Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S lens op Z-camera (FTZ-adapter): geen autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S lens op Z-camera (FTZ-adapter): geen autofocus

    Mijn oude AF-S 70-200mm 1:2.8G VR (dus de eerste VR-versie) stelt niet automatisch scherp op mijn Z7 met FTZ-adapter (eerste versie). Andere AF-S lenzen geven geen probleem, maar de 70-200 maakt als ik wil scherpstellen een abnormaal geluid en stelt niet scherp. De lens werkt wel normaal op een D500, zowel bij gebruik van de zoeker als in LiveView.

    Ik ging ervan uit dat deze lens ook zou werken op de Z7 - het is immers een AF-S lens die, voor zover ik weet, nergens als incompatibel wordt opgegeven - maar dat schijnt niet het geval te zijn ... Iemand een idee of dit op te lossen is? Of iemand die deze lens wel succesvol op een Z-camera gebruikt?

    Mvg,
    KoRi.
    --

  • #2
    Raar hé
    Kent u niemand die u een nieuwe FTZ-adapter kan lenen om even te testen ?
    Of iemand die op zijn Z-toestel jouw lens wil testen ?
    Of is het probleem ondertussen opgelost ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie! Ik heb het probleem niet kunnen oplossen. Heb nog geprobeerd met een update van de firmware van camera en adapter, maar ook dat hielp niet ... Tenslotte heb ik besloten een Z-lens aan te schaffen voor op de Z7 en de oude lens verder te gebruiken op de D500 ...

      Comment


      • #4
        Ah, dit bericht stond er nog niet toen ik je een pm stuurde.....ik heb thuis dezelfde 70-200 nog.....ga het ook eens testen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Misscien brengt dit wat inzicht? https://www.dpreview.com/forums/post/62514149

          Comment


          • #6
            Blijkbaar komt het probleem dus wel meer voor maar is het niet noodzakelijk permanent aanwezig.
            Ik zou in zo'n geval denken aan de contacten, maar dan zou er (imho) ook een probleem zijn met de lens op DSLR en/of met andere lenzen in combinatie met de adapter ...
            Misschien de moeite om toch nog eens te proberen ...

            Comment


            • #7
              Daarstraks nog even de test gedaan en in tegenstelling met wat me eerder, ondanks meerdere pogingen, niet lukte, werkte het scherpstellen deze keer wel! Blijft natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar deze combinatie is?

              Comment


              • #8
                Werkt dus wel maar voor in kritische omstandigheden ben je niet meer echt zeker hé.
                Je zal zo maar "het" shot van je leven missen
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X