Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

    Als je als fotograaf kan kiezen tussen een staalblauwe hemel, of eentje waarin wat gebeurt, dan weet ik het wel.
    Gelukkig stond de veilige (lees: droge) auto niet veraf...







  • #2
    Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

    Indrukwekkend landschap en evenzo indrukwekkende omstandigheden, knap
    Ik zou me in ieder geval niet echt op m"n gemak voelen als ik zo hoog in de bergen zou zitten en dat op mij zou zien afkomen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

      Speciaal luchtje ! Het beeld komt mij wel een beetje hard over.
      Onderaan iets croppen zodat die schijnbare "trap" in de rotswand linksonder weg is zou m.i. voor leukere verhoudingen boven/onder zorgen terwijl die vrij donkerte ruimte rechtsonder ook minder aandacht afleidt !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

        Blijf er even naar kijken. Toch wel knap shot. Is inderdaad hard maar dat past hier volledig bij

        Comment


        • #5
          Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

          Zo vroeg op het jaar !
          In augustus heb je aan die kanten bijna dagelijk kans op onweer.

          De gorges du Verdon liggen aan de allerlaatste uitloper van de Alpen en niet hoog in de bergen.
          Dit zou je niet verwachten als je de diepte ziet, over het ontstaan ervan zijn verschillende theorieën.

          In elk geval een indrukwekkend beeld .
          Onderaan wegsnijden zou ik zeker niet doen, je ziet nu al maar een klein stukje van de diepte.

          Comment


          • #6
            Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

            Onheilspellend wat daar in de lucht hangt!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

              een pot vol dynamiek ,zalig om dit mee te maken ,knappe foto zou alleen de schaduwen wat oplichten zodat het zwarte gat wat zichtbaarder wordt

              Comment


              • #8
                Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

                Geweldig landschap kunnen fotograferen onder een vrij unieke situatie, zeer knap

                Comment


                • #9
                  Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

                  Het gedeelte rechts van / onder de rotsen heb ik bewust gereduceerd. In het originele beeld is dit helderder. Dat lijkt intuïtief - dus zonder dat je het gezien hebt - beter, maar het neemt de kracht weg van de lijnen die de rotsen nu veel duidelijker vormen. Vandaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

                    Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                    Het gedeelte rechts van / onder de rotsen heb ik bewust gereduceerd. In het originele beeld is dit helderder. Dat lijkt intuïtief - dus zonder dat je het gezien hebt - beter, maar het neemt de kracht weg van de lijnen die de rotsen nu veel duidelijker vormen. Vandaar.
                    Dank voor de info [emoji6]

                    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

                      Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                      Het gedeelte rechts van / onder de rotsen heb ik bewust gereduceerd. In het originele beeld is dit helderder. Dat lijkt intuïtief - dus zonder dat je het gezien hebt - beter, maar het neemt de kracht weg van de lijnen die de rotsen nu veel duidelijker vormen. Vandaar.
                      Het beeld gaat inderdaad vooral over de lucht en het onweer.

                      Maar het is een eigenaardige plek waar de bergen plots ophouden en de rivier vanuit een kloof met verticale wanden tot 700m hoog in een (stuw)meer eindigen. Dat dan zelf aan de voet van een plateau ligt
                      (ik kan daar verhalen over vertellen die hier niet thuishoren).

                      Onmogelijk in één beeld te vatten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolkbreuk boven de Gorges du Verdon

                        Schitterend dat natuurgeweld, dat er aan komt.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment

                        Working...
                        X