Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over de R6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over de R6

    Hallo iedereen,

    Ik heb eens een vraagje over de r6 II, toen ik daarstraks aan 't fotograferen was (macro) leek het precies of mijn display kleiner was dan anders... nu heb ik precies randen, of vallen ze meer op dat kan ook al zijn. Is het één van jullie ook opgevallen? En is dit zo?

    Bedankt alvast.

    Groetjes.

  • #2
    Re: vraagje over de R6

    Heb je al eens in het menu onder het rode camera symbool op nr 1 gekeken of "Bijsnijden/beeldverhouding op FULL" staat? Als je daar bijvoorbeeld 4/3 geselecteerd heb, dan krijg je een kleiner beeld op je display.

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over de R6

      Dat ga ik seffes doen als mijn batterij'tjes weer opgeladen zijn :-) Ineens viel het mij op, heel raar... was nu wel in zonlicht aan het fotograferen :-) Ik hou je op de hoogte.

      Dank je.

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over de R6

        Nog een mogelijkheid van uw probleem. Als het bij Bijsnijden/beeldverhouding toch op FULL staat, dan kan je verder gaan naar nr 9 in datzelfde menu, daar kan je kiezen bij "Formaat VF-weerg" tussen Weergave 1 en Weergave2. Bij Weergave 2 is je beeld ook kleiner op de display.

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over de R6

          staat op full, dan zal het wel zo zijn maar mijn oog viel er opeens op...

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over de R6

            staat ook op 1 bij mij :-)

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over de R6

              nog eens een bijkomend vraagje, waar kan ik instellen dat ik bv mijn bracketing opendraai en hem afzet dat het er nog steeds zo staat? Mijn 5D IV onthoudde dit, maar bij mijn R6 II precies niet?

              Comment


              • #8
                Re: vraagje over de R6

                Dag Marjannie, ik heb het bij mij ook eens getest. Als ik mijn camera uitzet, dan schakelt de bracketing ook uit, zolang de camera aanstaat blijft die de instelling wel onthouden. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg want als je later iets anders wil fotograferen en die bracketing blijft aanstaan vind ik dat niet zo goed. Bij jou kan dat misschien vervelend zijn. Misschien dat iemand anders op dit forum een oplossing heeft maar ik zie het zo direct niet.

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje over de R6

                  Heb ook al gekeken, maar als ik op pad ben en verschillende locaties doen met meerdere belichtingen is het idd handig dat het zo blijft staan, maar is weer een kwestie van gewoonte...
                  Een mens is rap iets gewoon hé, dus zal met dit dan ook wel zijn. Alvast bedankt :-)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
                    Re: vraagje over de R6

                    Heb ook al gekeken, maar als ik op pad ben en verschillende locaties doen met meerdere belichtingen is het idd handig dat het zo blijft staan, maar is weer een kwestie van gewoonte...
                    Een mens is rap iets gewoon hé, dus zal met dit dan ook wel zijn. Alvast bedankt :-)
                    Je kunt de instelling eventueel in het 'persoonlijk' menu zetten (sterretje), dan ben je er onmiddellijk bij
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment

                    Working...
                    X