Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer

    Yepla hoi
    Ik heb nu een HP printer waarvan de cardrige meer kost of de printer.
    Laatst eens in de action geweest er er lagen daar cardrigen van epson en canon.
    Iemand een idee in welke printer ze passen?

  • #2
    Re: Printer

    Daarvoor moet je naar de nummers van de inktpatronen op je printer kijken (of in de handleiding), als die overeenkomen met die van de Action, dan zouden ze moeten passen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Printer

      Oorspronkelijk geplaatst door yepla hoi Bekijk bericht
      Yepla hoi
      Ik heb nu een HP printer waarvan de cardrige meer kost of de printer.
      Laatst eens in de action geweest er er lagen daar cardrigen van epson en canon.
      Iemand een idee in welke printer ze passen?
      Wij zijn geen helderzienden.

      Dat kan je zelf moeten nakijken aan de hand van het nummer van het patroon .

      Doorgaans zijn die in de Action niet voor de meest recente printers, maar best bruikbaar.

      Comment


      • #4
        Re: Printer

        Je kan ook opteren om navulling te kopen in namaak.
        Vooral in Duitsland kan je die erg goedkoop vinden en in grote formaten (500cc bv).
        Nadeel is dat het niet kleurecht is. Ideaal voor kantoorwerk. Niet zo geschikt voor foto prints.

        Comment


        • #5
          Re: Printer

          Breng TS niet op dat idee .

          Bij de meeste printers is hervullen erg moeilijk gemaakt - zeker bij HP - en zoals je al zei is de inkt niet veel waard.
          Veel geknoei voor je het een beetje onder de knie hebt.
          Ik ben er al jaren mee bezig en beperk mij tot enkele types van Canon (de Maxify voor kantoorwerk, de laatste hervulbare fotoprinter is de PRO-10), en dan nog wel met Canon inkt.

          Als je inktpatronen (terecht) te duur vindt koop dan een printer die je met flesjes van het merk kan vullen (ecotank), maar dan betaal je wel enkele jaren inkt op voorhand.
          Maar zoals TS al begrepen heeft, hoe goedkoper de printer hoe duurder de inkt.
          Last edited by palombian; 22 februari 2023, 21:59.

          Comment


          • #6
            Re: Printer

            Er ligt ergens een goedkope Epson stof te vergaren.
            Maar toen mijn echtgenote die nog gebruikte heb ik twee pakken inkt gekocht in de Action.
            Duidelijk op de verpakking het type nummer dat ik nodig had en achteraan de verpakking nogmaals het typenummer van de printer waarvoor die patronen geschikt waren.
            Thuis gekomen pasten ze niet in de printer, sindsdien nooit nog iets in de Action gekocht voor die printer.
            Nu werk ik met een eco printer en zijn de zorgen van verstopte spuitmonden voltooid verleden tijd.
            Palombian heeft overschot van gelijk.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Printer

              De 3 laatste posts mogen, alleszins voor Canon printers, naar de prullenmand: Canon printers met 5 inktcartridges en Action inkt: niet de minste problemen (al jaaaaren) en prachtige, kleurvaste afdrukken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Printer

                Ik volg deze types printers niet zo meer, ik zie dat ze 550 en 570 patronen hebben, maar nu zit Canon al aan 580.
                Gewoon om de namaak voor te blijven.
                Niets slechts gezegd over Action inkt trouwens.

                Met je eens dat je eerst moet kijken hoeveel de inkt je gaat kosten voor je een printer koopt.

                Comment


                • #9
                  Re: Printer

                  Ik heb op dit moment een Canon TS-5151 die stuk is... streep in de afdrukken en ondanks vele reinigingen overgegaan tot vervanging vd printkop. Na dik 5 jaar had ik het er voor over omdat er verder nooit problemen waren. Printkop gevonden op Aliexpress voor 25 euro. Nog steeds een stuk goedkoper dan een nieuwe printer en nog 4 volledige sets PG/ CLI 580 en 581 (van de Action) in de kast liggen. Helaas 1,5 maand verder weerom streep in de afdrukken.(Door het text-zwart waardoor je geen streepjescode meer foutloos kan afdrukken).

                  Dan toch maar een nieuwe besteld maar een beetje te snel geweest. ik zag onze printer nog steeds online te koop dus gelijk gekocht. Helaas is enkel het uiterlijk hetzelfde (TS-6151) maar heeft deze nu slechts 2 patronen. 540 en 541
                  Gelukkig gezien op de doos en niet open gedaan. Mijn fout.... dus vandaag retour gegaan.

                  Dan even gedacht om een EPSON ecotank of Canon met navultank te kopen maar de prijzen zijn redelijk hoog en er zit maar 1 type zwart bij en minder geschikt voor een sporadische foto afdruk.

                  Dus terug even bij Canon gekeken en ja hoor, ik heb nu de TS-6351a onderweg welke mijn voorraad 580 en 581 kan op souperen.

                  We zien morgen wel maar ik verwacht geen problemen. Ook altijd tevreden geweest vd Action inkt maar de kleurvastheid verdwijnt toch na een klein jaar afgedrukt op de frigo te hangen. Voor mij geen probleem..

                  Cheers!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    maar nu zit Canon al aan 580.
                    Action ook al maanden.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer

                      Ik lees dat afdrukken bij sommige mensen vergaan.

                      Dat is ook logisch.

                      Er bestaan grofweg 2 soorten inkt.
                      Kleurstof gebaseerde inkten en pigment gebaseerde inkten.

                      De kleurstof variant is erg goedkoop om te produceren en is in weze chemisch kleuren.
                      Die variant vergaat met de tijd en onder bv zonlicht.

                      Pigment inkten zijn zeer kleurvast. Maar ze dragen in zich pigmenten en die pigmenten zijn zeer duur.

                      Bij de aankoop van een printer moet je vooral goed nakijken welk type inkt hij gebruikt en welke verwachtingen jij hebt.

                      Voor wie fotos wil afdrukken ter evaluatie of kantoorwerk volstaat het om chemische inkten te gebruiken.
                      Maar voor wie wil dat fotos lang bewaren zal zich moeten wenden tot pigment gebaseerde inkten.

                      Idem met fotos voor verkoop. Je kan het niet maken naar je klant toe om met kleurstof inkt te werken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer

                        TS is hier waarschijnlijk al lang verdwenen, maar ik deel je mening over inkten.

                        Vroeger hadden pigment inkten een slechte naam, ze zouden de printkop verstoppen en glansverschillen veroorzaken op de print.
                        Dit is, alvast bij Canon, al lang verleden tijd, ik werk enkel nog met pigment printers.

                        De fabrikanten zijn ook al lang in geslaagd om hun originele kleurstofinkten kleurvast te maken, en op hoogglans papier zijn ze nog steeds onovertroffen.
                        Zoals in vorige post uitgelegd zijn uit de aard der zaak ook 3th party ("namaak") pigmentinkten voldoende lichtvast (misschien geen 100 jaar, maar 10 is voor mij ook goed), en kleurstofinkten niet, wat voor mij ook een reden is.

                        Ook zijn de meeste pigmentprinters van een hogere kwaliteit dan de instap kleurstofprinters, waarvan de met spons gevulde patronen na enkele malen hervullen hun eigenschappen verliezen.

                        Grootformaat printers gebruiken bijna altijd pigmentinkt, waardoor het mogelijk is inkt uit hun grote patronen te gebruiken om je kleinere printer te vullen (wat ik nu doe).
                        Sinds er originele kleurstofinkten in flesjes worden verkocht voor de "eco" printers kan je die ook gebruiken om te hervullen.
                        Sommige printers bestaan zowel in een versie met patronen als hervulbaar met flesjes, als je wat uitkijkt kan je daar je voordeel mee doen (alhoewel de kwaliteit in de flesjes zelfs van het merk niet altijd even goed schijnt te zijn).

                        Opnieuw, het is een heel geknoei, bezint eer je begint .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer

                          Klopt.

                          Printen is ook wel een dingetje van papier slim te kiezen.
                          Er is heel wat aanbod in de markt van papiersoorten.

                          Het is echt verbazend hoeveel verschil je kan maken met de betere papiersoorten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Er ligt ergens een goedkope Epson stof te vergaren.
                            Maar toen mijn echtgenote die nog gebruikte heb ik twee pakken inkt gekocht in de Action.
                            Duidelijk op de verpakking het type nummer dat ik nodig had en achteraan de verpakking nogmaals het typenummer van de printer waarvoor die patronen geschikt waren.
                            Thuis gekomen pasten ze niet in de printer, sindsdien nooit nog iets in de Action gekocht voor die printer.
                            Nu werk ik met een eco printer en zijn de zorgen van verstopte spuitmonden voltooid verleden tijd.
                            Palombian heeft overschot van gelijk.
                            Ik heb hier zo'n Epson ET-7750 eco-tank printer : ondanks de prijs van het toestel, is het werkelijk niets waard. Je moet continu de koppen reinigen, je krijgt continu strepen, die je een beetje kan oplossen door enkel in de beste kwaliteit te printen en het ding heeft de gewoonte om op willekeurige plaatsen hoopjes zwarte inkt neer te ploffen.
                            Je kan ermee A3's printen (wat we nodig hebben) en de inkt is goedkoop, maar voor de rest is het een ramp. Deze printer was meer dan 500€ : voor dat geld verwacht je iets degelijk. Maar het is gewoon een ramp.

                            Ik kan maar hopen dat de nieuwere types het beter doen, maar hier heeft Epson 100% afgedaan. Mijn vorige HP printer deed het een pak beter : kostte minder dan de helft. De inkt was duur, maar ging wel lang mee, omdat ik nooit de koppen hoefde te reinigen.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Printer

                              Ik heb het al langer opgegeven zelf een printer te hebben. Er staat hier nog een Samsung kleurlaser maar die heeft het ook al langer opgegeven en trekt strepen. Kost meer om dat in orde te zetten dan een nieuwe. Nu is een goedkoop geval in huis, kostte geen 50 euro, ooit een aanbieding bij Aldi of Lidl. Goed voor occasioneel "kantoor"werk. Maar als ik echt veel nodig heb of iets bijzonder ga ik naar een copycenter.

                              Comment

                              Working...
                              X