Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website op Dvd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website op Dvd

    Hallo,

    Ik wil mijn website Tierra's Gallery op Dvd branden.
    Daarnaast heb ik ook een map met psd bestanden die ik ook op de Dvd wil hebben.
    Mijn vraag is of ik dit gewoon op Dvd kan branden,zodat ik later de psd bestanden en mijn website gewoon weer kan gebruiken?
    Ik werk met het programma RecordNow

    Alvast bedankt

    Groeten
    John

  • #2
    Re: Website op Dvd

    Met deze tools kun je een exacte kopie van het Web trekken en deze lokaal opslaan. Je kunt dan navigeren zoals je op het web gewend bent. Volgens mij kun je de website ook op CD/DVD zetten en van daaruit browsen.

    Je moet zelf maar even kijken of je er iets mee kunt. De eerste is freeware met adware, de anderen zijn betaalde software.

    webreaper

    Website Extractor

    bluesquirrel
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Website op Dvd

      Bedankt Albert Jan
      Maar de website heb ik al lokaal op mijn pc staan.
      Wat ik bedoelde met mijn vraag is ,als je een website op cd-rom 0f dvd wilt zetten,dat je misschien nog iets moet instellen bij het programma waar je mee brand?
      Ik heb namelijk een tijd terug eens een website op cd-rom gebrand,en toen waren de bestandsnamen van kleine letters veranderd in grote letters.
      Ik heb toen allen bestandsnamen weer moeten veranderen in kleine letters,want mijn website werkte niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: Website op Dvd

        Ah ok, ik gebruik zelf Nero dus ik kan je niet echt helpen met RecordNow.

        Wat ik zelf doe is branden als dataschijf. Nero veranderd dan niets aan de bestandnamen, hoofdletters/kleine letters, etc. Het lijkt me dat RecordNow dat ook niet zou mogen doen.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Website op Dvd

          Ok,ik zal het gewoon proberen als data
          RecordNow heeft het toen ook niet fout gedaan,dat was met een ander programma op mijn vorige pc.
          Dus ik hoop gewoon dat het nu gelijk lukt

          Bedankt voor je hulp

          Comment


          • #6
            Re: Website op Dvd

            Als je twijfelt, eerst eens op een rw-ke schrijven en als het goed is definitief op een r schrijven. Maar is ze zo groot dat je het op dvd moet zetten? Anders kan jet ze op een cd zetten. Die zijn goedkoper en voorlopig nog steeds betrouwbaarder.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Website op Dvd

              Bedankt Hubert

              Ik zal het eerst op een rw zetten,en daarna op een r.
              De website is niet groot en kan makkelijk op een cd-rom,de groote van mijn site is maar 15mb zonder de psd bestanden meegerekend.
              Ik kan de website niet groter maken omdat ik maar 15 mb ruimte heb bij mijn provider.

              Groeten
              john

              Comment


              • #8
                Re: Website op Dvd

                Oorspronkelijk geplaatst door Tierra
                .
                Ik kan de website niet groter maken omdat ik maar 15 mb ruimte heb bij mijn provider.

                Groeten
                john
                Ja, dat probleem heb ik niet daar ik een eigen webserver heb met een 80GB ruimte en als dat vol is, zet ik er nog een schiijfke bij van 160GB .
                Fysieke GB's kosten niet veel meer tegenwoordig maar gehuurde, daar valt nog poen met te rapen.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Website op Dvd

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Ja, dat probleem heb ik niet daar ik een eigen webserver heb met een 80GB ruimte en als dat vol is, zet ik er nog een schiijfke bij van 160GB .
                  Fysieke GB's kosten niet veel meer tegenwoordig maar gehuurde, daar valt nog poen met te rapen.

                  Hubert
                  Zit ik ook aan te denken. Hoe heb je dit geregeld ? Webserver, beveiliging, etc.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website op Dvd

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    Zit ik ook aan te denken. Hoe heb je dit geregeld ? Webserver, beveiliging, etc.
                    Eerst een server(vb WIN 2003 maar kan ook linux zijn maar daar weet ik zelf niet zoveel van, niet dat ik hier veel van weet maar wel meer ). Je zou ook gewoon je XP kunnen gebruiken maar dan zit je wel minder veilig en ben je verplicht om je pc steeds op te laten staan omdat een webserver steeds online zou moeten staan.

                    Het belangrijkste is een vast ip-adres, wat te verkrijgen is bij Telenet of Belgacom voor een office product. Dit is feitelijk met DynDNS zelfs niet meer nodig, dan kan je een naam aan je dynamisch ip-adres koppelen bv: www.dyndns.org/mijnsite.
                    Je hebt op je server of in je router(afhankelijk van je configuratie) een programmaatje draaien dat, als het ip-adres veranderd, dit doorgeeft aan DynDNS en daar automatisch het ip-adres aanpast voor je website.
                    In geval van een vast ip-adres, moet je aan je domain provider doorgeven, welke (eigen) domeinen naar dit ip-adres moeten verwijzen. Dit duurt dan gewoonlijk een 2tal dagen voor dat de wereld wordt is aangepast.
                    Zo dit was het dan zeer bondig.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website op Dvd

                      Ok, vast IP-adres heb ik al. Waar ik me zorgen over maak is de beveiliging.

                      Als ik iets niet aan het Web wil hebben hangen is het een Windows PC

                      Ik heb me al wat verdiept in Linux, maar da's een heel ander verhaal. Firewalls, IP chains, Apache en meer van al dat moois

                      'k ben Informatieanalist/ontwerper en part time programmeur van beroep, maar da's ook voor mij niet eenvoudig. Vandaar mijn vraag.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website op Dvd

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Ok, vast IP-adres heb ik al. Waar ik me zorgen over maak is de beveiliging.

                        Als ik iets niet aan het Web wil hebben hangen is het een Windows PC

                        Ik heb me al wat verdiept in Linux, maar da's een heel ander verhaal. Firewalls, IP chains, Apache en meer van al dat moois

                        'k ben Informatieanalist/ontwerper en part time programmeur van beroep, maar da's ook voor mij niet eenvoudig. Vandaar mijn vraag.

                        Als je achter een router zit, dan vallen de meeste hackers op je router en niet op de PC's die er achter zitten.(Kan wel maar is toch al moeilijker) Hierdoor staat die server dan niet direct op internet. Je hoeft in je router dan enkel een virtuele server te definieren, die verwijst naar het lokale ip-adres van je webserver voor poort 80(web). Het gene hierbij leuk is, is dat je een ander toestel als backupwebserver kunt hebben en bij zware werken aan de oorspronkelijke server, de website via de virtuele server met enkele klickjes naar de backupserver kunt laten verwijzen en nadien met enkele klickjes terug kunt zetten.

                        Zo te zien zitten we in dezelfde branche

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Website op Dvd

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Zo te zien zitten we in dezelfde branche
                          Da's geinig Ik zit niet echt in de netwerk/internet branche, maar in de systeemontwikkeling met met name midrange systemen, maar ik heb er zijdelings wel mee te maken. En thuis natuurlijk een netwerkje.


                          Ik dacht aan de volgende configuratie:

                          - IPCOP firewall
                          - Fedora webserver met Apache + Coppermine

                          Ik moet het alléén nog wel aan de praat zien te krijgen. Van het weekend maar eens "even" stoeien.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment

                          Working...
                          X