Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Space Is Precious".

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] "Space Is Precious".

    Uit de serie: "Detained But Not Contained, Discovering Humanity Behind Bars.

    Manilla City Jail 2019.

    Space is presious by Jean-Paul Caelen, on Flickr

  • #2
    Re: "Space Is Precious".

    Een mooie beeld dat veel vragen oproept. Knap gezien!

    Comment


    • #3
      Re: "Space Is Precious".

      Topplaatje voor mij, zowel inhoudelijk als esthetisch! Ik hou van dat contrast geel-cyaan! Jij houdt vast ook van het werk van Alex Webb?
      www.erikthomas.be

      Comment


      • #4
        Re: "Space Is Precious".

        Dit beeld blijft mij boeien. Het is intrigerend. Hier is zoveel ruimte om in te vullen.
        Groots!
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: "Space Is Precious".

          Beste Wouter,

          Bedankt voor je positieve reactie.....

          Comment


          • #6
            Re: "Space Is Precious".

            Beste Wouter, Black Fly en Eduardo,

            Bedankt voor jullie positieve en fijne reacties.

            Uiteraard ken ik het werk van Alex Webb, zeer kleurrijk en intieme fotografie waarbij de fotograaf zéér dichtbij zijn onderwerpen komt en waardoor zijn foto's een verhaal en een ziel krijgen.

            Over deze serie:
            De 12 dagen non-stop fotograferen in de "Manilla City Jail" in 2019 waren voor mij zeer indrukwekkend.
            Het heeft mij als fotograaf als het ware geïnfecteerd met het documentaire virus.
            Een geweldige en emotionele ervaring in een van de meest overbevolkte gevangenis van de Filipijnen.
            Deze gevangenis is gebouwd voor 900-1200 mannen, echter verbleven er op dat moment 8800.
            Ik was er samen met Prof. Raymund Narag, een Filipijnse criminoloog die gevlucht is naar Illinois vanwege het corrupte rechtssysteem.
            Na zijn afstuderen als criminoloog keerde hij terug naar de Filipijnen om er les te geven aan gevangenis personeel in gevangenis systemen.
            Kijk maar eens op Youtube (Inside Out: Reforming the Philippine Penal System | Raymund Narag | TEDxDiliman).
            Ik leerde Raymund kennen in het vliegtuig van Manila naar Hong-Kong en we besloten samen te werken.
            Ons doel is een boek te maken genaamd "Detained But Not Contained", Discovering Humanity Behind Bars.
            Toen kwam Corona en zo ongeveer de hele wereld lag even stil.

            Deze zomer ga ik terug naar Manila, weer met Raymund Narag en deze keer in de "New Bilibid Prison", een gevangenis gebouwd voor 6345 mannen echter verblijven er bijna 30.000 gedetineerden. (zie Wikipedia). Ik ga daar met nieuwe inzichten en betere apparatuur fotograferen, en ik vind het erg spannend. Als het lukt bezoeken wij ook nog een vrouwengevangenis in Manila en een gevangenis met een zéér slechte reputatie in Cebu.
            Ik voel mij zeer vereerd om deze kans te krijgen als fotograaf want het is niet eenvoudig de toestemming te krijgen om in de Filipijnen in gervangenissen te mogen fotograferen.
            Ik heb er veel zin in en ga me qua concept en focus goed voorbereiden.

            Nog leuk om te vermelden is dat ik nadat ik in de Manila City Jail had gefotografeerd contact heb opgenomen met Raphael Rowe (Netflix, The World Most Toughest Prisons).
            Via Raymund en mijzelf kreeg de BBC met Raphael de toestemming een episode te filmen in de City Jail en dit is ook gebeurd.

            Fotografie kan je leven soms veranderen in een mooi avontuur.

            Groet vanauit 's-Gravenvoeren,

            Jean-Paul.

            Comment


            • #7
              Re: "Space Is Precious".

              Wat een verhaal!
              Lijkt me interessanter om de beelden als serie te zien.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: "Space Is Precious".

                Beste Jean-Paul,

                Bedankt voor je verhaal! Erg interessant en ik hoop dat je een aantal van de beelden die je komende zomer gaat maken, ook hier zult plaatsen.

                Groeten,
                Wouter

                Comment


                • #9
                  Re: "Space Is Precious".

                  Mooi project en dito foto
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Space Is Precious".

                    Beste Wouter, Blauwzwart en anderen,

                    Dank voor de reacties.

                    Uiteraard ga ik mijn beelden hier delen, jullie feedback en reacties zijn voor mij zeer waardevol.

                    Groeten,
                    Jean-Paul.

                    Comment

                    Working...
                    X