Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een late moederdag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] een late moederdag


  • #2
    Re: een late moederdag

    Jij bent toch een speciaal iemand hoor Daniel ! .
    Waar je het blijft uitvinden om zo'n foto's te maken....

    Ditmaal is de foto wel scherp op het gezicht, vooral de lippen.
    Het licht dat op de mooie planken vloer valt is héél mooi, jammer dat je daar niets mee gedaan hebt om uw model te belichten.
    Volgens mij heb je flitslicht gebruikt om uw model uit te lichten, maar dat licht is (volgens mij) te koud om te passen in het geheel.
    En wie geeft zijn model nu plastieken bloemen in de hand ?
    Ook jammer dat de rechterhand van het model onderaan afgesneden wordt waardoor ze een pink verliest.... (klein foutje waar je toch moet op letten hé).
    Wel goed dat je blijft proberen, de (aandeel)houder wint !

    groeten,
    Hans.

    Comment


    • #3
      Re: een late moederdag

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
      Jij bent toch een speciaal iemand hoor Daniel ! .
      Waar je het blijft uitvinden om zo'n foto's te maken....

      Ditmaal is de foto wel scherp op het gezicht, vooral de lippen.
      Het licht dat op de mooie planken vloer valt is héél mooi, jammer dat je daar niets mee gedaan hebt om uw model te belichten.
      Volgens mij heb je flitslicht gebruikt om uw model uit te lichten, maar dat licht is (volgens mij) te koud om te passen in het geheel.
      En wie geeft zijn model nu plastieken bloemen in de hand ?
      Ook jammer dat de rechterhand van het model onderaan afgesneden wordt waardoor ze een pink verliest.... (klein foutje waar je toch moet op letten hé).
      Wel goed dat je blijft proberen, de (aandeel)houder wint !

      groeten,
      Hans.
      Hallo Hans, deze zijn twee beelden door mij gemaakt één in het Gravensteen Gent.De andere met de dame heb ik me eens laten verleiden om een goedkope fotoshoot de maken in een voor mij te kleine studio en met één Octa Softbox en aan de andere zijde een reflectiescherm, het model ga ik niets over zeggen van die bloem heb je gelijk maar dat wist ik niet zo zie je hoe men u belazert maar dat is dan eenmalig.Nu ik toch de beelden heb gebruik ik deze om in PS. wat te oefenen daar daar steeds nieuwe zaken bijkomen en dat wil uitproberen groeten Daniel

      Comment


      • #4
        Re: een late moederdag

        Weer je zoveelste misbaksel DBD, en ik volg Hans in zijn opmerkingen.

        Niet veel klopt tussen je twee samengevoegde fotos.

        Misschien zou ik geen tijd moeten steken om je raad te geven ( na al die jaren hou je toch geen rekening met mijn raad en tips )

        Maar ik doe het toch, en zet op een rijtje wat er niet klopt in je " mensen " fotografie ( eventueel kunnen andere er wel gebruik van maken )

        - Bij een shoot met modellen tel jij als fotograaf slechts voor 25 % ( in jou geval gaat iedere foto steeds over jou, je materiaal, je nabewerking,
        je excuses waarom dit, waarom dat enz...)
        Het model zelf, de mensen die aan een beeld meewerken, de omgeving enz, tellen eigenlijk meer dat jij als " knopjes drukker "
        Ik spreek nog steeds over mensen fotografie, en mijn jarenlange ondervinding als model fotograaf .

        - de modellen die je het plezier en de gunst doen om met jou samen te werken, tellen er op dat je meester bent van je toestel, je belichting, je uit te werken thema, de styling, je communicatie, enz...Al deze zaken moet je na enkele jaren praktijk (zoals jij ! ) perfect onder de knie hebben.
        Dit telt ook voor de eventuele make-up artiesten, kappers, stylisten, die veel werk en tijd in jou shoot steken.

        - Een model die de tijd en energie neemt voor jou te poseren verwacht goede en afgewerkte beelden, waar alles zoveel mogelijk onder ( technische ) controle is.

        - Een model verwacht niet dat je na de shoot fotos van haar volledig omvormt tot complete misbaksels,( zoals je fotos van deze en verleden week ) er is ook geen verwachting naar technische mislukkingen, testen van nieuw materiaal, testen nieuwe software, testen nieuwe lenzen, enz. En dit dan online te plaatsen... ( indien je toch eens iets nieuw wil testen, doe dat met je vrouw, je kind, een paspop, een goede vriend of vriendin, en gooi dit dan niet ( in showcase ) online.

        Met meer dan twintig jaar ervaring in fotografie heb ik geleerd om uit de beelden en commentaar van de maker me een goed idee te vormen van het karakter van de fotograaf.

        Ik zou ju dus als laatste en voornaamste raad willen geven om in de toekomst minder egocentrisch je beelden te maken, te bewerken te publiceren. Dit kan ( indien je wil ) een stap vooruit beteken in je fotografie. Hoe je in het leven bent gaat me niet aan, ik spreek hier alleen over jij en je fotografie, en de resultaten ervan.

        ( ter info : egocentrisch : verklaring uit het woordenboek :

        " Egocentrisch betekent dat iemand zichzelf en zijn meningen het belangrijkste vindt. Een egocentrisch persoon heeft moeite om zich in anderen in te leven. Iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen heeft een gebrek aan empathie. Een egocentrisch persoon vindt zijn eigen mening belangrijk. "

        D.

        Comment


        • #5
          Re: een late moederdag

          "Een egocentrisch persoon vindt zijn eigen mening belangrijk", iemand zoals jij dus die ongevraagd zijn mening over een ander zegt, om dan te laten zien hoe goed hij is.
          Ik zit niet in de modellen wereld en wil dat ook niet zijn. Maar vind het fijn dat ik foto's kan maken (portretten )van mensen zoals ze er echt uitzien in het dagelijks leven.
          Hoe verzorgder ze er uit zien is dan beter ook voor hun en de foto. Maar dat laat ik aan hun over groeten Daniel

          Comment


          • #6
            Re: een late moederdag

            DBD schreef :
            Ik zit niet in de modellen wereld en wil dat ook niet zijn.
            Ahaha DBD, je bent toch een echte grapjas !

            Je publiceert hier dagelijks een foto met eén of twee modelletjes erop,
            en bovendien zit je in het onderdeel " Mensen en Modellen " !

            Verder merk ik, dat mijn raadgevingen om betere fotos te maken je geen barst kunnen schelen,
            het ga je goed en doe zeker zo verder...

            Comment


            • #7
              Re: een late moederdag

              Hey DBD,
              Je imago op het forum maak je zelf hoor - door alle dingen die je post, die je schrijft - in al die tijd - iedereen kan meevolgen en vormt zich een idee over jou.
              Fine-art, Clair-Obscur, Studio Harcourt, Showcase... - veel uitleg - af en toe een goed beeld - maar dikwijls val je toch door de mand - en dan heb je weer een uitleg klaar
              Stof tot nadenken lijkt me in wat Fotodan schrijft hierboven
              Groet.
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: een late moederdag

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Hey DBD,
                Je imago op het forum maak je zelf hoor - door alle dingen die je post, die je schrijft - in al die tijd - iedereen kan meevolgen en vormt zich een idee over jou.
                Fine-art, Clair-Obscur, Studio Harcourt, Showcase... - veel uitleg - af en toe een goed beeld - maar dikwijls val je toch door de mand - en dan heb je weer een uitleg klaar
                Stof tot nadenken lijkt me in wat Fotodan schrijft hierboven
                Groet.
                Peter
                Onze goede kameraad werd in het verleden ook geband wegens...ik wik mijn woorden ... onbetamelijk gedrag...maar blijkbaar heeft dat geen enkele invloed op hem...ik heb alleszins genoeg van DBD zijn strapatsen en ik zal op geen enkele foto nog reageren ... hij zal het zich niet aantrekken en zoals altijd denken het grote gelijk aan zijn kant te hebben...
                nikon coolpix s9100

                Comment

                Working...
                X