Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

    Ik zou willen enkele nissen in mijn muur laten maken in de badkamer (de rest tegels op tegels), maar ik weet niet als er buizen of electriciteit achter zit. Bestaat er geen goedkoop toestelletje of iets op Ali express om te detecteren wat erachter zit?

    Ik heb ook 2 boomstamplanken van +-50cm diepte en 5cm dik, de verkoper zei best een paar ijzeren stukken onderaan doen. Een vd 2 planken is nu al redelijk gebogen en hangt nog niet in de badkamer. Heb al gekeken voor heavy duty plankdragers. Welk stuk ijzer zou ik aan de planken vastmaken, een 3-4 tal lange staven? En de plankdragers, zou ik daar gewoon vijzen in de plank draaien onderaan of in korte pluggen? Niet te lang dat het hout niet splijt bovenaan. Zal nog niet makkelijk zijn plankdragers in stevige gebogen boomstamplanken onderaan vastmaken.

  • #2
    Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

    Wat die detectors betreft, daar is meer dan genoeg keuze bij Aliexpress: https://nl.aliexpress.com/w/wholesal...list.1000002.0

    Ik heb er zelf eentje gekocht (Tacklife DMS03), die werkt prima voor het detecteren van metalen leidingen en elektriciteitsleidingen, maar die is blijkbaar niet meer te vinden op Aliexpress.
    De meeste zullen wel metaal en elektriciteit detecteren, de detector die ik heb, daarmee zou je ook houten balken moeten kunnen vinden, maar dat is niet echt betrouwbaar.
    Wat je ook niet zal vinden, dat zijn pvc afvoerbuizen.
    En ik zie net dat het 9V batterijtje bijna leeg is, laat de batterij er best niet in zitten als je zo'n apparaat voor een langere termijn niet gebruikt (de kans dat de batterij uitloopt wordt dan heel groot).

    De Tacklife zat in deze vergelijkende test van 2 jaar geleden: https://www.youtube.com/watch?v=sWMJhfMPWn4
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

      Ik heb deze https://www.bosch-professional.com/b...120-0601081000
      Heel erg tevreden van en vind zelfs houten balken en uiteraard metaal en elektriciteit leidingen

      of je wilt investeren in een degelijk toestel of een goedkoop, de keuze is uiteraard één die je zelf moet maken
      Je hebt hele goedkope maar ook nog veel duurdere dan hetgeen ik hier aangeef, ik ga zelf meestal voor de middenweg

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

        Bedankt voor de tips, heb metertje besteld.
        Wat ivm mijn 2e vraag, gebogen planken?

        Heb hier eens 2 fotos geupload :



        Heb dus liefst L brackets die stevig zijn (zware boomstamplanken + stenen waskom bovenaan)

        Had eerst deze plankdragers besteld tot 85kg, maar je zal het driehoekje zien en zal niet zo mooi zijn in badkamer. Bovendien was de 50cm toch te lang zie ik net, 40cm was voldoende.

        Zal deze nemen in de plaats denk ik :

        Deze zijn zelfs tot 122kg maar vooral dat er geen tussensteun is.
        Kosten wel €33 stuk, goedkoper zal ik niet vinden zeker?
        Zou ik problemen hebben om die te bevestigen, gezien de fotos met gebogen hout?

        Comment


        • #5
          Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

          doelt je houthandelaar niet eerder op een ingefreesd stuk metaal tegen krom trekken? zoals hier: https://qatrina.nl/profielen-tegen-k...ken-tafelblad/
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Bedankt voor de tips, heb metertje besteld.
            Wat ivm mijn 2e vraag, gebogen planken?

            Heb hier eens 2 fotos geupload :



            Heb dus liefst L brackets die stevig zijn (zware boomstamplanken + stenen waskom bovenaan)

            Had eerst deze plankdragers besteld tot 85kg, maar je zal het driehoekje zien en zal niet zo mooi zijn in badkamer. Bovendien was de 50cm toch te lang zie ik net, 40cm was voldoende.

            Zal deze nemen in de plaats denk ik :

            Deze zijn zelfs tot 122kg maar vooral dat er geen tussensteun is.
            Kosten wel €33 stuk, goedkoper zal ik niet vinden zeker?
            Zou ik problemen hebben om die te bevestigen, gezien de fotos met gebogen hout?
            Een 5 cm dikke plank ga je niet met een metalen beugeltje of lat rechttrekken. Die metalen onderlat die vaak gebruikt wordt, moet aangebracht worden voor het ding kromtrekt.
            Wat de metaal/leidingen detector betreft, zet je best de lichten en of stroomafnemers aan om een goede detectie te krijgen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

              Een 5 cm dikke, droge, eiken plank ga je niet zomaar recht trekken hoor !

              Eventueel enkele dagen onderdompelen in water ,

              daarna enkele weken laten drogen onder de pers, ( en dan nog, heb je grote kans op barsten ! )

              Comment


              • #8
                Re: Goedkoop toestelletje om buizen/elec in muur te zien / anti buig plankstaven

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Een 5 cm dikke, droge, eiken plank ga je niet zomaar recht trekken hoor !

                Eventueel enkele dagen onderdompelen in water ,

                daarna enkele weken laten drogen onder de pers, ( en dan nog, heb je grote kans op barsten ! )
                Daarom best niet onderdompelen in water, maar een heet stoombad geven (plastiekzak maken om de plank(en) in te doen en met een stomer hete stoom inblazen), en dan inderdaad onder een pers.
                En dan nog is het niet zeker dat het gaat lukken.
                Vroeger in de schrijnwerkerij veel gedaan, maar ik kan me niet meer herinneren of er ooit 5 cm dikke eik bij was.

                Comment

                Working...
                X