Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus zeezicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Olympus zeezicht

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Olympus zeezicht

    Er zijn er die dit een mislukte opname noemen....?
    maar ik vind het wel geslaagd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Olympus zeezicht

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Er zijn er die dit een mislukte opname noemen....?
      maar ik vind het wel geslaagd.
      grt,bouk.
      als je de technische aspecten durft opzij te zetten, dan zitten in de diverse elementen nogal wat doordenkertjes die het kijken de moeite waard maken. Mede dankzij de goed gekozen titel ten andere .
      Bedankt om dit te tonen.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Olympus zeezicht

        Doet dat geen pijn aan je ogen Raymond, zo recht in de zon kijken? Anderzijds heeft de foto wel iets.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus zeezicht

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Er zijn er die dit een mislukte opname noemen....?
          maar ik vind het wel geslaagd.
          grt,bouk.
          Zo is dat bouk, je kan 'bewust' met zaken omgaan binnen het effectenpatroon zonder daarom beroep te doen op filters en andere gadgets. Dit is er zo eentje en CMM omschrijft dit zeer goed maar helaas denken en kijken we op onze manier en ontsnapt bij sommige kijkers de inhoudelijke vorm of verhaal. Vandaar de minieme reactie die ik trouwens verwacht had - heb dit in het verleden al dikwijls moeten ondervinden !
          Bedankt voor jullie reacties alsook Eddy.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Olympus zeezicht

            We volgen elkaar al een tijdje Raymond ,en eerlijk mijn haren komen soms recht als ik sommige foto's zie ,maar dat is juist hetgeen ik bewonder ,al krijg je soms van die schuine opmerkingen ,toch heb je een eigen visie en loop je niet in het rijtje .
            Bij deze foto heb ik dat ook een beetje al vind ik het goed gezien ,
            ik ben waarschijnlijk iets teveel technisch aangelegd waardoor ik het niet altijd begrijp ,iets wat jij juist niet bent maar eerder op je gevoel afgaat , ik kan alleen maar zeggen volg dat eigen gevoel en geniet van wat je doet , dat is het allerbelangrijkste ,als we ons maar amuseren , want het is een mooie hobby

            Comment


            • #7
              Re: Olympus zeezicht

              Knap om zo te spelen met de "fouten" van een lens te kunnen, en durven te spelen, Raymond.
              Heel knap hoe zelfs het diagonale lijntje een grote rol in het lijnenspel speelt.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Olympus zeezicht

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                We volgen elkaar al een tijdje Raymond ,en eerlijk mijn haren komen soms recht als ik sommige foto's zie ,maar dat is juist hetgeen ik bewonder ,al krijg je soms van die schuine opmerkingen ,toch heb je een eigen visie en loop je niet in het rijtje .
                Bij deze foto heb ik dat ook een beetje al vind ik het goed gezien ,
                ik ben waarschijnlijk iets teveel technisch aangelegd waardoor ik het niet altijd begrijp ,iets wat jij juist niet bent maar eerder op je gevoel afgaat , ik kan alleen maar zeggen volg dat eigen gevoel en geniet van wat je doet , dat is het allerbelangrijkste ,als we ons maar amuseren , want het is een mooie hobby
                Als je haren op een natuurlijke wijze recht komen zou ik deze zo laten want huidig is dat mode Patrick Je omschrijft onze verschillende visie op foto's correct, ja ik ga meestal voor inhoud en sfeer en dan hoeft het technische aspect niet steeds super te zijn ook al werd ik er met de neus op geduwd in de 'fotografie' maar de beeldende kunsten hebben wat ik voorgeschreven kreeg in mijn beoordeling doen veranderen wat niet wil zeggen dat alles zomaar moet kunnen, er blijven bepaalde regels wel hangen. Ondertussen zijn er zo veel categorieën dat de vroegere voorgeschreven regels aan afwijkingen onderhevig zijn. De grote voortrekker BBC is daarvan een groot voorbeeld op het gebied van "compositie" ! Ik weet dat ik een brede kijk op allerlei categorieën en genres heb aangenomen wat je goed kan merken in de verscheidenheid van mijn reacties. Wij volgen mekaar al geruime tijd - zelfs op tentoonstellingen waar je bij betrokken was - zonder dat mijn aanwezigheid je is opgevallen en ik me stilletjes op de achtergrond hield Wees er maar van overtuigd Patrick dat je prachtig werk laat zien en waarbij ik ook zou zeggen "geniet er eveneens van". Ik wacht op je volgende voltreffer !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus zeezicht

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Als je haren op een natuurlijke wijze recht komen zou ik deze zo laten want huidig is dat mode Patrick
                  op mijn leeftijd zie ik dat toch niet meer passend

                  - zelfs op tentoonstellingen waar je bij betrokken was - zonder dat mijn aanwezigheid je is opgevallen en ik me stilletjes op de achtergrond hield
                  ik heb daar ook al een paar keer over nagedacht Raymond telkens je daar iets over schreef ,ik weet niet of ik jou toen persoonlijk heb ontmoet ik heb toen zoveel mensen gezien en twijfel of ik jou persoonlijk heb gezien ,als dit niet zo was vind ik het nu spijtig dat ik je niet zou gesproken hebben ,beetje gemiste kans om eens echt kennis te maken ,hopelijk komt er nog eens een gelegenheid
                  Dank voor het Compliment Raymond

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus zeezicht

                    Jawel, tis anders maar dit beeld heeft wel iets.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus zeezicht

                      Met een verhaal of goede titel erbij kan dit zeker voor mij . Als beeld zonder tekst is dit minder mijn ding.
                      www.erikthomas.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus zeezicht

                        Knap gedaan, mooie diffractie heb je hier verkregen Raymond, dromerig
                        Waarom doet deze opname me meteen denken aan de kaskraker van Steven Spielberg, "Close encounters of the third kind" .... ;-)

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus zeezicht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                          Met een verhaal of goede titel erbij kan dit zeker voor mij . Als beeld zonder tekst is dit minder mijn ding.
                          Daarom vind ik een goede titel (van welke aard ook) belangrijk doch soms geen makkelijke opdracht.
                          MarGe, Black fly en Sieg, oprechte dank voor de reactie.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment

                          Working...
                          X