Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

condensatorr slijpmachine ontploft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • condensatorr slijpmachine ontploft

    vraagje voor " ellentriekers" . het betreft flex lw 1503 s . deze is met condensator, nu is er ook de gewone lw 1503 zonder . maw, deze is dus niet echt nodig ? ( probleem is dat deze blijkbaar enkel via vs, polen of uk te bestellen is en daar heb ik geen zin in ) maar het is condensator met 5 draden, er komen na ( dubbelpolige ) schakelaar 2 zwarte draden toe, en er vertrekken aan andere kant 2 zwarte draden welke precies naar koolborstels gaan , en witte draad welke verder machine in gaat. ik vermoed dus , condensator eruit, de 2 rode draden naar koolborstels samen op 1 kant van schakelaar en witte draad ( stator ? ) op andere kant schakelaar ?

  • #2
    condensatorr slijpmachine ontploft

    Als je zoekt op Flex 1509 1710 1503 1109 1703 X 1 Y 0.22 uF dan kan je er toch vinden, voor nog geen 20€ Port inbegrepen is dat bij u geleverd.
    Zelfs op eBay te vinden.
    Geleverd tussen 31/12 en 03/01 … toch niet lang wachten?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: condensatorr slijpmachine ontploft

      Ik kan geen elektrisch schema vinden, maar net zoals Verseg kan ik de condensator ook vinden op Ebay https://www.ebay.com/itm/302739638695
      Bij een motor met koolborstels dient een condensator meestal om de vonkvorming op de koolborstels te verminderen, daardoor worden de stoorpulsen onderdrukt , en dat is verplicht bij elk elektrisch apparaat dat voor storingen kan zorgen op bijvoorbeeld elektronische apparatuur. (de koolborstels gaan zo ook wat langer mee)
      Maar als die condensator ontploft is, dan kan dat ook wijzen op een kortsluiting in de ankerwikkelingen (als een condensator ontploft, dan is er dikwijls een andere fout waardoor dat gebeurt).
      Het is dan best mogelijk dat een nieuwe condensator ook vrij snel hetzelfde lot zal ondergaan.

      Op het werk gebruiken we een apparaat met dat soort motor, en dat apparaat draait vele uren, daardoor gaat dat geregeld stuk (het is een heel duur apparaat, repareren is veel goedkoper dan een nieuw), en dat wordt gerepareerd door een bedrijf dat hier vlakbij zit (Bobinage Torremans Rijkevorsel).
      Die repareren bijna alle soorten elektromotoren, en die kunnen ook altijd de juiste onderdelen vinden (de meeste koolborstels en condensators hebben ze zelfs in voorraad).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: condensatorr slijpmachine ontploft

        het is idd deze uit link van ebay . als ik deze daar bestel komt deze dus van toolfox uit duitsland ? maar daar dezelfde slijper verkocht wordt zonder condensator zou deze ook zo moeten werken ?

        Comment


        • #5
          condensatorr slijpmachine ontploft

          Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
          het is idd deze uit link van ebay . als ik deze daar bestel komt deze dus van toolfox uit duitsland ? maar daar dezelfde slijper verkocht wordt zonder condensator zou deze ook zo moeten werken ?
          Er is ook een verschil tussen kunnen en mogen … zonder condensator riskeer je storingen op het net te veroorzaken.
          En ga je voor minder dan 20€ echt risico’s nemen dat het niet in orde is?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment

          Working...
          X