Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rustige avond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Rustige avond

Eerste shot met nieuw speelgoed....

Re: Rustige avond

Mooie overzichtsfoto, maar toch had ik 'die rommel' aan de derde bocht verwijderd want die loopt teveel met mijn aandacht weg en als die weg is is de foto ook veel rustiger.
    Oppassen als je de lucht wat verdonkerd, nu heb je een halo aan de horizont, echt jammer vind ik dat.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt om te reageren. Mbt de halo: hoe kan je zoiets vermijden? Als je schaduwen optrekt en hooglichten dimt, lijk je dat automatisch te krijgen...

Comment

Mooi zoals het is.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomBelgium Bekijk bericht
          Bedankt om te reageren. Mbt de halo: hoe kan je zoiets vermijden? Als je schaduwen optrekt en hooglichten dimt, lijk je dat automatisch te krijgen...
          Beste Tom, probeer eens met een zacht verlopende neutraal filter voor de lens de schuiven.
          Van Scott Kelby, niet de eerste de beste dus, heb ik geleerd dat, als je een tegenlicht foto maakt, je de zon juist buiten uw zoeker het licht moet meten, en dat klopt want ik doe dat telkens.
          Schaduwen zou ik al zeker niet optrekken want dan verhoog je die juist de halo mee.

Je krijgt dus Halo door de contrast verschillen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Beste Tom, probeer eens met een zacht verlopende neutraal filter voor de lens de schuiven.
            Van Scott Kelby, niet de eerste de beste dus, heb ik geleerd dat, als je een tegenlicht foto maakt, je de zon juist buiten uw zoeker het licht moet meten, en dat klopt want ik doe dat telkens.
            Schaduwen zou ik al zeker niet optrekken want dan verhoog je die juist de halo mee.

Je krijgt dus Halo door de contrast verschillen.

Een GND op een drone is niet ideaal (bestaat dit trouwens?). Gewoon in de nabewerking een laag toevoegen die zachtjes uitloopt over de horizon en deze laag verdonkeren is wat ik doe met m'n drone shots.
            Nikon D3300 - Nikon D7200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheC Bekijk bericht
              Een GND op een drone is niet ideaal (bestaat dit trouwens?). Gewoon in de nabewerking een laag toevoegen die zachtjes uitloopt over de horizon en deze laag verdonkeren is wat ik doe met m'n drone shots.
              Inderdaad, ik had het niet begrepen dat dit een drone foto was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheC Bekijk bericht
                Thx for the tip Christophe

Comment

Knap lijnenspel in het beeld
                  mijn website : klik

Comment

Working...
                  X