Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

    Ik ben steeds benieuwd geweest om even te zien wat er zoal in onze camera-body's zitten maar gezien ik daar geen hamer, noch beitel noch .... voor heb laat ik dat aan anderen over.

    Echt voor handige Harry's

    Sta toch versteld hoe klein we het steeds kunnen houden en wat er nu al mogelijk is.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

    Nu haal ik wel eens iets uit mekaar - liefst aan de hand van een youtube filmpje en/of exploded view - maar van fotospullen blijf ik af.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Nu haal ik wel eens iets uit mekaar - liefst aan de hand van een youtube filmpje en/of exploded view - maar van fotospullen blijf ik af.
      Juist, UIT mekaar halen is het probleem niet, het terug in mekaar steken op de juiste manier is een ander paar mouwen, groot gelijk dus!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

        Heel af en toe herstel/pas ik zelf wel al 's iets aan, maar dat blijft vrij beperkt (mits ik ergens een heel goeie handleiding vindt) - maar van camera body's blijf ik af. Heb zelf 2 LA-EA4's gemod naar LA-EA4r (en dat was net doenbaar, maar op't randje met al die kleine vijsjes - uiteraard hebben we toen een plastieken bakje met veel vakjes nodig gehad en een hele goeie gereedschapskist met schroevendraaiers, tangetjes, pincetjes en een vergrootglas). En een rustig moment - niemand om me heen!
        En ja er is nog U-buis ook - vaak kan je daar filmpjes van 'lenen' en dan stoppen en starten, en nog wat terug...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
          Juist, UIT mekaar halen is het probleem niet, het terug in mekaar steken op de juiste manier is een ander paar mouwen, groot gelijk dus!
          Inderdaad...

          Heb wel al eens een oude centraalsluiter uit elkaar gehaald en terug ineen gezet. Maar het is maar 1 keer gelukt dat die daarna opnieuw werkte.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Inderdaad...

            Heb wel al eens een oude centraalsluiter uit elkaar gehaald en terug ineen gezet. Maar het is maar 1 keer gelukt dat die daarna opnieuw werkte.
            Ik heb dan ietske meer geluk. Meerdere malen gelukt dat het niet meer werkte.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

              Ik heb al eens een Canon G15 uit elkaar gehaald! Maar daarmee is alles gezegd. :-)
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z9: Met hamer en beitel en eventueel een drilboor.

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Ik heb al eens een Canon G15 uit elkaar gehaald! Maar daarmee is alles gezegd. :-)
                Uit elkaar halen ben ik ook heel sterk in
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X