meekrijgt bij een verkoop 2e hands zoals in mijn geval ?
    - Is er een franchise ?

    Ik heb inlichtingen gevraagd bij Fortis : geen reactie na 1 maand




    JP
    Last edited by tucson2005; 7 december 2004, 07:31. Reden: Fout getypt in mijn bericht

    Comment


    • #3
      Re: belofte maakt schuld

      Er is volgens mijn polis geen vrijstelling.
      of die ook wereldwijd verkrijgbaar is weet ik niet .
      en ik heb geen rekening bij ING maar wel een hele hoop andere polissen allerhande.
      Mijn makelaar heeft dit voor mij geregeld en hem betrouw ik voor 100%
      Groetjes
      http://www.vehe.be

      Comment


      • #4
        Re: belofte maakt schuld

        ik ben verzekerd bij ethias de prmies is niet 18% zoals hierboven verkeerd staat geschreven maar 18 per 1000 !! 7 euro taksen en 0.5 belastingen!
        kwam voor mijn vaan een factuurbedrag van iest over de 4 duizende euro op 81.85 € per jaar wereldwijd!
        eerste jaar gee afschrijving! 2 en 3de 5%per jaar 4de tot 7 de 10% per jaar
        op waarborg is een vrijsteling van 10%
        deze getalleen en veel meer krijg je gratis voor niks als je effe binnen loopt bij eenderde werke ethias kantoor

        Comment


        • #5
          Re: belofte maakt schuld

          Oorspronkelijk geplaatst door berteldinck
          ik ben verzekerd bij ethias de prmies is niet 18% zoals hierboven verkeerd staat geschreven maar 18 per 1000 !! 7 euro taksen en 0.5 belastingen!
          kwam voor mijn vaan een factuurbedrag van iest over de 4 duizende euro op 81.85 € per jaar wereldwijd!
          eerste jaar gee afschrijving! 2 en 3de 5%per jaar 4de tot 7 de 10% per jaar
          op waarborg is een vrijsteling van 10%
          deze getalleen en veel meer krijg je gratis voor niks als je effe binnen loopt bij eenderde werke ethias kantoor
          Foute gegevens verwijderd in mijn reply, sorry


          Ofwel heb ik slecht gehoord, ofwel hebben ze het me verkeerd gezegd.

          Ik zal je raad opvolgen en het schriftelijk vragen.
          Ik blijf natuurlijk met een probleem zitten: wat te doen met 2e hands materiaal van enkele maanden oud ? Wie bepaalt de waarde van al mijn spullen ?

          JP

          Comment


          • #6
            Re: belofte maakt schuld

            ethias verzekerd maar mareriaal dat max 3 jaar oud is ,
            als het minder dan 3 jaar is moet ge gewoon een factuur kunnen voorleggen,
            ik had van mijn spullen ook niet alles op papier omdat ik een deel via het web heb gekocht... maar dat mag bij een "goeie" winkel normaal geen probleem zijn

            Comment


            • #7
              Re: belofte maakt schuld

              Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005
              Ik blijf natuurlijk met een probleem zitten: wat te doen met 2e hands materiaal van enkele maanden oud ? Wie bepaalt de waarde van al mijn spullen ?
              Ik zit ook met die vraag... Ik vraag me af of je niet zelf bepalen voor hoeveel je je wil laten verzekeren? Vraagt de verzekering dat je facturen van je aankopen voorlegt?

              Ik heb mijn camera en accesoires aangekocht over een periode van ongeveer 2 jaar. Als ik nu een verzekering aanga, wil ik 100% gedekt zijn tegen schade/diefstal. Dus zou ik de spullen willen verzekeren aan de huidige nieuwwaarde... Warschijnlijk zal dat wel zijn gevolgen hebben op de premie die je moet betalen, maar dat lijkt me toch de moeite waard.

              Ik was van plan om met die vraag naar mijn verzekeringsmakelaar te stappen.


              Kris.
              My work: VICTORIE.com

              Comment

              Working...
              X