Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een dagje aan zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] een dagje aan zee


  • #2
    Re: een dagje aan zee

    Het zachtere z/w werk..... niet zo mijn ding, maar hier toch zeer knap uitgevoerd.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: een dagje aan zee

      Leuk vakantiekiekje, maar eigenlijk geen fan van on-camera flash - creert een vlakke belichting in het gezicht - met slagschaduwen van hoed en onder de kin
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: een dagje aan zee

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Leuk vakantiekiekje, maar eigenlijk geen fan van on-camera flash - creert een vlakke belichting in het gezicht - met slagschaduwen van hoed en onder de kin
        flits was off camera, gebruikt om het tegenlicht te compenseren

        Comment


        • #5
          Re: een dagje aan zee

          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          flits was off camera, gebruikt om het tegenlicht te compenseren
          In de ogen van je model is te zien dat je een kleine lichtbron gebruikt - waarvan de lichtpuntjes pal centraal in de pupillen staan
          dat is typisch het resultaat dat je met een opzetflitser zou verkrijgen
          licht gaat rechtdoor dus klein beetje driehoeksmeetkunde leert waar de lichtbron zich bevindt tov je camera
          in de exif zie ik dat afstand tot je onderwerp 2m40 is
          De breedte van de schaduwrand van de hoed op het voorhoofd - vertikaal gemeten - schat ik op 7mm (makkelijk in te schatten want ik kan vergelijken met de ogen)
          De breedte van de uitstekende rand van de hoed - horizontaal gemeten - schat ik op 10 cm
          7mm * 240cm / 10cm = 168mm - dat zou dus de afstand zijn van lichtbron tot as van je camera
          Als bij wonder is dat bij benadering de afmeting van een opzetflitser die op de camera staat
          Off-camera zeg jij nu toch - Op een statief dus - hoe hoog dan ?
          Laat me dus toe om andermaal heel sterk aan je beweringen te twijfelen.
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: een dagje aan zee

            "Off-camera zeg jij nu toch - Op een statief dus - hoe hoog dan ? Laat me dus toe om andermaal heel sterk aan je beweringen te twijfelen."

            Kijk eens naar de kin en de ogen die lichtpuntjes staan niet in het midden het model kijkt naar de camera, maak uw berekening eens opnieuw dan zie je de afstand. De afstand van de flitser staat dichter bij het model omdat ik juist met (de MagMod MagSphere werk dat maakt van het harde licht van je flitser zacht), dan de camera
            Last edited by D.B.D; 25 april 2023, 13:14.

            Comment

            Working...
            X