Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallerbos - one for the road

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hallerbos - one for the road


    Toch nog wat kleurtjes bijeen gevonden


    Last edited by blauwzwart; 5 mei 2023, 17:52.
    mijn website : klik

  • #2
    Re: Hallerbos - one for the road

    Heel wat beter dan je vorige, het is ook zo ongeveer dat wat ik met mijn commentaar daarbij bedoelde
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Hallerbos - one for the road

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Heel wat beter dan je vorige, het is ook zo ongeveer dat wat ik met mijn commentaar daarbij bedoelde
      ja spijtig van die lens dat ze last heeft van diffractie, waardoor de boshyacinten niet scherp zijn, een tip gebruik eens een vaste lens en een groothoek dan heb je een betere depth of field te minste als je ze juist gebruikt.
      verder een mooie compositie

      Comment


      • #4
        Re: Hallerbos - one for the road

        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        ja spijtig van die lens dat ze last heeft van diffractie, waardoor de boshyacinten niet scherp zijn, een tip gebruik eens een vaste lens en een groothoek dan heb je een betere depth of field te minste als je ze juist gebruikt.
        verder een mooie compositie
        Hallo grote fotograaf DBD
        Ik wil een beeld schieten waar kleur en sfeer (bos, hyacinten en zonsondergang) een hoofdrol in speelt.
        Ik gebruik daarbij een tele omdat deze de hyacinten samendrukt - waardoor de kleuren intenser zijn
        De dikke boom rechts is mijn scherpstelpunt - als ik me goed herinner bevindt deze zich een 10 tal meter bij me vandaan
        Met een diafragma van F11 gaat mijn scherptediepte dan van 6.9 tot 17.6 meter - das ongeveer tot aan de verste bomen - wat ik wil.
        Als de bomen scherp zijn dan zijn de hyacinten ook scherp - regels van de optica
        Maar een hyacint op 10m afstand is maar enkele pixels groot op de sensor - je kan dat onmogelijk tonen op een beperkte resolutie
        Als je dat wel zou doen dan krijg je een heel onrustig beeld - en wel door het overmatig detail.
        Trouwens dat wil ik ook niet - de bloemetjes zijn maar het decor - ze vormen een kleurentapijt
        Ik heb dus in post een soft focus toegepast op de hyacinten - niet op de bomen.
        Om alle kleurdetails boven te halen heb ik hier trouwens een bracketing toegepast.
        Diffractie heeft er hoegenaamd niks mee te zien dus.
        Met vriendelijke groet,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Hallerbos - one for the road

          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          ja spijtig van die lens dat ze last heeft van diffractie, waardoor de boshyacinten niet scherp zijn, een tip gebruik eens een vaste lens en een groothoek dan heb je een betere depth of field te minste als je ze juist gebruikt.
          verder een mooie compositie
          Met dat beeld is er niks mis.
          Van scherptediepte of van diffractie heb je bovendien duidelijk niets begrepen, dat bewijs je hier wel met die domme en toch wel zielige reactie.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Hallerbos - one for the road

            Mooie reeks heb je daar kunnen maken, weer een geslaagde opname

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Hallerbos - one for the road

              Prachtige opname is dit, sfeer op overschot

              Comment


              • #8
                Re: Hallerbos - one for the road

                beetje jammer van dergelijke discussies die recht op de man gericht zijn ,het blijft tenslotte een hobby die we graag met elkaar delen ,en iedereen bekijkt een foto op een andere manier of heeft een andere manier om zijn doel te bereiken !
                Hier vind ik vooral het licht heel mooi in de foto ,het groen zou ik miss wat temperen (maar dat is ik he ) de voorgrond is idd wat bijzaak het licht loopt met alle aandacht weg ,knap !

                Comment

                Working...
                X