Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandelpad "het schaap"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wandelpad "het schaap"

    Kalmthoutse heide, dezelfde overtrokken grijze dag, dus opnieuw een luchtje ingeplakt.
    Deze keer wel met focus stacking gewerkt (n.a.v. de tips bij de vorige prent)







  • #2
    Re: Wandelpad "het schaap"

    Mooi maar de verzadiging mocht mij iets minder !
    Zelf zal ik nooit iets in mekaar plakken, de wilkenkleur lijkt mij ook niet zo te passen bij de voorgrond.
    Waarom heb je hier focusstacking gebruikt ? Met het gekozen diafragma was het bij juist gekozen scherpstelpunt niet nodig geweest denk ik, of dat boompje daar in de diepte nu scherp of haarscherp is ... Dit is niet als kritiek bedoeld maar ik hoor het graag , men is nooit te oud ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Wandelpad "het schaap"

      Mooie kleuren maar ik had de compositie omgekeerd: meer van de dramatische wolken en minder zand.
      Nikon D3300 - Nikon D7200

      Comment


      • #4
        Re: Wandelpad "het schaap"

        Oorspronkelijk geplaatst door ChristopheC Bekijk bericht
        Mooie kleuren maar ik had de compositie omgekeerd: meer van de dramatische wolken en minder zand.
        Goede suggestie, en dat zal ik zeker doen - wanneer ik de foto in één keer op dergelijke wijze kan maken. Deze keer was die wolkenlucht een hulpmiddel om een grijs vlak wat leuker te maken. Ik vermeld het wel elke keer dat ik dat doe, al is dat eigenlijk gewoon het omgekeerde van het wegclonen van dingen die er wél zijn ..

        Comment


        • #5
          Re: Wandelpad "het schaap"

          Heel mooi geheel!
          De eerlijkheid kan ik wel waarderen, maar mensen gaan met argwaan, naar volgende foto's kijken.
          Daar moet ik niet aan denken.
          Geen gek idee hoor om een focus-stack toe te passen.
          Bij twijfel maak ik altijd meerdere foto's. (ook voor andere zaken)
          Ik moet er niet aan denken, als je op een verre bestemming bent, en je ziet thuis dat ..........
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Wandelpad "het schaap"

            Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
            Goede suggestie, en dat zal ik zeker doen - wanneer ik de foto in één keer op dergelijke wijze kan maken. Deze keer was die wolkenlucht een hulpmiddel om een grijs vlak wat leuker te maken. Ik vermeld het wel elke keer dat ik dat doe, al is dat eigenlijk gewoon het omgekeerde van het wegclonen van dingen die er wél zijn ..
            Daar had ik dus overheen gelezen, dat de lucht erin geplakt werd. Nu begrijp ik je keuze voor deze compo beter. 👍🏼
            Nikon D3300 - Nikon D7200

            Comment


            • #7
              Re: Wandelpad "het schaap"

              Ik vind het een heel geslaagde foto. De verzadiging van de kleuren vind ik best ok. Ik had zelfs verder gegaan door aan de linkerkant die bruine heide pleksgewijs wat op te lichten of te verdonkeren. Nu ziet het er een beetje uit alsof het belicht is door een egale grijze lucht en niet door die ondergaande zon.
              Natuurlijk is "dodging" en "burning" een minder gemakkelijke techniek als je het goed wilt doen.

              Comment


              • #8
                Re: Wandelpad "het schaap"

                Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                Ik vind het een heel geslaagde foto. De verzadiging van de kleuren vind ik best ok. Ik had zelfs verder gegaan door aan de linkerkant die bruine heide pleksgewijs wat op te lichten of te verdonkeren. Nu ziet het er een beetje uit alsof het belicht is door een egale grijze lucht en niet door die ondergaande zon.
                Natuurlijk is "dodging" en "burning" een minder gemakkelijke techniek als je het goed wilt doen.
                dat was ook een beetje mijn gevoel in deze foto ,miss mocht het wit van de sneeuw een klein beetje de gloed uit de lucht overnemen zonder te overdrijven ,de struik links zou ik wat zachter maken ,maar verder vind ik het mooi gedaan ,en waarom zou het niet mogen zolang er eerlijk over gecommuniceerd wordt

                Comment

                Working...
                X