Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inloopdouche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inloopdouche

    Net mijn oud bad gratis kwijtgespeeld via 2e hands en men kwam hem ook gratis afbreken. Mijn badkamer is niet zo groot (2m90 x 2m08 x 2m40h) en de douche stond nog in het bad, maar niemand nam nog een bad. Zou een inloopdouche laten maken. Heb net al het puin verwijderd uit de plaats van het bad en is een stuk lager dan mijn badkamervloer met harde steen en wat zand. Een douchebak of cabine zie ik niet graag. Op de oude badkamertegels zal ik vinyllaminaat leggen (al gekocht). Normaal moet er eerst chappe in die put gedaan worden en dan tegels en een douchegoot. Zijn er nog andere opties om die put te vullen bvb cement of snelcement of wordt dit niet gedaan?

  • #2
    Re: Inloopdouche

    Waarom zou een stevige chape niet voldoen? Dat is de snelste en eenvoudigste oplossing. Als je voldoende ruimte hebt zou ik er meteen wat isolatie in voorzien. Maar waarom laat je dat niet over aan de plaatser van de inloopdouche? Er zal toch ruimte moeten voorzien worden voor de afvoer en de goot zelf.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Inloopdouche

      Als je dan toch niet de hele vloer uitbreekt kan je misschien toch een kant en klare platte douchekuip overwegen.
      Die paar cm zal je nog wel kunnen opstappen zeker ?
      Maar zonder kabine zullen er toch nieuwe muurtegels moeten komen.
      En een glazen wand heb je ook nodig.

      Eigenlijk is een inloopdouche een technisch moeilijk verhaal, wanneer het niet goed wordt uitgevoerd krijg je lekken en geraak daar dan nog maar eens aan.

      Comment


      • #4
        Re: Inloopdouche

        Vinyllaminaat in een badkamer ... ik vraag me af of dat een goede oplossing is
        En tegenwoordig heb je douchekuipen die amper hoger zijn dan de rondom liggende tegels, maar zoal je zegt als je het niet graag ziet werkt je met volledige betegeling
        Zorg er in ieder geval voor dat zowel je muren als vloer tussen de lagen door behandeld is tegen vocht, iets wat velen vergeten of op besparen

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Eigenlijk is een inloopdouche een technisch moeilijk verhaal, wanneer het niet goed wordt uitgevoerd krijg je lekken en geraak daar dan nog maar eens aan.
        Een inloopdouche is zeker geen technisch moeilijk verhaal indien je het laat uitvoeren door een erkende vakman i.p.v. snel even zelf aan de slag te gaan zonder enige kennis.
        Je merkt het tegenwoordig steeds meer op, iedereen denkt alles even snel zelf uit te voeren met na enkele jaren de gevolgen ervan.
        Degenen die daarna het huis kopen zitten met extra zware kosten om alles goed en zoals het moet te laten uitvoeren

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 5 maart 2023, 17:00.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Inloopdouche

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Zorg er in ieder geval voor dat zowel je muren als vloer tussen de lagen door behandeld is tegen vocht, iets wat velen vergeten of op besparen
          Zo'n behandeling, als je bedoeld een laagje product om er tegen te smeren, vergeet het. We kunnen er van meespreken, na verloop van tijd gaat de silicone afdichting rond de douchekuip krimpen en loskomen en dan kan je de verdieping eronder gaan dweilen. Vooral met kunststof douchekuipen een probleem, die zijn -in verhouding met de muren- heel flexibel.
          Veel en veel beter is de kunststoffolie, het bekende oranje Kerdi doek. Indien correct aangebracht, nooit meer problemen.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Inloopdouche

            En daar is onze Roger in woord en beeld. https://www.youtube.com/watch?v=Z9SpT1KyFRE
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Inloopdouche

              Kerdi doek is inderdaad aan te raden achter de tegels.

              Een totaal andere benadering, zeker voor een kleine badkamer zoals bij TS, is Corian.
              Dit is in de massa gekleurd en kan gelijmd en geschuurd worden tot een volledig naadloos en zeer esthetisch geheel.
              Niet goedkoop, en ik denk niet dat TS de technische vaardigheden bezit om dat zelf aan te pakken.

              Comment


              • #8
                Re: Inloopdouche

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Zo'n behandeling, als je bedoeld een laagje product om er tegen te smeren, vergeet het. We kunnen er van meespreken, na verloop van tijd gaat de silicone afdichting rond de douchekuip krimpen en loskomen en dan kan je de verdieping eronder gaan dweilen. Vooral met kunststof douchekuipen een probleem, die zijn -in verhouding met de muren- heel flexibel.
                Veel en veel beter is de kunststoffolie, het bekende oranje Kerdi doek. Indien correct aangebracht, nooit meer problemen.
                Ik bedoel uiteraard werken met een folie, niet met een smeermiddeltje ....

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X