Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stilleven fruitstuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] stilleven fruitstuk



    mijn eerste werk "stilleven fruitstuk" heb ik de techniek van Clair-Obscur toegepast. Het beeld is gemaakt met gemengd licht ( daglicht flits en led verlichting). Mijn vorige met groente is op dezelfde wijze gemaakt

  • #2
    Re: stilleven fruitstuk

    Een foto is niet enkel techniek, men mag de inhoud en presentatie niet vergeten ! Dit fruit lijkt alles behalve smakelijk en statisch gepresenteerd. Ik doe niet graag afbreuk aan foto's want ieder doet z'n best en blijft altijd persoonlijk maar bij deze kon ik deze analyse niet verzwijgen. En wie weet maak ik een "verkeerde" analyse.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: stilleven fruitstuk

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Een foto is niet enkel techniek, men mag de inhoud en presentatie niet vergeten ! Dit fruit lijkt alles behalve smakelijk en statisch gepresenteerd. Ik doe niet graag afbreuk aan foto's want ieder doet z'n best en blijft altijd persoonlijk maar bij deze kon ik deze analyse niet verzwijgen. En wie weet maak ik een "verkeerde" analyse.
      ik vind het altijd fijn een analyse te krijgen, ik hoor verschillende visie over een bepaald beeld en ieder heeft gelijk. Ze hebben te minste langer gekeken dan de gemiddelde kijker.
      Hier die van mij, het statische beeld wordt minder door de ruimte gekaderd, het positioneert zich er meer in. De plaatsing van het statische beeld genereert op zich ook meer betekenissen.
      Wat het fruit betreft heb ik opzettelijk niet het mooiste gekozen, ik denk daarmee ook een boodschap te geven.

      Comment


      • #4
        Re: stilleven fruitstuk

        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        ik vind het altijd fijn een analyse te krijgen, ik hoor verschillende visie over een bepaald beeld en ieder heeft gelijk. Ze hebben te minste langer gekeken dan de gemiddelde kijker.
        Hier die van mij, het statische beeld wordt minder door de ruimte gekaderd, het positioneert zich er meer in. De plaatsing van het statische beeld genereert op zich ook meer betekenissen.
        Wat het fruit betreft heb ik opzettelijk niet het mooiste gekozen, ik denk daarmee ook een boodschap te geven.
        Inderdaad, het doet plezier (dat zou toch moeten) een 'analyse' te krijgen en als maker hoef je daar niet mee akkoord te gaan ! Je verdediging is prima uit de doeken gedaan en waardeer dat ten zeerste, uitgezonderd de "boodschap betreffende de opzettelijke keuze van het fruit" welke ik nog steeds niet begrijp, maar dat zal een tekortkoming van mij zijn en hoef je dus niet op te reageren. Gelukkig bestaan er nog deftige discussies
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: stilleven fruitstuk

          Ik begrijp de uitdaging maar zwarte achtergrond is toch niet gebruikelijk voor food fotografie - beetje vreemde keuze vind ik het
          De kleur die de appelsien nu heeft zou ik eerder verwachten bij een tomaat.
          Groet
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X