Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon R6 Mrk 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon R6 Mrk 2

    Hallo,

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Canon R6 mrk2, ik zoek een opvolger voor mijn canon eos 5D IV en ben zo stilletjes aan eens aan het rondkijken.
    Aangezien de R5 veel te duur is, is dit niet echt een optie voor mij.

    Ik hoor het graag.

    Allesinds ook prettige feestdagen voor jullie allemaal.

    Groetjes.

  • #2
    Re: Canon R6 Mrk 2

    Veel ervaring met de R6 MKII zal er hier niet meteen te vinden zijn, want die camera is nog maar pas uit.
    De reviews die je op het internet kan vinden zijn wel allemaal heel positief (heel goede autofocus, heel goede beeldkwaliteit...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon R6 Mrk 2

      k ben na mijn Eos 5D IV overgestapt op het R-systeem en nu een paar weken in het bezit van een Eos R6 mark II. Aan mijn 5D IV heb ik nog steeds goede herinneringen want dat was een zeer goede camera maar na een korte gewenningsperiode ben ik helemaal weg van het R-systeem, sinds een paar weken de R6 mark II. Mijn eerste indrukken zijn zeer positief, wat Bart aanhaalt kan ik zeker bevestigen. Zeer goede autofocus, wat voor mijn soort fotografie zeer belangrijk is (natuur in het algemeen en vooral vogels). De beeldkwaliteit is ook zeer goed en vermits ik ook vaak film, is de R6 mark II een grote sprong vooruit voor mij. De EF lenzen van Canon (met lenzen van een ander merk heb ik geen ervaring) werken perfect met de adapter op het R-systeem. Ondertussen heb ik ook een paar RF lenzen en vermits deze speciaal ontwikkeld zijn voor het R-systeem zijn die natuurlijk weer net iets beter (sneller en scherper als je aan pixelpiepen doet), ook je reserve batterijen van je 5D IV kan je blijven gebruiken op het R-systeem (de nieuwe batterijen hebben wel een grotere capaciteit).
      Tot nu toe kan ik echt geen enkel nadeel noemen van de Eos R6 mark II.

      Comment


      • #4
        Re: Canon R6 Mrk 2

        Dank u voor de uitleg.

        Graag wil ik ook nog een lens aanschaffen de tamron 150-600G2, maar dan is nog maar de vraag, dat ik die gaan kunnen blijven verder gebruiken. Maar daar had je geen ervaring mee.
        Ik vind de RF lenzen nog net iets te duur om daar al te investering in te doen.

        Groetjes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon R6 Mrk 2

          heb het internet al wat afgeschuimd. Dank je :-)

          Comment


          • #6
            Re: Canon R6 Mrk 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
            Dank u voor de uitleg.

            Graag wil ik ook nog een lens aanschaffen de tamron 150-600G2, maar dan is nog maar de vraag, dat ik die gaan kunnen blijven verder gebruiken. Maar daar had je geen ervaring mee.
            Ik vind de RF lenzen nog net iets te duur om daar al te investering in te doen.

            Groetjes.
            De Canon "R" camera's werken niet altijd goed samen met lenzen van Tamron en Sigma, ik weet niet of de 150-600 zonder problemen werkt op een R6 MKII.
            Het lijkt er op dat Canon liever zelf lenzen verkoopt, want als een lens altijd probleemloos heeft gewerkt op een "oude" Canon DSLR, dan zou die in principe ook moeten werken op een "R" camera, want voor EF-lenzen is dat geen probleem (je hebt alleen een adapter nodig), maar blijkbaar werken die camera's om een of andere duistere reden niet altijd even goed samen met third party lenzen...
            Voor je zo'n Tamron lens koopt kan je daar best wat meer informatie over zoeken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon R6 Mrk 2

              De enige niet-Canon lens die ik nog heb is de Sigma 180 3.5 makro, en die focust merkelijk minder goed op een R dan op mijn vroegere DSLR's.
              Ik denk dat het ook met de scherpstelling op de sensor te maken heeft want op een M was het ook al slecht.
              Het is natuurlijk een stokoude lens maar zulke lange makrolenzen worden niet meer gemaakt.

              Over de Tamron en Sigma 150-600 zooms lees je inderdaad nogal wat problemen, ik zou er twee keer over nadenken.

              Als RF lenzen heb ik enkel de "goedkope" 50mm 1.8 en 24-240, vooral de laatste is erg goed voor een 10x zoom (ik gebruik ze zelfs voor makro).
              De RF100-400 schijnt ook goed te zijn en kost niet veel, maar als je L-lenzen gewoon bent zullen zeker de hoeken tegenvallen.

              Mijn eveneens stokoude EF400 5.6 doet het op de R zeer goed, ook met een 1.4x extender (die je wel nodig zal hebben).
              Misschien moet je naar een tweedehands EF100-400 II uitkijken, die zal de extender ook goed verdragen, je bent namelijk niet meer beperkt door de minimum f:8 opening voor AF.

              PS: uit ervaring met de M6II - zelfde 32mp (crop)sensor als de R7 - wordt voor wildlife het ruisnadeel tov FF volledig gecompenseerd door de grotere opening bij het wegvallen van een 1.4x (of zelfs 2.0x bij een R6) extender.
              Last edited by palombian; 28 december 2022, 11:26. Reden: ruisnadeel crop

              Comment


              • #8
                Re: Canon R6 Mrk 2

                Je mag een 5DMkIV totaal niet vergelijken met een Canon R6 systeem, is voor totaal andere doeleinden ontwikkelt !
                Uiteraard heeft een R6 snellere focus, is dan ook een camera die ontwikkeld is voor actie dit in tegenstelling van de 5D reeks die eigenlijk meer diende voor model en landschap.
                Dus nogmaals, een actiecamera zoals de R6 vergelijken met de 5DMkIV is totaal nutteloos en het ene model is niet de opvolger van het andere model.

                Je moet voor jezelf uitmaken waar in de fotografie je prioriteiten liggen en daarop afgaande de keuze van je camera maken

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon R6 Mrk 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Je mag een 5DMkIV totaal niet vergelijken met een Canon R6 systeem, is voor totaal andere doeleinden ontwikkelt !
                  Uiteraard heeft een R6 snellere focus, is dan ook een camera die ontwikkeld is voor actie dit in tegenstelling van de 5D reeks die eigenlijk meer diende voor model en landschap.
                  Dus nogmaals, een actiecamera zoals de R6 vergelijken met de 5DMkIV is totaal nutteloos en het ene model is niet de opvolger van het andere model.

                  Je moet voor jezelf uitmaken waar in de fotografie je prioriteiten liggen en daarop afgaande de keuze van je camera maken

                  grts
                  Sieg
                  Weer een knaller van een comment, Sieg. Werkelijk je slaat alles.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon R6 Mrk 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                    Weer een knaller van een comment, Sieg. Werkelijk je slaat alles.
                    De R5 was de opvolger van de 5DIV, maar TS vindt die te duur.
                    Dat is hij m.i. ook, als je het uitgestippelde pad van Canon wil volgen moet je een diepe geldbeugel hebben.

                    De R6II heeft met 24mp nog steeds minder resolutie dan de 30 van de 5DIV, maar het verschil is al een stuk minder.

                    Heeft TS de hoge ISO gevoeligheid van een FF echt nodig, of zijn veel pixels bij een grote reikwijdte belangrijker (zoals uit de interesse voor een 600mm blijkt).
                    In het laatste geval zal een R7 met een 32mp cropsensor een betere en veel goedkopere keuze zijn.
                    Niet zegt dat de 5DIV weg moet.
                    En zelfs als je later toch een toestel van de R6 klasse wil ben je uiteindelijk nog minder geld kwijt dan met een R5.
                    Last edited by palombian; 28 december 2022, 11:19.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon R6 Mrk 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      De R5 was de opvolger van de 5DIV, maar TS vindt die te duur.
                      Dat is hij m.i. ook, als je het uitgestippelde pad van Canon wil volgen moet je een diepe geldbeugel hebben.

                      De R6II heeft met 24mp nog steeds minder resolutie dan de 30 van de 5DIV, maar het verschil is al een stuk minder.

                      Heeft TS de hoge ISO gevoeligheid van een FF echt nodig, of zijn veel pixels bij een grote reikwijdte belangrijker (zoals uit de interesse voor een 600mm blijkt).
                      In het laatste geval zal een R7 met een 32mp cropsensor een betere en veel goedkopere keuze zijn.
                      Niet zegt dat de 5DIV weg moet.
                      En zelfs als je later toch een toestel van de R6 klasse wil ben je uiteindelijk nog minder geld kwijt dan met een R5.
                      Volledig mee eens.
                      Een R7 heeft een super goede AF, misschien wel beter dan de eerste R6. Een Sigma 150-600 EF contemporary erop en je bent vertrokken met iets degelijk voor betrekkelijk weinig geld.
                      Inderdaad zou hij de Canon 5D IV dan misschien best houden. Het is een degelijke camera.
                      Moest ik into Canon zijn, het werd alles afgeven, misschien zelfs enkele EF lenzen en een nieuwe R6 II.
                      Als je naar je budget moet kijken de R7.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon R6 Mrk 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                        Volledig mee eens.
                        Een R7 heeft een super goede AF, misschien wel beter dan de eerste R6. Een Sigma 150-600 EF contemporary erop en je bent vertrokken met iets degelijk voor betrekkelijk weinig geld.
                        Inderdaad zou hij de Canon 5D IV dan misschien best houden. Het is een degelijke camera.
                        Moest ik into Canon zijn, het werd alles afgeven, misschien zelfs enkele EF lenzen en een nieuwe R6 II.
                        Als je naar je budget moet kijken de R7.
                        Mijn argument voor de R7 was dat je dan geen - eventueel problematische - 150-600 3th party zoom nodig hebt om voldoende vergroting te hebben op een 24mp FF.
                        Als je het aantal "pixels per duck' uitrekent kom je met een 400mm van Canon toe.
                        Zelfs als er je een RF100-500 bij koopt ben je nog altijd minder geld kwijt dan voor een R5 (maar die lens gaat dan niet meer op de 5DIV).

                        Ik denk dat de tijd van de zware telelenzen voorbij is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon R6 Mrk 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Mijn argument voor de R7 was dat je dan geen - eventueel problematische - 150-600 3th party zoom nodig hebt om voldoende vergroting te hebben op een 24mp FF.
                          Als je het aantal "pixels per duck' uitrekent kom je met een 400mm van Canon toe.
                          Zelfs als er je een RF100-500 bij koopt ben je nog altijd minder geld kwijt dan voor een R5 (maar die lens gaat dan niet meer op de 5DIV).

                          Ik denk dat de tijd van de zware telelenzen voorbij is.
                          Wat bedoel je met zwaar? De brandpuntsafstand niet hoop ik, want de 600 mm doet het beter dan ooit. Ik kijk verder dan wat Canon doet hoor (die zelfs een goedkope 800mm f11 heeft). Zelfs de 600mm primes voor de kapitaalkrachtige of de echte natuurfotografen en birders worden zéér veel verkocht.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon R6 Mrk 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                            Weer een knaller van een comment, Sieg. Werkelijk je slaat alles.
                            Ben jij echt zo dom of doe je maar alsof gewoon om dwars te liggen ??

                            De Eos R was de opvolger/mirrorless versie van de Canon 5DMkIV, elk mens met een beetje kennis wist dit al heel lang
                            Zelfde sensor, aantal Mp, wel een upgrade in beeldkwaliteit en uiteraard een mirrorless versie ervan met meer mogelijkheden

                            Het is niet omdat iets de 5 meekrijgt dat het dan bij de dslr 5D reeks hoort
                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 29 december 2022, 16:13.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon R6 Mrk 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
                              Volledig mee eens.
                              Een R7 heeft een super goede AF, misschien wel beter dan de eerste R6. Een Sigma 150-600 EF contemporary erop en je bent vertrokken met iets degelijk voor betrekkelijk weinig geld.
                              Inderdaad zou hij de Canon 5D IV dan misschien best houden. Het is een degelijke camera.
                              Moest ik into Canon zijn, het werd alles afgeven, misschien zelfs enkele EF lenzen en een nieuwe R6 II.
                              Als je naar je budget moet kijken de R7.
                              Boekjeswijsheid, ook weer typerend voor U
                              Je hebt waarschijnlijk nog nooit een R6, R5, R7 gebruikt met de Sigma lens die je hier vermeld

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X