Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steampunk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Steampunk


    Melanie en Tazzmanii op vliegbasis kleine-brogel...


    220423FRH_1090-bd-web - Copy
    by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    nav de kommentaren en de uitleg van zibro dit eens proberen toe te passen (alleen begreep ik niet zo goed "leg een zwart masker over je aanpassingslaag ?, is het dan de bedoeling dat het beeld zwart wordt ?)
    Toch graag vermelden dat hetgeen ik nu bekom niet echt de bedoeling was...ik begrijp de commentaren wel ...maar wij hadden de continue led verlichting op warm (rood) gezet...speciaal om het beeld te creëren zoals in het
    originele ...



    220423FRH_1090web-bdup - Copy
    by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 28 april 2023, 17:11. Reden: licht
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Steampunk

    Hier is toch iets eigenaardigs met de belichting Freddy...
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Steampunk

      Hier is toch iets eigenaardigs met de belichting Freddy...
      Dat is goed opgemerkt Eddy, het is continue led belichting met kleur instellingen en dit leek ons perfect in
      de sfeer te passen...
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Steampunk

        Ga hier voor de kleuren.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Steampunk

          Speciaal maar het heeft wel wat
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Steampunk

            de compositie is geslaagd, het gezicht van de vrouw is overbelicht de kleuren is ok

            Comment


            • #7
              Re: Steampunk

              Het licht is vrij hard in de gezichten Freddy - cf schaduw van de neus bij de man
              Anderzijds gaat de hoed van de man beetje op in de achtergrond dus het licht zit wel vrij plaatselijk.
              Vind ook de houding / blik van de dame wat overgeacteerd
              Maar ok wellicht past dat wel in het concept van steampunk - gn ervaring mee
              Lijkt me wel een leuke bedoening
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Steampunk

                Het is maar een gok maar ik denk dat het ledlicht raar heeft gereageerd op de make-up van de dame.

                Comment


                • #9
                  Re: Steampunk

                  De basis is een mooie foto, maar de kleuren zitten niet echt goed.
                  Moest je werken met photoshop en tijd en zin hebben probeer dit dan eens:
                  -Maak een hue/saturatie aanpassingslaag en zet de hue van het gele kanaal op ca -16. Leg een zwart masker over je aanpassingslaag en verf met een wit penseel het gezicht van de vrouw er terug uit.
                  -Maak een tweede hue/saturatie aanpassingslaag en zet de saturatie van het rode kanaal op ca -36.
                  -Maak een derde hue/saturatie aanpassingslaag en zet de algemene saturatie op -70. Leg een zwart masker over die laag en verf met een wit penseel de achtergrond eruit, niet over de personen.
                  -Kloon eventueel dat driehoekje boven de man zijn schouders weg en ook die plastieken fles tegen het rechtse kader.

                  Al bij al 5 minuutjes werk en dan ziet het er in mijn opinie top uit.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steampunk

                    updating is stukken beter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steampunk

                      Ik ga voor de update, mooi de kleuren aangepast. Komt voor mij natureller over.
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steampunk

                        Freddy, met het zwart masker bedoel ik dat je wit of zwart gaat inkleuren op je masker van je aanpassingslaag (het witte vlak naast je aanpassingslaag).
                        Door het wit te laten zoals het is, gaat de aanpassing betrekking hebben op je hele foto. Als je dat witte vlak selecteert, en dan met een zwart penseel over je foto gaat verven, ga je de aanpassing plaatselijk teniet doen. Zo kan je plaatselijk aanpassingen aanbrengen aan je kleuren/belichting/whatever.
                        Je kan perfect je warme belichting behouden hiermee. De kleur van de dame was wat oranje uitgevallen, door de belichting/makeup/bewerking.
                        Met de tips die ik je gaf kon, je dat rechttrekken. Ook de achtergrond (enkel de achtergrond) had ik dan wat gedesatureerd, zodat de nadruk echt kwam te liggen op de personen.

                        Ik voel me zo vrij om even hier te plaatsen wat ik bedoelde. Als je dat liever niet hebt zeg maar dan doe ik het weer weg.
                        Je kan na deze aanpassing ook nog altijd met de temperatuur spelen om het te maken zoals je wilt dat het eruit moet zien.

                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steampunk

                          Hartelijk Dank Dominic voor je heldere uitleg en laat gerust de foto staan...mooi voorbeeld voor me en seffens
                          weer eens oefenen op die foto....thx...

                          Groeten
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment

                          Working...
                          X