Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

    Mijn HP Pavilion is 9 jaar oud en laat het afweten om nog de laatste upgrade van PS naar behoren te laten werken dus ik denk
    er aan om reeds op zoek te gaan naar een nieuwe desktop. Een poging om bij Alternate zelf een pc samen te stellen is een
    klus dat voor mij onbegonnen werk is ik ken er niet genoeg van om uit al die lijsten met onderdelen iets samen te stellen.

    Omdat ik altijd tevreden ben geweest van HP en terug een krachtige pc zou willen die jaren mee kan viel mij oog op de
    serie van HP de HP Z1 G9 en de HP Z2 G8. Wat me wel opvalt is de samenstelling binnenin tegenover wat ik nu heb namelijk
    de grafische kaart die nu veel kleiner is zonder koeling en een ander type van voeding en nog het een en ander dus iets
    geen anders dan ik gewoon ben. Op Youtube iets gevonden waar de hele uitleg van deze serie op te vinden is het ziet er
    wel degelijk uit.

    Vraag is nu of er hier al iemand ervaring heeft met deze nieuwe reeks van HP of een mening kan geven over deze PC.

    Groetjes, Daniel (Felix69)

  • #2
    Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

    Als je die niet zelf wilt maken zou ik eens een kijkje nemen bij Dell en meer bepaalt bij DEZE
    Je kunt die in alle rust verbeteren voor je noden.
    Ik zou toch paar SSD's schijven bij steken. Liefst van 1/2 TB.

    Dell heeft een heel goede service.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Als je die niet zelf wilt maken zou ik eens een kijkje nemen bij Dell en meer bepaalt bij DEZE
      Je kunt die in alle rust verbeteren voor je noden.
      Ik zou toch paar SSD's schijven bij steken. Liefst van 1/2 TB.

      Dell heeft een heel goede service.
      Ik kan wel iets vinden in je voorstel met enkele voorkeuren naar boven toe aan te passen.
      Enkel de grafische kaart Intel UHD 770 doet me twijfelen of dit een goede keuze ik kan er niets
      over vinden hoeveel GB deze kaart bezit en of ze krachtig genoeg is tegenover de andere veel
      duurdere kaart waar ik dan voor kan kiezen. 1400 eurotjes meer voor die andere kaart is wel erg
      overdreven dan.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

        Een UHD 770 is geen grafische kaart. Dat is een grafische processor die is ingebouwd in de processor. Die gebruikt dan een deel van je gewoon RAM geheugen als grafisch geheugen.
        Die dingen worden steeds sneller, maar volstaan enkel voor basis toepassingen. Een beetje grafische kaart is sneller en heeft zijn eigen ram geheugen...
        Op de website van passmark kan je de nodige benchmarks vinden als je dat nuttig acht.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Ik kan wel iets vinden in je voorstel met enkele voorkeuren naar boven toe aan te passen.
          Enkel de grafische kaart Intel UHD 770 doet me twijfelen of dit een goede keuze ik kan er niets
          over vinden hoeveel GB deze kaart bezit en of ze krachtig genoeg is tegenover de andere veel
          duurdere kaart waar ik dan voor kan kiezen. 1400 eurotjes meer voor die andere kaart is wel erg
          overdreven dan.
          Ja, veel te duur. Je kunt een andere graka steken die je bij Alternate bv koopt.
          Een grake met 16GB geheugen is meer voor video bewerking of de nieuwste spelletjes. Een kaart met 8GB geheugen is al genoeg voor foto's/video's te bewerken.
          Die van Dell zou ik ook niet kopen hoor.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

            Voor een 4K scherm raadt Adobe een GPU aan met 4GB geheugen, anders minimaal 1,5 GB.
            Met andere woorden, zo hoog zijn de vereisten nu ook weer niet.

            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ja, veel te duur. Je kunt een andere graka steken die je bij Alternate bv koopt.
              Een grake met 16GB geheugen is meer voor video bewerking of de nieuwste spelletjes. Een kaart met 8GB geheugen is al genoeg voor foto's/video's te bewerken.
              Die van Dell zou ik ook niet kopen hoor.
              Voor Photoshop heb je inderdaad geen super grafische kaart nodig. Kaarten met veel geheugen zijn voornamelijk bedoeld voor zware 3D toepassingen (en spelletjes horen daar vreemd genoeg ook bij), of zaken die de Cuda cores zwaar benutten.
              Maar Photoshop hoort daar niet echt bij. Première pro dan weer wel...
              Mocht het niet zijn dat die interne grafische kaart nogal wat intern geheugen opslorpt is er behoorlijk wat kans dat deze volstaat voor gewone Photoshop toepassingen qua rekenkracht.

              16 GB en meer op een grafische kaart zit enkel op duurdere versies. Bij de quadro's (oude benaming) is dat vanaf de RTX A4000 : maar zo'n kaartje zit vlotjes boven de 1000€...
              Voor Photoshop kan je gerust overweg met een kaartje met 2 of 4 GB ram...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

                Dank zij de tip van Red Falcon en de reactie's over de grafische kaart heb na eerst nog wat verder te zoeken toch voor Dell gekozen.
                Deze is het geworden een Dell XPS Desktop.

                13e generatie Intel® Core™ i9-13900K processor (24 cores, 32 MB cache, 3,0 GHz tot 5,4 GHz)
                Windows 11 Pro, Nederlands
                Intel(R) UHD grafische kaart 770 met gedeeld grafisch geheugen
                64 GB DDR5, 2 x 32GB, bij 4800 MHz
                2 TB M.2 PCIe NVME SSD (opstarten) + 2 TB SATA 7200 RPM HDD (storage)

                Bedankt voor het meedenken.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe desktop pc nodig HP...of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Dank zij de tip van Red Falcon en de reactie's over de grafische kaart heb na eerst nog wat verder te zoeken toch voor Dell gekozen.
                  Deze is het geworden een Dell XPS Desktop.

                  13e generatie Intel® Core™ i9-13900K processor (24 cores, 32 MB cache, 3,0 GHz tot 5,4 GHz)
                  Windows 11 Pro, Nederlands
                  Intel(R) UHD grafische kaart 770 met gedeeld grafisch geheugen
                  64 GB DDR5, 2 x 32GB, bij 4800 MHz
                  2 TB M.2 PCIe NVME SSD (opstarten) + 2 TB SATA 7200 RPM HDD (storage)

                  Bedankt voor het meedenken.
                  Mille(t)dju een krachtige machine zeg.
                  Ik heb ook een i9 Intel 64GB ARGB geheugen.
                  Die i9 heeft wel 20 cores hé.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X