Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ1000II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ1000II

    Voor een reis naar Guatemala ben ik aan het kijken of ik mijn Sony A7IV en de 28-75 en de 70-180 meeneem of zou ik voor deze reis toch naar een Panasonic fZ1000II gaan?
    Ik denk dat ik daar af en toe wel wat zoom kan gebruiken.. maar toch best niet te veel opval met mijn camera?

    Iemand ervaring met de Panasonic ook qua draagcomfort. Bedankt!

  • #2
    Re: Panasonic FZ1000II

    Als je zo’n reis maakt zou je in eerste instantie kunnen kiezen voor de beste beeldkwaliteit, dus Sony. En je hebt daar ook prima lenzen bij.
    Aan de andere kant speelt het comfort ook mee, en dan is de Panasonic in het voordeel.
    Het hangt er ook vanaf hoe je reist. Als er veel gewandeld wordt reis je best licht, maar als je vaak in de wagen zit speelt dat niet zo'n grote rol.
    Het eeuwige dilemma hé ...
    Een ander aspect is nog de veiligheid. Een Sony valt meer op dan de Panasonic. Ook daar moet je dus aan denken.
    Eigen ervaring:
    Als we met de wagen reizen gaat meestal een Sony + arsenaal lenzen mee.
    Als er meer gestapt wordt, dan is het Olympus + 14-150mm of de Nikon D5300+Tamron 16-300mm, maar ik heb de keuze.
    Nu, het zal waarschijnlijk een unieke reis worden en dan zijn de beste souvenirs je foto's.
    Geen duidelijke voorkeur dus, maar wat argumenten waarop je je keuze misschien iets beter kan baseren.

    Jaja

    Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ1000II

      Ik heb best veel goede ervaringen met de voorloper (FZ1000) als reiscamera.
      Het is geen kleine camera, maar de kwa gewicht een stuk minder dan een dslr of systeem camera. Na een tijdje ermee rondlopen merk je dat verschil echt wel. Het zoom bereik is ook mooi meegenomen natuurlijk. PIaatjes zeggen echter meer dan woorden soms; dus hierbij een link naar mijn website. De reizen van 2015 tot 2021 zijn met de Pana gedaan. Die van 2021 (Kyrgyzstan) is echter ook deels met de Fuji-XT4 gedaan.

      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ1000II

        Kennis van ons ging naar Zuid Amerika (ik dacht Bolivia), en nam zijn Sony A7 mee met lenzen en laptop.
        Op bepaald ogenblik bleek zijn rugzak met alles gestolen.
        Bij aangifte in politiekantoor kon hij kiezen: enkele duizenden dollars betalen en alles terug,... of alles kwijt.
        Ikzelf zou zeer voorzichtig zijn in die landen, en geen "opvallend" materiaal meenemen.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ1000II

          ik weet niet welke soort reis je doet, daar in Guatemala . Backpakking of met de bus.
          Guatemala heeft ook tropisch klimaat met hoge luchtvochtigheid, niet vergeten.

          Persoonlijk denk ik dat je meer een groothoek nodig hebt dan een tele lens. De Pyramides staan in het regenwoud. Tot aan de Vulkanen lopen straten, dus .......

          Succes met de reis.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ1000II

            Wel ik ga eigenlijk familie zoeken.

            Ik ben er maar een week en zal vooral in de hoofdstad zijn denk ik. Ik weet nog niet goed hoe alles gaat verlopen.
            Maar ik wou toch wat foto’s nemen. Ik heb een iPhone 14pro en die doet ook wel goed werk natuurlijk. Maar ja niet zoals mijn Sony… maar dat van die groothoek daar heb je wel gelijk in. Daar had ik niet aan gedacht. Nog eens goed nadenken.

            Comment

            Working...
            X