Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tol snelwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tol snelwegen

    Wij gaan enkele keren per jaar op vakantie naar Italië, en rijden veel in Frankrijk. Ik zie nu verschillende tolbadge systemen, maar ik zie enkel optie Italië en Frankrijk, nergens iets wat ook geldig is in Oostenrijk.

    Bestaat dat misschien niet? Dus 1 systeem waarmee we automatisch kunnen betalen (en minder aanschuiven) in Oostenrijk (Brenner), Italië en Frankrijk?

  • #2
    Re: tol snelwegen

    In Frankrijk eigenlijk nog nooit moeten aanschuiven aan de Péage, zal wel grotendeels afhangen van de vertrekdag.
    Betalen met Kredietkaart ging ook altijd vlot.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: tol snelwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      In Frankrijk eigenlijk nog nooit moeten aanschuiven aan de Péage, zal wel grotendeels afhangen van de vertrekdag.
      Betalen met Kredietkaart ging ook altijd vlot.
      Ik vind het heerlijk, niet naar die kaart moeten zoeken, niet naar dat onhandig geplaatste sleufje mikken. Win ik veel tijd? soms niet, soms wel. Het is voor mij een groot comfort.

      Comment


      • #4
        Re: tol snelwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik vind het heerlijk, niet naar die kaart moeten zoeken, niet naar dat onhandig geplaatste sleufje mikken. Win ik veel tijd? soms niet, soms wel. Het is voor mij een groot comfort.
        Betalen met de kredietkaart neemt geen 10 seconden in beslag. [emoji57]
        Kaart zit ook steeds op dezelfde plaats in mijn portefeuille en dus ook nog nooit naar moeten zoeken.
        En als ik weet dat ik een péage ga moeten betalen, dan ligt uiteraard alles vooraf al in de buurt.
        Wie vaak per jaar langs een péage moet, die kan uiteraard iets meer voordeel halen uit een andere oplossing.
        Ieder zijn keuze uiteraard.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: tol snelwegen

          Betalen met kredietkaart duurt inderdaad niet lang. Maar als de 5 caravans voor u in de wachtrij allemaal hun kleingeld laten vallen duurt het héél lang

          Net online tol betaald voor Oostenrijk voor onze vakantieperiode, en een abonnement op de Brenner tolweg. Gekoppeld aan nummerplaat, wordt automatisch betaald als we de Brenner nemen. Voor Italië/Frankrijk wordt het zo'n tolkastje, maar moet nog even bekijken waar ik het het best koop.

          Comment


          • #6
            Re: tol snelwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Betalen met kredietkaart duurt inderdaad niet lang. Maar als de 5 caravans voor u in de wachtrij allemaal hun kleingeld laten vallen duurt het héél lang
            Klopt, het betalen op zich duurt meestal niet lang. Maar in frankrijk sta je op sommige momenten gewoon een half uur aan te schuiven om een ticket te nemen, dan nog eens een half uur om te betalen en 5 kilometer verder kan je terug aanschuiven voor een ticket te nemen want dat stuk is van een andere maatschappij. Ook al voorgehad dat je daar staat met je kaart en dat ze enkel "carte bleu" aanvaarden. Kan je beginnen zoeken naar kleingeld en dan sta je in de verkeerde rij.

            Comment


            • #7
              Re: tol snelwegen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Klopt, het betalen op zich duurt meestal niet lang. Maar in frankrijk sta je op sommige momenten gewoon een half uur aan te schuiven om een ticket te nemen, dan nog eens een half uur om te betalen en 5 kilometer verder kan je terug aanschuiven voor een ticket te nemen want dat stuk is van een andere maatschappij. Ook al voorgehad dat je daar staat met je kaart en dat ze enkel "carte bleu" aanvaarden. Kan je beginnen zoeken naar kleingeld en dan sta je in de verkeerde rij.
              Heb ikzelf nog nooit meegemaakt en we tuffen veel door Frankrijk. Een paar dagen geleden een viertal peages gepasseerd, en we konden voor het nemen van een ticket en voor het betalen zelfs kiezen welke poort we namen, wij kozen altijd die waar geen auto's stonden, bij die andere poorten stond er soms wel eens een auto .

              Betalen met een kaart kost nu gewoon de tijd dat je moet vertragen (moet je met een ander systeem ook doen) een paar seconden stoppen, kaart tegen contacthouder plaatsen (ja, want de meeste péages hebben nu betalen gewoon via contact met je kaart). De gleuf is er niet meer bij .

              Daardoor is het zalig op de Franse autostrades.... als je kan rijden en niet in de file staat tenminste .

              Maar ik begrijp dat niet iedereen buiten het drukke seizoen kan reizen, dan is het wellicht andere koek, maar daarom zien ze ons niet in Frankrijk gedurende die periodes.

              Comment


              • #8
                Re: tol snelwegen

                Al enkele jaren gebruiker van het “bip n go” systeem. (Frankrijk, Italie en Spanje)

                Voordeel is idd afhankelijk van de periode waarin je op weg bent maar toch al meerdere keren de “jagers” die ons voorbijsnelden weer ingehaald terwijl ze stonden aan te schuiven om te betalen en wij uiterst links tegen 30 km/h konden doorrijden in de speciale tolpoorten.

                Blijkbaar werkt de badge ook om parkeergeld (ondergrondse parkings) te vereffenen maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

                Je betaald trouwens enkel een klein bedrag in de maanden dat je het systeem daardwerkelijk gebruikt dus waarom niet ?

                Comment


                • #9
                  Re: tol snelwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Betalen met kredietkaart duurt inderdaad niet lang. Maar als de 5 caravans voor u in de wachtrij allemaal hun kleingeld laten vallen duurt het héél lang
                  Maar die met kleingeld betalen, die staan niet in de rij waar men met kredietkaart betaalt … laat ze dan maar sukkelen met hun kleingeld. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    tol snelwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Klopt, het betalen op zich duurt meestal niet lang. Maar in frankrijk sta je op sommige momenten gewoon een half uur aan te schuiven om een ticket te nemen, dan nog eens een half uur om te betalen en 5 kilometer verder kan je terug aanschuiven voor een ticket te nemen want dat stuk is van een andere maatschappij. Ook al voorgehad dat je daar staat met je kaart en dat ze enkel "carte bleu" aanvaarden. Kan je beginnen zoeken naar kleingeld en dan sta je in de verkeerde rij.
                    Op elke péage waar Carte Bleu staat, kunt ge normaal met een andere kredietkaart zoals VISA betalen.
                    Toch altijd zo gedaan en nooit een geweigerde kredietkaart gehad, zelfs niet bij volledig doorkruisen van Frankrijk.
                    En een half uur tussen ticket nemen en betalen? [emoji848]
                    Zeker dat je het over tol op de snelweg hebt en niet de ingang van Disneyland of zo? (Grapje hé dat laatste) [emoji23]
                    De keren dat wij door Frankrijk reden was altijd in topseizoen van de grote vakanties, maar niet op dié ene vertrekdag dat iedereen tegelijk vertrekt.
                    Echt nog nooit file gehad aan de péage.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: tol snelwegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar die met kleingeld betalen, die staan niet in de rij waar men met kredietkaart betaalt … laat ze dan maar sukkelen met hun kleingeld. [emoji6]
                      Denk je? Als je ooit iemand met enkel kleingeld in een kredietkaart sluis voor je hebt zal je wel anders praten. Ooit héél lang stilgestaan voor zo'n idioot. Het kan ook niet anders: de meeste mensen gaan meer 1x per jaar met de auto op vakantie, en hebben dan ook zo goed als geen enkele ervaring met tolwegen. Dat zie je ook heel goed als je een tolstation binnenrijdt: verschillende keren laatste moment van baan wisselen, proberen achteruit te rijden omdat ze blijkbaar niet meer kunnen lezen, foute betaalmiddel bij etc.

                      Ik hoop dat we er dit jaar minder last van hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tol snelwegen

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Denk je? Als je ooit iemand met enkel kleingeld in een kredietkaart sluis voor je hebt zal je wel anders praten. Ooit héél lang stilgestaan voor zo'n idioot.
                        Als je ooit ene met een perfect systeem hebt die net voor u in panne valt, dan gaat ge ook anders piepen
                        Ik bedoel maar dat er altijd uitzonderingen mogelijk zijn.
                        Net als wanneer hun systeem uitvalt net voor je gepasseerd bent. [emoji848]

                        Het kan ook niet anders: de meeste mensen gaan meer 1x per jaar met de auto op vakantie, en hebben dan ook zo goed als geen enkele ervaring met tolwegen.
                        Niet overdrijven hé. [emoji57]

                        Dat zie je ook heel goed als je een tolstation binnenrijdt: verschillende keren laatste moment van baan wisselen, proberen achteruit te rijden omdat ze blijkbaar niet meer kunnen lezen, foute betaalmiddel bij etc.
                        Ja en als ze dan gaan aanschuiven waar jij wil passeren met het systeem dat zij dan niet hebben?
                        Dan kunt ge ook wachten.
                        Verkeerd aanschuiven is overal mogelijk.

                        Ik hoop dat we er dit jaar minder last van hebben.
                        De juiste vertrekdag kiezen hé, veel vlotter rijden, minder stress, minder mogelijke problemen. [emoji57]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: tol snelwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Op elke péage waar Carte Bleu staat, kunt ge normaal met een andere kredietkaart zoals VISA betalen.
                          Toch altijd zo gedaan en nooit een geweigerde kredietkaart gehad, zelfs niet bij volledig doorkruisen van Frankrijk.
                          En een half uur tussen ticket nemen en betalen? [emoji848]
                          Zeker dat je het over tol op de snelweg hebt en niet de ingang van Disneyland of zo? (Grapje hé dat laatste) [emoji23]
                          De keren dat wij door Frankrijk reden was altijd in topseizoen van de grote vakanties, maar niet op dié ene vertrekdag dat iedereen tegelijk vertrekt.
                          Echt nog nooit file gehad aan de péage.
                          Yep, kleine péage ergens aan een afslag. Gelukkig was daar niet teveel volk en kon je rustig te voet naar het kantoor gaan. En een half uur aanschuiven heb ik meerdere malen moeten doen. Ja, in het hoogseizoen maar ja, als je niet anders verlof kan nemen hang je eraan vast.

                          Comment


                          • #14
                            Re: tol snelwegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Ja, in het hoogseizoen maar ja, als je niet anders verlof kan nemen hang je eraan vast.
                            De vakantieperiode is misschien wel vast, maar op een dinsdag, woensdag of donderdag rijden in plaats van een maandag, vrijdag of WE kan een extreem verschil uitmaken.
                            Uiteraard beetje afhankelijk wanneer de feestdagen vallen. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: tol snelwegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De vakantieperiode is misschien wel vast, maar op een dinsdag, woensdag of donderdag rijden in plaats van een maandag, vrijdag of WE kan een extreem verschil uitmaken.
                              Uiteraard beetje afhankelijk wanneer de feestdagen vallen. [emoji6]
                              Dat is allemaal best mogelijk, maar ik ga om de paar weken eens naar de hoofdstad, en kan je verzekeren dat er zoveel factoren zijn die de drukte bepalen, soms verwacht je geen drukte, en is het echt superdruk en omgekeerd.
                              Op die drukke momenten is er echt een tijdsvoordeel, en op de kalme periodes is er het comfortvoordeel.

                              Comment

                              Working...
                              X