Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon z7ii in body stabilisatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon z7ii in body stabilisatie

    Omdat ik vrij vaak bij weinig licht fotografeer en dit sinds kort met de nikon Z7ii, vroeg ik me nu af;

    Als je de in-body stabilisatie aanzet (ON, Normal)
    Wánneer werkt hij dan??
    Staat dit dan continu aan?
    -Is er bvb verschil in de soort niet-vr lens die erop zit, bvb 24mm ipv 105mm?
    -of werkt hij pas vanaf bepaalde sluitertijden?

    Gewoon kwestie van te weten wat mijn toestel dat doet bij welke omstandigheden uitt


    Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
    Last edited by bulke41; 24 april 2023, 18:04.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Nikon z7ii in body stabilisatie

    Het is niet echt een antwoord op uw vraag maar bij fuji XT4 kan je kiezen tussen continu of wanneer hij een foto maakt.
    Misschien da tje het kan zien met een zoomlens. Hou hem in de hand en zet het eens aan en uit, als je het verschil niet merkt dat uw beeld stabieler is dan zal het enkel zijn als hij een foto maakt. Zet hem ook eens op filmen, daar zou hij dan wel continu moeten werken.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon z7ii in body stabilisatie

      Idd niet echt vraag beantwoord, een echte telelens heb ik niet, het verste is 105mm....

      Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon z7ii in body stabilisatie

        Hoi Bulke,

        Ik geniet al jaren van de Z7...
        Ik denk... Dat de stabilisatie altijd werkt, als je 'm aan hebt staan en je drukt je afdruk/scherpstel knopje half in
        Als er een VR lens opzit (waarschijnlijk alleen bij een Nikon lens... of misschien zelfs alleen bij een Z lens...), werken de beide "VR's" samen voor een nog betere VR.
        Bij een niet VR lens werkt natuurlijk alleen de body VR, ook bij MF lenzen (!!).
        Ik denk... (alweer) dat de VR bij alle sluitertijden werkt.
        Vanaf een bepaalde sluitertijd zou niet slim, zeg maar dom zijn... bij een lage sluitertijd heb je de VR het hardst nodig.
        Tot 70 à 100 mm kan ik tot 1/10 , 1/8 sec fotograferen (vooral in de avond belangrijk).
        Ik ben er al die jaren al heel happy mee.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon z7ii in body stabilisatie

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
          Hoi Bulke,

          Ik geniet al jaren van de Z7...
          Ik denk... Dat de stabilisatie altijd werkt, als je 'm aan hebt staan en je drukt je afdruk/scherpstel knopje half in
          Als er een VR lens opzit (waarschijnlijk alleen bij een Nikon lens... of misschien zelfs alleen bij een Z lens...), werken de beide "VR's" samen voor een nog betere VR.
          Bij een niet VR lens werkt natuurlijk alleen de body VR, ook bij MF lenzen (!!).
          Ik denk... (alweer) dat de VR bij alle sluitertijden werkt.
          Vanaf een bepaalde sluitertijd zou niet slim, zeg maar dom zijn... bij een lage sluitertijd heb je de VR het hardst nodig.
          Tot 70 à 100 mm kan ik tot 1/10 , 1/8 sec fotograferen (vooral in de avond belangrijk).
          Ik ben er al die jaren al heel happy mee.
          Lijkt mij ook het meest logische, mss daarom dat ik er minder over terugvind...

          Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment

          Working...
          X