Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Nikon F-vatting in zicht...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde Nikon F-vatting in zicht...?

    Ik zie de prijzen van deze lenzen, recentelijk, overal dalen (acties op diverse sites), ook het aanbod is beperkt geworden (ook van third-party fabrikanten).
    Binnenkort enkel nog beschikbaar op de 2e hands markt ?
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

  • #2
    Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

    Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
    Ik zie de prijzen van deze lenzen, recentelijk, overal dalen (acties op diverse sites), ook het aanbod is beperkt geworden (ook van third-party fabrikanten).
    Binnenkort enkel nog beschikbaar op de 2e hands markt ?
    Daar lijkt het idd op. Van Nikon zelf zullen er geen nieuwe F lenzen meer komen. En Tamron en Sigma richten zich nu vooral op Sony en Leica mount.
    Idem met de Canon EF mount, daar gaat ook niks nieuw meer komen. Het feit dat Nikon en Canon hun Z -en R mount gesloten houden, helpt natuurlijk ook niet.
    Anderzijds is er wel een zeer groot aanbod nu aan 2dehands EF en AF-S lenzen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Daar lijkt het idd op. Van Nikon zelf zullen er geen nieuwe F lenzen meer komen. En Tamron en Sigma richten zich nu vooral op Sony en Leica mount.
      Idem met de Canon EF mount, daar gaat ook niks nieuw meer komen. Het feit dat Nikon en Canon hun Z -en R mount gesloten houden, helpt natuurlijk ook niet.
      Anderzijds is er wel een zeer groot aanbod nu aan 2dehands EF en AF-S lenzen.
      Er zijn al nikon Z lenzen v tamron gemaakt (nikon z 17-28, 28-75) maar ze brengen ze uit onder de nikon naam (samenwerking)

      Sigma zou volgens de rumors vanaf dit jaar ook starten met nikon Z


      Nikon f lenzen word idd 2de hands en binnen 10j noemen we dit gewoon ook vintage....
      Dat gezegd zijnde heb je nu natuurlijk de adapters die dit behoorlijk overbruggen

      Op deze site kan je de 2de hands prijzen zo wat in de gaten houden, mij valt op dat het f-glas al behoorlijk gedaald is tov 1 jaar geleden


      Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

        Sowieso investeer ik niet meer in apparatuur.

        Ik heb door de jaren heen, een goeie setup opgebouwd, zie geen reden waarom ik deze zou vervangen door wat dan ook.

        Ik ken die apparatuur goed, kan er goed mee omgaan en als er geen ongelukken gebeuren, kan ik nog jaren verder, met kwaliteitsmateriaal. Het is niet omdat er iets nieuws op de markt komt dat de rest dan slecht wordt.

        Liever dan telkens weer iets nieuws te moeten gewennen, steek ik mijn tijd in fotograferen en dat geeft me nog steeds veel plezier en voldoening met mijn materiaal.

        Enfin, mijn idee enkel maar.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

          Ik heb door de jaren heen, een goeie setup opgebouwd, zie geen reden waarom ik deze zou vervangen door wat dan ook.
          Denk er net zo over, intussen al wat prachtkoopjes kunnen doen op de 2ehands markt
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

            Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht

            Ik heb door de jaren heen, een goeie setup opgebouwd, zie geen reden waarom ik deze zou vervangen door wat dan ook.

            Ik ken die apparatuur goed, kan er goed mee omgaan en als er geen ongelukken gebeuren, kan ik nog jaren verder, met kwaliteitsmateriaal. Het is niet omdat er iets nieuws op de markt komt dat de rest dan slecht wordt.

            Liever dan telkens weer iets nieuws te moeten gewennen, steek ik mijn tijd in fotograferen en dat geeft me nog steeds veel plezier en voldoening met mijn materiaal.

            Enfin, mijn idee enkel maar.
            Ik denk er nét zo over.

            Comment


            • #7
              Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

              Hier idem, de koopdrang is al lang gestopt.
              Heb heel goed gerief, voldoet ruimschoots.
              Kan nog jaren mee verder.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                Hallo,

                Ik denk dat er op een gegeven moment ook een soort "verzadiging" komt naar apparatuur toe.
                Je hebt datgene waarmee je de foto's kan maken die je wil maken en wat nieuwer is kan daar nog weinig verbetering aan toevoegen - enkel een hoger "fotografeercomfort"

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                  Ik had graag een ZTF adapter gezien zodat je de nieuwe lenzen op je dslr kunt gebruiken en dan als je camera versleten is overstappen op mirrorless, maar blijkbaar is het technisch heel moeilijk om die Z-lenzen te laten werken op dslr
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                    Ik zie de prijzen van deze lenzen, recentelijk, overal dalen (acties op diverse sites), ook het aanbod is beperkt geworden (ook van third-party fabrikanten).
                    Binnenkort enkel nog beschikbaar op de 2e hands markt ?
                    Welke site? Zeker interessante om een paar f mount voor lage prijs kopen. Lage prijs is slecht voor wie wilt verkopen maar goed voor kopers!
                    I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                    Some of my photos at www.pessolano.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                      Ik had graag een ZTF adapter gezien zodat je de nieuwe lenzen op je dslr kunt gebruiken en dan als je camera versleten is overstappen op mirrorless, maar blijkbaar is het technisch heel moeilijk om die Z-lenzen te laten werken op dslr
                      Dat is gewoon technisch onmogelijk: de registratie afstand (afstand tussen sensor en achterkant lens) van Z-lenzen is veel korter dan die van F-lenzen. Daarom zal je nooit Z-lenzen op een DSLR kunnen plaatsen, je zou de lens nooit 'diep' genoeg in de mount kunnen plaatsen.
                      Het omgekeerde kan natuurlijk wel, daarvoor is er de FTZ adapter.
                      Last edited by dleemans; 22 februari 2023, 18:37.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                        Welke site? Zeker interessante om een paar f mount voor lage prijs kopen. Lage prijs is slecht voor wie wilt verkopen maar goed voor kopers!
                        Gewoon, op 2ehands.be, gewoon een beetje onderhandelen he
                        Tokina 12-24 f4 (laatste versie) gekocht voor €90 incl verzending en in mint condition !
                        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Einde Nikon F-vatting in zicht...?

                          ok, ik zie niet echt een verandering van prijzen daar.
                          I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                          Some of my photos at www.pessolano.net

                          Comment

                          Working...
                          X