Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooie overzichtsfoto, maar toch had ik 'die rommel' aan de derde bocht verwijderd want die loopt teveel met mijn aandacht weg en als die weg is is de foto ook veel rustiger.
Oppassen als je de lucht wat verdonkerd, nu heb je een halo aan de horizont, echt jammer vind ik dat.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Bedankt om te reageren. Mbt de halo: hoe kan je zoiets vermijden? Als je schaduwen optrekt en hooglichten dimt, lijk je dat automatisch te krijgen...
Beste Tom, probeer eens met een zacht verlopende neutraal filter voor de lens de schuiven.
Van Scott Kelby, niet de eerste de beste dus, heb ik geleerd dat, als je een tegenlicht foto maakt, je de zon juist buiten uw zoeker het licht moet meten, en dat klopt want ik doe dat telkens.
Schaduwen zou ik al zeker niet optrekken want dan verhoog je die juist de halo mee.
Je krijgt dus Halo door de contrast verschillen.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Beste Tom, probeer eens met een zacht verlopende neutraal filter voor de lens de schuiven.
Van Scott Kelby, niet de eerste de beste dus, heb ik geleerd dat, als je een tegenlicht foto maakt, je de zon juist buiten uw zoeker het licht moet meten, en dat klopt want ik doe dat telkens.
Schaduwen zou ik al zeker niet optrekken want dan verhoog je die juist de halo mee.
Je krijgt dus Halo door de contrast verschillen.
Een GND op een drone is niet ideaal (bestaat dit trouwens?). Gewoon in de nabewerking een laag toevoegen die zachtjes uitloopt over de horizon en deze laag verdonkeren is wat ik doe met m'n drone shots.
Een GND op een drone is niet ideaal (bestaat dit trouwens?). Gewoon in de nabewerking een laag toevoegen die zachtjes uitloopt over de horizon en deze laag verdonkeren is wat ik doe met m'n drone shots.
Inderdaad, ik had het niet begrepen dat dit een drone foto was.
Comment