Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik blijf nog even bij de musjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ik blijf nog even bij de musjes

    Ze zitten in onze tuin, ik zie ze graag... dus ik fotografeer ze...





    Bedankt om te kijken!
    gr, H.

  • #2
    Re: Ik blijf nog even bij de musjes

    Staan er goed op maar mis bij beiden scherpte op het oog. Eerste kijkt te veel weg en tweede "kijkt" tegen tak aan.

    Comment


    • #3
      Re: Ik blijf nog even bij de musjes

      Goed gelukt zou ik zeggen en mooi. Alhoewel de pluimen heel goed zichtbaar zijn konden beide foto's nog een kleine verscherping gebruiken. Bijvoorbeeld met Topaz Sharpen maar dan met een lichte bewerking en intussen pas je ook een kleine ruisonderdrukking toe. Misschien komt het ook doordat je de foto's iets teveel gecomprimeerd hebt bij het opslaan als jpg.
      De foto's zijn waarschijnlijk van heel dicht genomen met een 400 of 600mm? Jammer dat de exif gegevens weg zijn uit je bestanden.

      Comment


      • #4
        Re: Ik blijf nog even bij de musjes

        Zou de kleuren nog wat aanpassen...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Ik blijf nog even bij de musjes

          Allen,

          Reeds geweldig bedankt voor de feedback !
          Echter, omdat chrisvdv liet weten dat de exif data van de foto's weg is, hebben Wim Vanmaele en ik een test gedaan.
          Eén van de foto's staat nu ook op het 'test' forum met als onderwerp DPI_Test.
          Kunnen/willen jullie eens kijken of deze foto beter is dan diegene die ook op het 'test' forum staat met als onderwerp 'test 1' (ja, origineel blijven hé).
          Waarschijnlijk is er een probleem met de source vanwaar ik mijn foto's doorstuur (Microsoft OneDrive).
          Alvast bedankt voor verdere feedback (ik laat nog weten wat jullie bevindingen zijn ivm deze testen).
          gr, H.

          Comment


          • #6
            Re: Ik blijf nog even bij de musjes

            De DPI_test van 13:15 is de goeie. Daar blijft de exif data bewaard, is ook een groter bestand en is er een heel kleine verbetering in de detail waarneembaar.
            Dus de grootte van het bestand heeft geen grote rol gespeeld en is ook niet de reden waardoor de exif verloren is gegaan.
            Waarschijnlijk gaat de exif verloren tijdens het exporteren of opslaan van het bestand in je fotobewerkingsprogramma.
            Meestal kun je tijdens het opslaan iets aanvinken om de exif te bewaren of te verwijderen.
            In Photoshop vind je dit tijdens het exporteren onder de knop: metagegevens.
            Last edited by chrisvdv; 2 maart 2023, 13:42.

            Comment


            • #7
              Re: Ik blijf nog even bij de musjes

              chrisvdv,

              alvast bedankt voor de medewerking.
              Het verschil zit hem in de hosting van de foto.
              De foto's hierboven en de test foto's (test1 en test2 in het Test forum) staan in mijn Windows OneDrive.
              De DPI_test foto is dezelfde foto die ik per mail doorgestuurd heb naar Wim Vanmaele en hij heeft die op zijn webserver gezet en van daar uit een topic aangemaakt.
              Daar zit dus idd nog de exif data in en die foto blijft ook 300 dpi (die van op OneDrive zijn maar 96 dpi meer) en dus is de foto vanop Wim's server groter (en beter).
              Ik wacht nog eventjes naar de anderen hun bevindingen en zal dan op het technisch forum mijn bevindingen (en meer) uit de doeken doen.
              Maar nogmaals, alvast bedankt voor uw feedback !
              gr, H.

              Comment


              • #8
                Re: Ik blijf nog even bij de musjes

                Dag Hans,
                Twee mooie foto's van deze vlugge springers.
                De tweede vind ik de beste.
                Hier had je misschien het takje voor de snavel kunnen wegpoetsen.
                Flickr.com (gratis) is ook een goede site om naar hier door te linken. Door op de foto hier te klikken kom je dan automatisch bij de origenele foto uit, waar ook alle EXIF gegevens bewaard worden.
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                Comment


                • #9
                  Re: Ik blijf nog even bij de musjes

                  Niets verkeerd aan mussen, hier zitten ze ook nog, maar niet overal.

                  Interessante technische discussie, er is inderdaad een groot verschil tussen de hostingsites. Flickr is zeker bij de betere.
                  Ik zie geen veschil tussen test2 en deze hier.
                  Last edited by palombian; 3 maart 2023, 14:17.

                  Comment

                  Working...
                  X