Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gehackt !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gehackt !!!!

    Hallo iedereen,

    Mijn facebook account : Freddy Houtmeyers schijnt gehackt te zijn...er worden nieuwe vriendschap verzoeken in
    naar van mijn account verstuurd naar mijn contacten in messenger....Gelieve dit verzoek te deleten...

    Ik heb getracht via messenger om mijn contactpersonen te melden van deze hacking, eigenaardig genoeg kreeg ik
    bij ca 25 % van die contacten het bericht "verzenden mislukt" ??? Zou er een limiet liggen op het aantal chats dat je probeert te versturen
    binnen een bepaalde tijdspanne...het ging om een 100 tal contacten....

    Verder heb ik via de facebook regels mijn profiel een nieuw wachtwoord gegeven en een tweesteps verificatie....vijgen na pasen natuurlijk.
    Vraag me af of ik zelf verder nog iets kan doen ?

    Groeten
    Freddy (de echte)
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Gehackt !!!!

    Best zet je een openbaar bericht dat je account terug in handen is na een hack. Niet iedereen zal het lezen maar het is beter dan niets.
    Je kan idd maar een beperkt aantal gelijkaardige berichten sturen per tijdseenheid. Als je er teveel gaat uitsturen denken ze dat je een spammer bent en krijg je gedonder met fb.
    Best is uw vriendschapsverzoeken zo in te stellen dat enkel vrienden van vrienden je kunnen toevoegen. Helpt super veel tegen spammers en hackers.

    Comment


    • #3
      Re: Gehackt !!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
      Mijn facebook account : Freddy Houtmeyers schijnt gehackt te zijn...er worden nieuwe vriendschap verzoeken in
      naar van mijn account verstuurd naar mijn contacten in messenger....
      Ben je zeker dat je account gehackt werd en dat er geen malware op je computer staat dat dit doet?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Gehackt !!!!

        Best zet je een openbaar bericht dat je account terug in handen is na een hack
        en hoe kan ik weten of mijn account terug in handen heb...ik heb gedaan wat fb me aanraad en enkele vragen beantwoord en een
        twee traps verificatie methode opgezet....nu is het waarschijnlijk zo met de twee-traps verificatie dat ie je niet naar codes vraagt als ie het apparaat (iMac/Iphone/Tablet/ of smartphone herkent en als vertrouwelijk beschouwd ??? klopt dit ?

        Waarschijnlijk dwarrelt er nu een tweede fb account(een alias) de wijde fb wereld in welk ik niet meer in de hand heb ...of kan ik daar nog iets tegen doen ???

        Ben je zeker dat je account gehackt werd en dat er geen malware op je computer staat dat dit doet?
        ...dat zou natuurlijk ook kunnen
        maar zou niet weten hoe ik dat op een iMac draaidende met macOs Venture 13.4 dit kan oplossen....

        Alvast heel hard bedankt voor het meedenken en het aanreiken van oplossingen...

        Groeten (de echte) Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Gehackt !!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          twee traps verificatie methode opgezet....nu is het waarschijnlijk zo met de twee-traps verificatie dat ie je niet naar codes vraagt als ie het apparaat (iMac/Iphone/Tablet/ of smartphone herkent en als vertrouwelijk beschouwd ??? klopt dit ?
          Die vraagt dat één keer per toestel en app waarop je inlogt.
          Wat wel soms gebeurt dat is dat bij een upgrade van het OS of app dat die dat als ander toestel ziet en men het terug eens moet doen.

          Waarschijnlijk dwarrelt er nu een tweede fb account(een alias) de wijde fb wereld in welk ik niet meer in de hand heb ...of kan ik daar nog iets tegen doen ???
          Dat kan men nooit voorkomen want men kan meermaals met dezelfde naam een account aanmaken, uiteraard met verschillende logingegevens.
          Maar goed ook dat dit kan want anders zouden er veel hun eigen naam niet kunnen gebruiken.

          ..dat zou natuurlijk ook kunnen
          maar zou niet weten hoe ik dat op een iMac draaidende met macOs Venture 13.4 dit kan oplossen....
          Op macOs is de kans uiteraard al veel kleiner, maar vermoedelijk niet onbestaand.
          Ook geen idee hoe te doen niettegenstaande het ook macOs.

          Groeten (de echte) Freddy
          Groeten, ook van de echte Freddy. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Gehackt !!!!

            Eigenlijk is het vrij simpel om een account over te nemen.

            men stuurt je ergens naar een site al dan niet via een vriend.
            Om verder te kunnen moet je inloggen met je facebook gegevens.
            En men heeft alles.

            mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #7
              Re: Gehackt !!!!

              Wie niet filtert is gezien. Noscript, µblock origin, en een pihole - het zijn mijn allerbeste vriendjes (als firefox gebruiker - niet werken onder firefox, da's pech, gezien het niet werkt, zal het wel de moeite niet wezen zeker?).

              Comment


              • #8
                Re: Gehackt !!!!

                Wie niet filtert is gezien. Noscript, µblock origin, en een pihole - het zijn mijn allerbeste vriendjes (als firefox gebruiker - niet werken onder firefox, da's pech, gezien het niet werkt, zal het wel de moeite niet wezen zeker?).
                Kun je dit ook in begrijpbare taal expliceren ?
                Ik werk met een iMac ...draai Ventura 13.4....

                Toch bedankt voor de chinese les....
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: Gehackt !!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Kun je dit ook in begrijpbare taal expliceren ?
                  Ik werk met een iMac ...draai Ventura 13.4....

                  Toch bedankt voor de chinese les....
                  Decodering zal precies wel nodig zijn. [emoji848]

                  Ook goed om eens na te kijken nu je paswoord veranderd werd en twee factor identificatie actief is.
                  Ga in Facebook eens naar je account (accountcenteum) => Wachtwoord en beveiliging => Waar je bent aangemeld

                  Daar kan je uitloggen op elk toestel dat overbodig is.
                  Mocht een hacker ingelogd zijn, dan ligt die er dan wel uit.
                  Terug aanloggen kan die dan niet meer.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X