Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

    Op Amazon.de kom je dit regelmatig tegen … is daar een speciale reden voor vraag ik mij af ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

    Ik vermoed dat dat is omdat importeurs in bepaalde landen andere prijzen (winstmarges) hanteren, en dat ze niet willen dat iemand goedkoper aan die spullen kan geraken...

    Als je iemand kent die in een "goedkoper land" woont, dan kan je misschien op die manier iets regelen, maar dan moeten de garantiegevallen ook langs die weg afgehandeld worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

      Haha, gelukkig wonen we niet in Duitsland.
      Ik vind het persoonlijk wel vervelender dat bepaalde zaken niet naar België geleverd worden (ook andere winkels).

      Soms meer dan noodzakelijke onderdelen of vervangstukken.
      Je koopt hier een toestel in een winkel, maar bepaalde accessoires zijn dan hier niet verkrijgbaar.

      Edit: blijkbaar een deel van mijn tekst vergeten, nu is het completer. [emoji6]
      Last edited by VerSeg; 11 april 2023, 21:41.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

        Waarschijnlijk omdat de verkoper geen gedoe wil met andere landen, regels etc.
        Veel Belgische webshops leveren ook enkel aan België (eventueel Nederland).

        Comment


        • #5
          Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

          Ik zou graag een Amazon Fire Cube TV gen3 willen kopen. Gaat niet via Amazon.de, op Amazon.nl of Amazon.be worden ze zelfs niet aangeboden. En in België niet te vinden.

          Wel te koop in de Duitse mediamarkt ( Saturn ) maar … ook enkel online naar een Duits adres
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

            In dit geval lijkt me het een keuze van Amazon zelf, om dat ding niet in België / Nederland aan te bieden. Amazon.de bijvoorbeeld levert enkel aan Duitsland/Oostenrijk.

            Nu, geen idee waar je woont, maar er zijn verschillende Saturn winkels niet zo ver over de grens . Combineer de rit voor de Cube met een winkelronde in een Duitse supermarkt ipv de wekelijkse winkelronde in België en je hebt je brandstof al terugverdiend.

            Comment


            • #7
              Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

              Vorig jaar ook meegemaakt, Amazon Duitsland wilde niet opsturen. Dan besteld in Nl, werd uiteindelijk verstuurd uit Duitsland, via Frankrijk naar Vilvoorde.

              Comment


              • #8
                Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                Bescherming van lokale markten. Meer is daar niet achter te zoeken.

                Het is zelfs zo dat typeindicatie van toestellen aangepast wordt naar landen of zelfs per verkoper.
                Zo heeft mediamarkt af en toe spullen met een typenummer dat enkel zij in stock hebben.
                Zo kan je online niet meer vergelijken.
                Is puur bedrog natuurlijk.

                Vooral op electronica en kleding kan je erg goede zaakjes doen in Duitsland.
                Mits wat zoeken kan je wel winkels vinden die toch verkopen aan Belgie.

                Comment


                • #9
                  Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                  Misschien eens bij deze navragen, lijkt naar buitenland te verzenden: https://www.notebooksbilliger.de/fir...6e+2022+785947
                  Last edited by Leopard; 11 april 2023, 18:37.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                    Heeft ook te maken dat eenmaal een bepaalde omzet ze een webshop in dat land moeten hebben (een .be webwinkel) omwille van de afhandeling van de btw. Heb dat ook met bvb Conrad en Alternate. Die leveren in België enkel wat je via de .be site bestelt.

                    Langs de andere kant, ik zie dat bvb vaak op Ebay en als je een email naar de verkoper stuurt en zegt dat je weet dat de verzending meer gaat kosten dan is het bijna altijd ok. Alleen denken ze er niet aan dat er iets anders dan Duitsland bestaat.

                    En als je niet ver over de grens woont is er dit: https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2095096 Misschien nog andere oplossingen zoals deze https://mygermany.com Geen ervaring mee en of het dan nog voordelig is is een andere vraag.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                      Er zijn meerdere “mogelijke” redenen.
                      1) Men moet een dienst naverkoop voorzien voor dat land.
                      2) Men moet alle handleidingen voorzien in de gebruikelijke talen van dat land.
                      3) Het toestel moet voldoen aan alle normen van het land.
                      4) De investering moet voor de fabrikant de moeite lonen.
                      5) De eindverkoper moet blijven instaan voor de garantie.
                      …/…
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Het is zelfs zo dat typeindicatie van toestellen aangepast wordt naar landen of zelfs per verkoper.
                        Zo heeft mediamarkt af en toe spullen met een typenummer dat enkel zij in stock hebben.
                        Zo kan je online niet meer vergelijken.
                        Is puur bedrog natuurlijk.
                        Had je vroeger ook al bij elektro die verkocht werd door het ondertussen ter ziele gegane Makro.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Misschien eens bij deze navragen, lijkt naar buitenland te verzenden: https://www.notebooksbilliger.de/fir...6e+2022+785947
                          Ik heb het kunnen uitvissen: ze verzenden naar België maar in totaal wordt het dan redelijk duur. Ik ga nog even de kat uit de boom kijken, wellicht komen er nog betere opties. Alleszins bedankt voor de tip. Kan hoe dan ook nog es van pas komen.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nur nach Deutschland geliefert? Reden ?

                            Ik ga soms prijzen van fototoestellen opzoeken via Geizhals en dan zie je dat er daar in Duitsland webwinkels die bij ons ook actief zijn toestelllen aanbieden aan beduidend lagere prijzen dan bij ons.
                            Wil je daar van uit België kopen dan lukt dat niet, ze verzenden niet naar België. Ze geven geen reden op.
                            Je kan datzelfde apparaat wel bij echte Duitse of Oostenrijkse winkels bestellen aan een soms nog lagere prijs dan bij hun. De meesten verzenden dan wel naar België gewoonlijk zonder meerkost.
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment

                            Working...
                            X