Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets taxidriver op Bali

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Fiets taxidriver op Bali

    Straatfotograaf in Antwerpen

  • #2
    Re: Fiets taxidriver op Bali

    Mooi en zou hem wel in kleur willen zien...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fiets taxidriver op Bali

      knap zwart/wit portret
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Fiets taxidriver op Bali

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Mooi en zou hem wel in kleur willen zien...?
        grt,bouk.
        Dankjewel voor jouw reactie, Bouk.
        Ik heb voor mezelf afgesproken om mijn straatfoto's in Z/W te zetten, tenzij het echt om kleur gaat.
        Een beetje in het voetspoor van mijn grote voorbeelden uit het Parijs van de jaren '50. Cartier-Bresson, Robert Doisneau en Willy Ronis.
        Bovendien zijn de z/w omzettingen uitdagend prettig om te doen.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Fiets taxidriver op Bali

          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          Dankjewel voor jouw reactie, Bouk.
          Een beetje in het voetspoor van mijn grote voorbeelden uit het Parijs van de jaren '50. Cartier-Bresson, Robert Doisneau en Willy Ronis.
          Bovendien zijn de z/w omzettingen uitdagend prettig om te doen.
          Waarom dan niet in zwart/wit schieten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Fiets taxidriver op Bali

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Waarom dan niet in zwart/wit schieten.
            grt,bouk.
            Dat doe ik vaak. Ik kies dan de filmsimulatie 'Acros' op mijn camera, zodat de zoeker een Z/W-beeld geeft. Maar als ik de RAW-opname maak, dan wordt die in kleur opgeslagen, ondanks de Z/W-filmsimulatie. Wat je op je lcd-schermpje ziet bij het controleren is een jpg-versie van het beeld en niet de raw-opname zelf.
            Eens in LR, in de ontwikkel-module, verschijnt de opname in kleur en moet je een Z/W conversie doen door het Acros-profiel terug toe te passen of een ander profiel of je eigen draai te geven aan het wit en het zwart.
            Als je in JPG schiet is het wellicht wel mogelijk, maar dan is er nog maar weinig kwalitatieve postprocessing mogelijk.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: Fiets taxidriver op Bali

              Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
              Dat doe ik vaak. Ik kies dan de filmsimulatie 'Acros' op mijn camera, zodat de zoeker een Z/W-beeld geeft. Maar als ik de RAW-opname maak, dan wordt die in kleur opgeslagen, ondanks de Z/W-filmsimulatie. Wat je op je lcd-schermpje ziet bij het controleren is een jpg-versie van het beeld en niet de raw-opname zelf.
              Eens in LR, in de ontwikkel-module, verschijnt de opname in kleur en moet je een Z/W conversie doen door het Acros-profiel terug toe te passen of een ander profiel of je eigen draai te geven aan het wit en het zwart.
              Als je in JPG schiet is het wellicht wel mogelijk, maar dan is er nog maar weinig kwalitatieve postprocessing mogelijk.
              En dank voor de toelichting.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Fiets taxidriver op Bali

                Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                ...
                Eens in LR, in de ontwikkel-module, verschijnt de opname in kleur en moet je een Z/W conversie doen door het Acros-profiel terug toe te passen of een ander profiel of je eigen draai te geven aan het wit en het zwart.
                Als je in JPG schiet is het wellicht wel mogelijk, maar dan is er nog maar weinig kwalitatieve postprocessing mogelijk.
                Je kan je Raw onmiddelijk laden in ACR of Lightroom, met de ingestelde camerasimulaties. Gewoon in je Lightroom of AdobeCameraRaw, bij voorkeuren, (voorinstellingen - LR) (standaardinstellingenRaw - ACR) bij Globaal kiezen voor: camerainstellingen ipv Adobe-Standaard . Het is een fabeltje dat een Rawbestand .... Ruw is , daar zit meer informatie en aanpassingen in dan een jpeg bestand. Je kan het alleen maar toepassen als jij het wilt, en ... je kan altijd terug naar af gaan.
                BTW: leuke foto, al vind ik het wit (selectie)randje rond de persoon een beetje storend.

                Comment


                • #9
                  Re: Fiets taxidriver op Bali

                  Mooie plaat!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fiets taxidriver op Bali

                    Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    Je kan je Raw onmiddelijk laden in ACR of Lightroom, met de ingestelde camerasimulaties. Gewoon in je Lightroom of AdobeCameraRaw, bij voorkeuren, (voorinstellingen - LR) (standaardinstellingenRaw - ACR) bij Globaal kiezen voor: camerainstellingen ipv Adobe-Standaard . Het is een fabeltje dat een Rawbestand .... Ruw is , daar zit meer informatie en aanpassingen in dan een jpeg bestand. Je kan het alleen maar toepassen als jij het wilt, en ... je kan altijd terug naar af gaan.
                    BTW: leuke foto, al vind ik het wit (selectie)randje rond de persoon een beetje storend.
                    Dankjewel voor de info, beeldmaker. Ik heb het inmiddels aangepast en nu verschijnt meteen het in de camera gekozen profiel na het importeren in LR. Handig.
                    Dat van dat witrandje begrijp ik niet goed want er is nooit een selectie toegepast op de persoon.
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fiets taxidriver op Bali

                      Dat witte randje komt door een te sterke verscherping.
                      Overigens zie ik liever een analoge zwart/wit foto. Niet te evenaren door digitaal zwart/wit verkregen door de kleuren informatie te verwijderen, wat sommigen hier dan een mooie omzetting noemen.
                      Last edited by Binnenuit; 13 februari 2023, 13:14.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fiets taxidriver op Bali

                        Leuke compositie van een vriendelijke man. Een prettig beeld om naar te kijken.
                        En ik vind het een mooie omzetting!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fiets taxidriver op Bali

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter! Bekijk bericht
                          Leuke compositie van een vriendelijke man. Een prettig beeld om naar te kijken.
                          En ik vind het een mooie omzetting!
                          ik heb de zelfde mening

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fiets taxidriver op Bali

                            Met intresse volgde ik hier de commentaren van de deskundigen en best leerrijk...persoonlijk vind ik
                            het een mooi beeld of het nu in kleur of Z/W is maakt mij niet zoveel uit, maar ik begrijp je redenering...

                            Groeten
                            Freddy
                            https://fredor2.wixsite.com/my-site

                            Comment

                            Working...
                            X