Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummering foto's 2OD ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nummering foto's 2OD ???

    Ik heb gisteren een nieuwe camera 20D gekocht, begint de nummering normaal niet op 1, de eerste foto om mijn Cf is IMG_1130.CR2 ??

    weet iemand dit ?
    Last edited by Wimpy; 30 november 2004, 16:31.

  • #2
    Re: nummering foto's

    Heb je het CF kaartje gebruikt in een andere Canon camera ? Ik vermoed dat de nummering verder gaat waar'ie gebleven is.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: nummering foto's

      Indien je een kaart gebruikt vanuit een vorige camera is het mogelijk dat de nummering wordt gebruikt van het vorige toestel. Omdat die nog aanwezig is op je kaart.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: nummering foto's

        Het kaartje is geformateerd voor gebruik, en om mijn 300 D was de laatste fotonr net geen 800

        Nog een probleempje, de foto's van mijn 300D (crw extensie) kon ik openen met photoshop deze van de 20D (CR2 extensie) kan ik niet openen, hoe los ik dit op ?
        Last edited by Wimpy; 30 november 2004, 13:21.

        Comment


        • #5
          Re: nummering foto's

          Was de verpakking ongeschonden ?

          Anders mogelijk toch even in demo geweest?
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: nummering foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Was de verpakking ongeschonden ?

            Anders mogelijk toch even in demo geweest?

            alles in de verpakking is ongeschonden, de camera zat in de originele verpakking, er is mij alleszins niet gezegd dat dit toestel in 'demo' geweest is...

            Comment


            • #7
              Re: nummering foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
              Nog een probleempje, de foto's van mijn 300D (crw extensie) kon ik openen met photoshop deze van de 20D (CR2 extensie) kan ik niet openen, hoe los ik dit op ?
              Even geduld hebben. Kan nog niet. Wordt wel aan gewerkt door Adobe. Voorlopig even met Canon DPP doen.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: nummering foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                alles in de verpakking is ongeschonden, de camera zat in de originele verpakking, er is mij alleszins niet gezegd dat dit toestel in 'demo' geweest is...
                Ik zou met Opanda IExif viewer eens naar het aantal shutter releases, bij Maker Info, kijken.
                Als dat inderdaad zo is, zou ge kunnen overwegen om terug naar de winkel gaan!!!
                Als dit toestellen een 100.000 fotokes kunnen trekken, zijt ge er al nen dikke percent van kwijt!!!
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: nummering foto's

                  Handig programma

                  Volgens mij worden bij de Canon camera's het aantal genomen foto's niet vastgelegd in de Exif, uitgezonderd de 1D(s) camera's. Alléén Canon zou kunnen zien hoveel foto's de camera daadwerkelijk genomen heeft.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: nummering foto's

                    Bij Nikon werkt het en het is gratis en een goed tooltje dus is toch de moeite om te proberen. Baat het niet, schaad het niet.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nummering foto's

                      Ik vind met dit programma geen aantal shutter releases terug...

                      Comment


                      • #12
                        Re: nummering foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                        Ik vind met dit programma geen aantal shutter releases terug...
                        Het staat vanonder bij Maker Note als Total Number of Shutter Releases fot Camera als veld:A7.
                        Dit is wel voor een D70 en of Canon dit ook geeft blijft een gok.

                        Suc6
                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nummering foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                          Even geduld hebben. Kan nog niet. Wordt wel aan gewerkt door Adobe. Voorlopig even met Canon DPP doen.
                          Nee hoor, die CR2 ondersteuning voor Photoshop CS is er al. Gewoon de patch downloaden van de Adobe site!
                          Gijs
                          Canon apparatuur

                          http://gijsvo.fotopic.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: nummering foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
                            Nee hoor, die CR2 ondersteuning voor Photoshop CS is er al. Gewoon de patch downloaden van de Adobe site!
                            Tussen de laatste update zie ik de 20D niet staan ??

                            Comment


                            • #15
                              Re: nummering foto's 20D

                              Weet er intussen nog iemand iets over de nummering ? Begint deze normaal steeds op één ???

                              Comment

                              Working...
                              X