Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alleen met hun twee II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] alleen met hun twee II


    Hallo dit beeld staat onder "oordeel", ik hoop dat jullie op een beschaafde manier opbouwende commentaren zal geven, indien je dat niet kan klik gewoon verder.
    Even een uitleg deze was een teststoot indoor (geen studio) waar ik een bepaalde functie van mijn reportage flitser wou testen (High-speed sync ).
    De twee jonge dame's zijn docenten van een dansschool die daarbij hun medewerking gaven.
    De opstelling één flitser op de camera.
    Daarna in PS. de achtergrond de verzadiging weggenomen

  • #2
    Re: alleen met hun twee II

    Dag Daniel,

    Naar mijn bescheiden oordeel () is deze veel beter dan de vorige.
    Het is een mooi scherp beeld zonder de 'schaduwstrepen' die we bij de vorige foto zagen.
    Jammer genoeg ken ik te weinig om fotografie met mensen héél diepgaand te evalueren, maar ik ben zeker dat jij ook wel weet dat dit beeld veel beter is dan de vorige.
    De pose met het haar van de meisjes vind ik toch wel knap hoor.
    Misschien wel opletten ivm verscherping of nabewerking, er begint een 'witte' streep te komen juist onder de armen van de danseressen (maar dat is om toch iets te kunnen zeggen hoor, het stoort niet echt).
    Ook eens kijken naar de voet van de linkse danseres, misschien is het haar schoen maar het geeft de indruk van een soort wit balkje. Eventjes bekijken ?
    De background is ook goed in dit beeld.

    Tenslotte - en dan komen we er niet meer op terug - vind ik het toch veel fijner om als volwassen collega fotografen op een respectvolle manier met mekaar kunnen omgaan. Laten we het zo houden !
    Vriendschappelijke groet,
    Hans.

    Comment


    • #3
      Re: alleen met hun twee II

      Veel aangenamer om naar te kijken dan de eerste versie ( met de verschrikkelijke achtergrondkleur ). Ik neem aan dat dit de origineel kleur van het canvas is.

      Comment


      • #4
        Re: alleen met hun twee II

        Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
        Veel aangenamer om naar te kijken dan de eerste versie ( met de verschrikkelijke achtergrondkleur ). Ik neem aan dat dit de origineel kleur van het canvas is.
        de eerste versie is de originele, ik was er zelf niet tevredenen over maar ik had geen andere bij, mijn eerste bedoeling was door met de belichting te werken dat deze zwart zou worden maar dat lukte niet omdat de ruimte te klein was en ik de dames niet verder van de achtergrond kon plaatsen. Daarom heb ik dit nu opgelost door de achtergrond te bewerken en vond dat grijs beter was dan zwart daar de dames hier ook een zwarte broek dragen.
        bedankt voor de reactie's groeten Daniel

        Comment

        Working...
        X