Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Madeliefjes + Update + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Madeliefjes + Update + update

    Na 5 jaar non actief , toch de camera nog is boven gehaald , zal even te rug zoeken zijn, hoe het moet, maar dat is voor de volgende keer




    update



    update 2, toch nog is de blauwzweem proberen te verwijderen


    Last edited by rosie; 6 april 2023, 16:35. Reden: update
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

  • #2
    Re: Madeliefjes

    Ik hou me niet vaak in de Fotohoek op, maar omdat ik je wat geholpen had met het plaatsen van een foto (zonder zelf een beeld gezien te hebben), ben ik vanmorgen meteen gaan kijken.
    Alleszins zichtbaar en reglementair gepost.
    Qua foto denk ik dat je je je witbalans in de gaten moet houden; als dit om een madeliefje gaat, zou het wit normaal witter moeten zijn. Als je in RAW fotografeert, is dit gemakkelijk aan te passen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Madeliefjes

      Hallo Rosie, krijgen de kriebels u opnieuw te pakken ?
      Dat is geen kwalijke ziekte hé, ik kijk al uit naar uw volgende bijdragen !

      Dit is al een leuk beeld, zoals LesC aangeeft zou het beter worden als je de witbalans aanpast.
      Waarschijnlijk volstaat het ook om de verzadiging van het blauw te minderen.

      Groeten, Frans
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Madeliefjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Hallo Rosie, krijgen de kriebels u opnieuw te pakken ?
        Dat is geen kwalijke ziekte hé, ik kijk al uit naar uw volgende bijdragen !

        Dit is al een leuk beeld, zoals LesC aangeeft zou het beter worden als je de witbalans aanpast.
        Waarschijnlijk volstaat het ook om de verzadiging van het blauw te minderen.

        Groeten, Frans
        Update, geplaatst, je raad opgevolgd,
        toch met een klein hartje, of het beter is, op 5 jaar tijd verleer je wel vlug
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: Madeliefjes

          Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
          Update, geplaatst, je raad opgevolgd,
          toch met een klein hartje, of het beter is, op 5 jaar tijd verleer je wel vlug
          blijkbaar zat ik er wat naast met mijn raad

          nu heb ik met het pipetje in LR de witbalans aangepasr
          dan met penseel over het gele deel van de bloem en dat een tikkeltje opgelicht

          met dit dan weer als resultaat, als je liever hebt dat ik het verwijder haal ik het weg hoor :


          dat kleine hartje is nergens voor nodig, je pikt snel weer een en ander op
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Madeliefjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            blijkbaar zat ik er wat naast met mijn raad

            nu heb ik met het pipetje in LR de witbalans aangepasr
            dan met penseel over het gele deel van de bloem en dat een tikkeltje opgelicht

            met dit dan weer als resultaat, als je liever hebt dat ik het verwijder haal ik het weg hoor :



            dat kleine hartje is nergens voor nodig, je pikt snel weer een en ander op
            Wauw is wel heel goed gedaan amai,
            je mag hem gerust laten staan hoor, ga het ook zo is proberen, of het me lukt is nog de vraag
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

            Comment


            • #7
              Re: Madeliefjes

              Gaat je zeker lukken, de uitvalsbasis is al erg knap!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Madeliefjes

                Met je recentste update zit je echt al heel dicht bij wat het moet zijn.
                Dank aan Frakske om je die aanpassingen te suggereren!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Madeliefjes

                  Heel mooie finale !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Madeliefjes

                    Een hele mooi 2e update!
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment

                    Working...
                    X