Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet

    Sinds 3 dagen kan ik niet meer op internet via telenet wifree vb als ik bij ma was die geen internet geeff kon ik via telenetwifree op internet naar de telenetwinkel geweest en ze zeggen daar dat het afgeschaft is ?

  • #2
    Telenet

    Niet wi-free maar Free G is gestopt (oktober 2022), twee verschillende zaken.



    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet

      Straffe gasten in die Telenetwinkel...
      Maar ja, daar krijg je tenminste nog een mens te zien. Zonet even gebeld omdat de "nieuwe" "mijn Telenet" krioelt van de foutmeldingen als je ergens een keuze maakt.
      Die gasten zijn echt wel masochisten, iets dat tot voor kort goed werkt moet dus persé vernieuwd worden met alle gevolgen vandien = dus bellen?
      Daar is het natuurlijk: "geachte klant, de wachttijd loopt op, we kunnen je later terugbellen".

      Van een superdebiele chatbot blijven we (voorlopig ?) nog gespaard.

      Nog erger: meer dan een maand geleden vragen gesteld via zo'n invulformulier. Heb jij al een reactie gezien ? Ik in elk geval niet.

      Edit: ik ontdek nu dat je nog vééééééééél slechter af bent als je kiest voor "laten terugbellen": geen half of heel uur in de wachtrij maar nu al VIJF UUR.

      Iamand een idee hoeveel dagen, maanden of jaren het duurt eer ze terugbellen ?

      Dit land wordt in sneltreinvaart een vijfde wereld land.
      Last edited by nete; 12 januari 2023, 17:45.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Telenet

        Telenet.
        Nog zoiets: wanneer je een extra pakket voor je TV wilt, dan klik je online gewoon op bestellen en het is in orde. Eenvoudig.
        Maar, indien je dit pakket later wilt opzeggen, dan lukt dat niet online.
        Je moet bellen en geduldig wachten tot je iemand aan de lijn krijgt.
        Dan nog krijg je de vraag of je dit echt wil opzeggen...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Telenet.
          Nog zoiets: wanneer je een extra pakket voor je TV wilt, dan klik je online gewoon op bestellen en het is in orde. Eenvoudig.
          Maar, indien je dit pakket later wilt opzeggen, dan lukt dat niet online.
          Je moet bellen en geduldig wachten tot je iemand aan de lijn krijgt.
          Dan nog krijg je de vraag of je dit echt wil opzeggen...
          Doet me zeer sterk denken aan augustus 2021

          Comment


          • #6
            Re: Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Daar is het natuurlijk: "geachte klant, de wachttijd loopt op, we kunnen je later terugbellen".

            Edit: ik ontdek nu dat je nog vééééééééél slechter af bent als je kiest voor "laten terugbellen": geen half of heel uur in de wachtrij maar nu al VIJF UUR.

            Iamand een idee hoeveel dagen, maanden of jaren het duurt eer ze terugbellen ?
            Uiteraard zou iedereen graag meteen geholpen worden, maar dat is nu eenmaal niet zo eenvoudig om op te zetten.
            Als ze overbelast zijn om telefoons te beantwoorden, dan zullen ze het ook wel te druk hebben om terug te bellen of contactformulieren en mails te beantwoorden.
            Dit doen ze dan logischerwijs op een minder druk moment.
            Interessante info voor u, hetgeen enkele bedrijven al een paar jaar in een charter overeengekomen zijn.



            Volgens dit charter moeten ze de klant voor het einde van de volgende werkdag proberen contacteren.
            Voor mails en contactformulieren is de termijn nog anders.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Uiteraard zou iedereen graag meteen geholpen worden, maar dat is nu eenmaal niet zo eenvoudig om op te zetten.
              Als het eenvoudig is om een extra pakket via internet te bestellen, dan is het even eenvoudig om het via internet op te zeggen. Als ze maken dat je het niet op die manier kan opzeggen, maar je dwingen om uren aan een telefoon te hangen, wat zegt dat over het bedrijf?

              Antwoord op een witte briefkaart. U wint niets.

              Comment


              • #8
                Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Als het eenvoudig is om een extra pakket via internet te bestellen, dan is het even eenvoudig om het via internet op te zeggen. Als ze maken dat je het niet op die manier kan opzeggen, maar je dwingen om uren aan een telefoon te hangen, wat zegt dat over het bedrijf?

                Antwoord op een witte briefkaart. U wint niets.
                Het niet aanbieden van online opzegmogelijkheid staat buiten de rest dat aangekaart wordt (zelf recentelijk niet getest maar was eerder ook al zo).
                Maar uiteraard zou dat ook een mogelijkheid moeten zijn om dit online te kunnen doen.
                De grootste reden zal wel zijn om de kans te hebben u te overtuigen klant te blijven.
                Nu persoonlijk nog nooit lang moeten wachten bij Telenet voor de paar keer dat ik gebeld heb.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Uiteraard zou iedereen graag meteen geholpen worden, maar dat is nu eenmaal niet zo eenvoudig om op te zetten.
                  Als ze overbelast zijn om telefoons te beantwoorden, dan zullen ze het ook wel te druk hebben om terug te bellen of contactformulieren en mails te beantwoorden.
                  Dit doen ze dan logischerwijs op een minder druk moment.
                  Interessante info voor u, hetgeen enkele bedrijven al een paar jaar in een charter overeengekomen zijn.



                  Volgens dit charter moeten ze de klant voor het einde van de volgende werkdag proberen contacteren.
                  Voor mails en contactformulieren is de termijn nog anders.
                  Ben je daar weer met dezelfde afgezaagde argumenten ? "Uw ploat" blijft hangen. Als die diensten gruwelijk onderbemand zijn (soms vraag je je af of ze wel "bemand" zijn) is er NOOIT een minder druk moment.

                  En dat charter is kompleet dode letter, die 2,5 minuten is de mop van de eeuw aan het worden. Wat wil je , vermits er totaal geen sancties aan vasthangen. Je belt vruchteloos, en dan mag je misschien de VOLGENDE DAG een telefoontje verwachten. Hoe is het mogelijk ?????
                  Waarom zouden bedrijven in godsnaam nog moeite doen om hun service desks NIET tot op het bot uit te kleden (= kosten besparen)
                  In feite moesten ze de witte raaf die binnen 2,5 minuut nog te bereiken is een award geven.

                  Een maand geleden een vraag gesteld via een invulformulier. Heb jij al een antwoord gezien ? Ik alvast niet. Maar ja, het zal iets drukker zijn dan we van hen gewend zijn zeker (zegt verseg)?
                  Elders gaan is ook al geen optie, vrijwel alle bedrijven, providers, hebben intussen hun nieuwe heilige graal in hun hart gesloten.
                  Last edited by nete; 12 januari 2023, 21:28.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ben je daar weer met dezelfde afgezaagde argumenten ? "Uw ploat" blijft hangen. VOLGENDE DAG een telefoontje verwachten. Hoe is het mogelijk ?????
                    Wie zijn plaat blijft hier hangen door jaren aan een stuk altijd hetzelfde geklaag te posten in bijna elk topic, vaak zelfs nog voordat je gebeld hebt of zelfs overweegt dit te doen. [emoji848]

                    U stelt een vraag, ik geef u het officieel antwoord hoe ze het overeengekomen zijn en zouden moeten doen volgens de ondertekende charter.
                    Een charter ondertekenen is wel enkel een belofte dat ze dit proberen nastreven, geen absolute feiten.

                    Verder heb ik zelf op al die jaren nog nooit twee minuten moeten wachten om bij Telenet iemand vast te krijgen, maar ik moet ook zelden bellen.

                    Bosch professional moet je anders eens proberen … 17 weken voor een antwoord op mail of contactformulieren en drie uur voor je telefonisch iemand vast krijgt.

                    Blijkbaar bent u dan toch nog een grote pechvogel in aantal problemen dat je tegen komt. [emoji23]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wie zijn plaat blijft hier hangen door jaren aan een stuk altijd hetzelfde geklaag te posten in bijna elk topic, vaak zelfs nog voordat je gebeld hebt of zelfs overweegt dit te doen. [emoji848]

                      U stelt een vraag, ik geef u het officieel antwoord hoe ze het overeengekomen zijn en zouden moeten doen volgens de ondertekende charter.
                      Een charter ondertekenen is wel enkel een belofte dat ze dit proberen nastreven, geen absolute feiten.

                      Verder heb ik zelf op al die jaren nog nooit twee minuten moeten wachten om bij Telenet iemand vast te krijgen, maar ik moet ook zelden bellen.

                      Bosch professional moet je anders eens proberen … 17 weken voor een antwoord op mail of contactformulieren en drie uur voor je telefonisch iemand vast krijgt.

                      Blijkbaar bent u dan toch nog een grote pechvogel in aantal problemen dat je tegen komt. [emoji23]
                      1) dat charter (na de Basta actie) heeft een tijdje voor een merkbare verbetering gezorgd, maar is nu gewoon een dode letter. Die 2,5 minuten alleen al is vrijwel overal een dode letter.
                      Probeer dan nu eens een paar dagen aan een stuk te bellen naar Telenet, etc... Je mag gerust na 3 minuten terug dichtleggen.
                      2) Telenet WAS goed tot zeer goed, maar is nu een ramp aan het worden. Mijn vraag van verleden maand (schriftelijk) was ivm tarieven mobile. Ze kanibaliseren zichzelf blijkbaar.
                      Ik heb nu een WIGO S zonder mobile (te duur bij Telenet voor wat je krijgt). Ik betaal 76 euro aan Telenet en 25 euro voor 2 GSM abo's bij Mobile Vikings.
                      Als ik overstap naar de goedkoopste One dan heb ik voor 90 euro 1 GSM inbegrepen. Als ik er 1 GSM bijvoeg kost dat 20 euro aub, dus zit ik aan 110 euro.
                      Voor 22 euro zou ik kunnen overstappen naar Base voor onze 2 GSM's (Base is Telenet). Ik zou dan 98 euro betalen
                      Helaas, als ik wat reviews lees van Base gebruikers is mijn goesting over, net zoals bij Hey (veel miljoenen voor reclame maar blijkbaar een onbestaande service)

                      Enne, als u die Bosch ervaring toedekt met de mantel der liefde dan moet ik u bewonderen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik heb nu een WIGO S zonder mobile (te duur bij Telenet voor wat je krijgt). Ik betaal 76 euro aan Telenet en 25 euro voor 2 GSM abo's bij Mobile Vikings.
                        Als ik overstap naar de goedkoopste One dan heb ik voor 90 euro 1 GSM inbegrepen. Als ik er 1 GSM bijvoeg kost dat 20 euro aub, dus zit ik aan 110 euro.
                        Voor 22 euro zou ik kunnen overstappen naar Base voor onze 2 GSM's (Base is Telenet). Ik zou dan 98 euro betalen
                        Helaas, als ik wat reviews lees van Base gebruikers is mijn goesting over, net zoals bij Hey (veel miljoenen voor reclame maar blijkbaar een onbestaande service)
                        Als ik het goed begrijp betaal je nu in totaal 101€ en zou een volledige overstap naar Telenet 110€ kosten.
                        Groot verschil is wel dat je voor die 22€ bij Base twee mobiele nummers hebt met elk 5GB data maar dat je bij Telenet wel 300GB per simkaart hebt (met twee simkaarten dus 600 GB vrij te verdelen) en een gratis extra data simkaart … een heel ander product dus.

                        Die 11€ per toestel (22€ in totaal) is wel een promo op dit moment want standaard was dat 30€ voor de twee, je krijgt het uiteraard levenslang.

                        Ge moet niet enkel de prijs zien, maar ook wat men er voor krijgt in functie van wat men ook nodig heeft, da’s de enige mogelijke juiste beslissing en die is uiteraard voor iedereen wat anders.
                        Last edited by VerSeg; 12 januari 2023, 22:51.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het niet aanbieden van online opzegmogelijkheid staat buiten de rest dat aangekaart wordt (zelf recentelijk niet getest maar was eerder ook al zo).
                          Maar uiteraard zou dat ook een mogelijkheid moeten zijn om dit online te kunnen doen.
                          De grootste reden zal wel zijn om de kans te hebben u te overtuigen klant te blijven.
                          Nu persoonlijk nog nooit lang moeten wachten bij Telenet voor de paar keer dat ik gebeld heb.
                          Dit krijg je voorgeschoteld als je naar "mijn Telenet surft: We merken dat het momenteel heel druk is op onze klantendienst. We zetten alles in om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Kijk zeker op Klantenservice voor antwoorden op de veelgestelde vragen. Voilà, ze kunnen op twee oren slapen, want HET charter is gevolgd. Trouwens, een overheid die een klucht van een charter afspreekt met bedrijven zonder er sancties aan te koppelen zegt genoeg.

                          Ik wil wel eens kijken of mijn vraag daar niet beantwoord staat vooraleer ik nog eens bel. Ze hebben zowaar wel tijd gevonden om gans die site ondersteboven te smijten zodat niks nog werkt. Als je klikt op "opties beheren" dan krijg je een fractie van een seconde "bedankt voor je geduld" (gekker kan toch echt niet meer !!!) en vervolgens een leeg kader waarin een fractie later de boodschap "ng.omapi-404-errorfield" verschijnt.
                          Het is daar dus kompleet om zeep en hoogstwaarschijnlijk DE reden dat de klantenservice kompleet verzuipt. Uiteindelijk ook logisch dat ik na méér dan een maand ook nog geen antwoord kreeg op een schriftelijke vraag.

                          Dus Verseg, als je dit allemaal "zagen" vind, nodig ik je uit om eens een tiental keer 2,5 minuten naar Telenet te bellen en hier te melden hoeveel keer je een operator aan de lijn kreeg.
                          Last edited by nete; 13 januari 2023, 09:08.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet

                            Dat charter is idd een grote Vlaamse klucht.

                            De overheid zou dit gewoon in de wet moeten zetten en sancties opleggen.

                            Comment


                            • #15
                              Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dit krijg je voorgeschoteld als je naar "mijn Telenet surft: We merken dat het momenteel heel druk is op onze klantendienst. We zetten alles in om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Kijk zeker op Klantenservice voor antwoorden op de veelgestelde vragen. Voilà, ze kunnen op twee oren slapen, want HET charter is gevolgd. Trouwens, een overheid die een klucht van een charter afspreekt met bedrijven zonder er sancties aan te koppelen zegt genoeg.
                              Dat zijn inderdaad de afspraken, of deze nu naar de zin zijn van iedereen of niet.
                              Gelukkig is niet iedereen zo een grote pechvogel om zo vaak te moeten bellen en wachten.
                              Te lang wachten is ook voor mij niet plezant, maar mogelijks is mijn geduld iets minder snel op. [emoji23]

                              Ik wil wel eens kijken of mijn vraag daar niet beantwoord staat vooraleer ik nog eens bel. Ze hebben zowaar wel tijd gevonden om gans die site ondersteboven te smijten zodat niks nog werkt. Als je klikt op "opties beheren" dan krijg je een fractie van een seconde "bedankt voor je geduld" (gekker kan toch echt niet meer !!!) en vervolgens een leeg kader waarin een fractie later de boodschap "ng.omapi-404-errorfield" verschijnt.
                              Het is daar dus kompleet om zeep en hoogstwaarschijnlijk DE reden dat de klantenservice kompleet verzuipt. Uiteindelijk ook logisch dat ik na méér dan een maand ook nog geen antwoord kreeg op een schriftelijke vraag.
                              Gisteren was ik nog op de website naar opties gaan zien en geen fouten gekregen.
                              Nu nog eens geprobeerd en ik kan alle nodige info vinden en raadplegen.
                              Zowel de FAQ als de mogelijkheid tot aanpassen werkt gewoon.









                              Dus Verseg, als je dit allemaal "zagen" vind, nodig ik je uit om eens een tiental keer 2,5 minuten naar Telenet te bellen en hier te melden hoeveel keer je een operator aan de lijn kreeg.
                              Awel speciaal op deze reactie van u heb ik dat nu (11:37, 11:39 en 11:40) eens drie keer geprobeerd, gekozen voor telkens een andere dienst waaronder aanpassen en opzeggen.
                              Na doorlopen van het keuzemenu telkens binnen de 5 seconden iemand aan de lijn.
                              Langste oproep inclusief aangeboden excuses is 1 minuut.
                              Ze zullen wel wat verwonderd zijn dat iemand belt en zegt dat hij zich vergist heeft.
                              Spijtig dat nu iemand anders door mijn test een paar seconden langer moest wachten.

                              En als je het niet gelooft dat ik gebeld heb, zie screenshots. [emoji57]



                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X