Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lofoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lofoten

    De bedoeling is deze winter naar de Lofoten te trekken voor een tiental dagen . Iemand deze trip al gedaan en die mij meer kan vertellen over vluchtschema's en reis routes . Alle tips zijn welkom .

  • #2
    Re: Lofoten

    Wij hebben Senja en de lofoten gedaan met de fotomobiel in de 2e helft van sept. 8000 km op de teller en een van de mooiste reizen ooit gehad.
    Als je de kans hebt om dat met een camper te doen is dat zeker een dikke aanrader. Overal ruime parkings waar je mag staan en overnachten. Super mooie en propere toiletten op de parkings. En je bent altijd op uw locatie en direct klaar om te fotograferen met een camper. Voor poollicht, smorgens vroeg of met het gouden uur van ondergaande zon. Je bent altijd op uw locatie en daarmee bespaar je heel veel tijd. ( dat is de beste tip die ik u kan geven )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Lofoten

      Wat is een fotomobiel ?

      Comment


      • #4
        Re: Lofoten

        Even de puntjes op de i. Ik heb meerdere keren de Lofotenarchipel ("DE Lofoten" bestaan niet) maar telkens in de zomer (ook twee keer op het moment zelf overgeslagen wegens slecht weer), de eerste keer was in 1982, de laatste keer was 2009 (toen ook Senja er bij genomen).
        Wat Lieven zegt klopt maar ik wil er toch het volgende op zeggen : strikt genomen is het in Noorwegen al een tijdje gedaan met het allemansrecht van vroeger, met andere woorden : je wordt geacht om te overnachten op een camping. Uitzonderingen zijn er voor de "utmark" waar je met een camper niet kan komen. Maar goed, er wordt daar niet al te nauw op gekeken, zeker niet in de winter denk ik. Twee : het is vér, érg ver, Lieven zal er met zijn 8000 km niet ver naast zitten, dus als je met eigen vervoer gaat en je rijdt 1000 km per dag (dus niet te veel treuzelen onderweg) maakt dat al 8 dagen rijden. Geen optie dus. "Tijd besparen op locatie" is dus dubbelzijdig....
        Drie : op 21 sept zijn de dagen en de nachten even lang, maar vanaf dan gaat het ook érg snel richting donkerte (de periode rond 21 december zie je de zon niet, maar dat wil niet zeggen dat het dan compleet donker is). Strikt genomen duurt de winter drie maanden maar ik weet dat de periode voor 21/12 in het hoge noorden niet de populairste is. De periode erna zou ik -volgens horen zeggen (ik ken wel wat mensen daar in het hoge noorden) - beter noemen.
        Vier (en ik zeg het niet graag) : de archipel en in mindere mate Senja hebben véél van hun authenticiteit verloren (het is de reden waarom ik er in 2009 een punt heb achter gezet).
        Vijf : de persoon die je moet hebben is Bopatje. Ik ken Patrick al héél lang en hij is in de winter geweest, hij kan je zeker helpen. Dama is ook een optie maar ook Danny is één van de mensen die het hier al een hele tijd geleden afgetrapt is. Ik kan je wel in contact brengen met hem.
        Zes : mijn absolute hoogtepunt op Lofoten is het uitzicht vanop Reinebringen, zeker een van de mooiste uitzichten van het Hoge Noorden. Het is evenwel een hele klim en ik heb geen idee als die te doen is in de winterperiode, als je een drone hebt is het het moment om die in te zetten. Ik heb daar nog een heleboel andere prachtige locaties voor ogen maar die beginnen helaas snel te slijten.
        Ik zou zeggen : zend eens een pb naar Bopatje.

        Comment


        • #5
          Re: Lofoten

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Wat is een fotomobiel ?
          Een zelfgemaakte camper
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Lofoten

            Ik ben er geweest vorig jaar eind september/begin oktober! Met Fotoclass was dat een reis van een weekje!

            Comment


            • #7
              Re: Lofoten

              Een reis naar de Lofoten in de winter klinkt spannend! Ik heb een nuttige bron gevonden waar je informatie kunt krijgen over vluchtschema's en reisroutes https://atobtransfer.com/usa/. Ik weet zeker dat hun professionele team u zal helpen bij het plannen en organiseren van een onvergetelijke tien dagen op de Lofoten. Aarzel niet om contact met hen op te nemen voor advies en begeleiding voor uw spannende avontuur!

              Comment


              • #8
                Re: Lofoten

                In orde , bedankt .
                Spijtig genoeg van Bopatje geen antwoord meer gekregen .

                Comment

                Working...
                X