Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup

    Vroeger op mijn werk hadden wij een draagbaar backup device waar je verschillende formaten van geheugenkaarten kon afladen.
    Ik ben niet zeker van het merk maar het was iets met Vos....
    Kon iemand mij helpen aan info oever dergelijke systemen? ( geschikt voor CF-kaarten )
    Binnenkort een reportage te maken en via dergelijk systeem kan ik mijn beelden op een handige en veilige manier afladen.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Backup

    Hetgeen je zoekt (photo image tank) is out-dated, heden ten dage nemen we een laptop + cardreader + externe ssd mee op reis.

    Je kan natuurlijk ook gewoon wat meer CF cards bij nemen, zo duur zijn die ook weer niet. En dan een systeem met "card pocket holders" voor lege en volle....

    Comment


    • #3
      Re: Backup

      Misschien outdated, maar wel midnder omslachtig dan een laptop en cardreader meesleuren.
      Toch bedankt voor je bijdrage.

      Comment


      • #4
        Re: Backup

        Zelf gebruik ik ook losse kaartjes.
        Het voordeel is wel dat je risico op schade gaat verdelen.
        Nadeel is wel de prijs. Het is een dure oplossing.

        Voor mij werkt dit goed omdat ik nooit langer dan 1 dag zonder pc zit.
        Als je op reis gaat is dat pakken anders en wil je vooral laag gewicht gepakt zijn.

        Dit is misschien iets dat je zoekt? https://www.amazon.com/gp/product/B0...language=en_US
        Is wel enkel SD.

        Comment


        • #5
          Re: Backup

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Zelf gebruik ik ook losse kaartjes.
          Het voordeel is wel dat je risico op schade gaat verdelen.
          Nadeel is wel de prijs. Het is een dure oplossing.

          Voor mij werkt dit goed omdat ik nooit langer dan 1 dag zonder pc zit.
          Als je op reis gaat is dat pakken anders en wil je vooral laag gewicht gepakt zijn.

          Dit is misschien iets dat je zoekt? https://www.amazon.com/gp/product/B0...language=en_US
          Is wel enkel SD.
          Interessant, maar ik denk dat je bij elke Mifi router een HD op de USB poort kan sharen.
          Zeker met een PC, maar die heb je niet bij, maar met Android zou het misschien ook moeten lukken.
          Moet je de voeding wel via een hubje knutselen.

          Even doordenken, je hebt die router daarvoor niet nodig.
          Sluit een HD met OTG aan je telefoon en configureer die als hotspot waar je dan je camera aan verbindt.
          Nog niet geprobeerd maar de moeite om uit te vlooien.

          Comment


          • #6
            Re: Backup

            Oorspronkelijk geplaatst door Magryz3939 Bekijk bericht
            Vroeger op mijn werk hadden wij een draagbaar backup device waar je verschillende formaten van geheugenkaarten kon afladen.
            Ik ben niet zeker van het merk maar het was iets met Vos....
            Kon iemand mij helpen aan info oever dergelijke systemen? ( geschikt voor CF-kaarten )
            Binnenkort een reportage te maken en via dergelijk systeem kan ik mijn beelden op een handige en veilige manier afladen.
            Alvast bedankt.
            ik vermoed dat het de vosonic image tank is. Ik vermoed dat ze niet meer gemaakt worden en ze hadden een beperkte opslagcapaciteit.
            Ik denk inderdaad dat je vandaag veel verder komt met een laptop en kaartlezer.

            Peter

            Comment

            Working...
            X