Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7DII VS 90D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7DII VS 90D

    Ik fotografeer nu vooral sport ( voetbal) voorheen volleybal…
    Heb dus mijn materiaal wat aangepast, het een en ander verkocht, geruild…
    Ik had een 6DII en heb daarnaast een 7DII aangekocht… om wat extra mm te hebben
    Mijn lenzen heb ik allemaal verkocht en bezit nu de 24-70 f2.8 / 70-200 f2.8 is II / 100-400 is II

    Ik dacht de 7DII meer te gebruiken (zelf gedacht om deze te verkopen) maar in de praktijk gebruik ik de 6DII meer, foto’s zijn beter/scherper
    Zeker als het wat minder weer is…
    ( ik werk met beide met back button focus)
    Ik weet dat je de lenzen kan afstemmen op je body… mss is dat een optie…
    Maar kan je dat zelf?
    Of
    Zou een upgrade naar een 90D een groot verschil zijn?
    7DII is vooral qua snelheid en AF de uitblinker…
    Alle hulp tips opmerkingen zijn welkom
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: Canon 7DII VS 90D

    Zou een upgrade naar een 90D een groot verschil zijn?
    De ene persoon zal zeggen Ja, de ander Nee, de redenen daarvoor zijn des persoons. Dus daar kan niemand iets zinnigs over roepen.

    Standaard wat je leest is: je moet de 90D leren kennen om gelijkwaardige beelden te verkrijgen ten opzichte van het materiaal wat je gebruikt(e) - 7D II / 6D II -.
    Je moet zelf op zoek gaan naar de juiste instellingen voor verschillende takken van "sport"

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7DII VS 90D

      De 90D is een toestel dat lager in klassement staat dan de 7D reeks.
      We weten ook wel dat de 7D uit productie is en de 90D nog verkrijgbaar.

      Maar de 90D is technologisch wel een stap verder dan de 7DII, hij zal vooral moeten onderdoen in functionaliteit.
      Je moet hier zelf uitmaken of dat net een nadeel is of niet. Heb je die functies wel nodig?

      Je zou ook kunnen opteren voor de 5D4 die nog in productie is. Is wel een FF toestel maar toch wel top.

      Alternatief moet je mee met de stroom en kijken in het systeemtoestel aanbod.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7DII VS 90D

        De R7 heeft de sensor van de 90D en de sterk verbeterde AF van de andere Canon mirrorless toestellen (R6/R5 en zelfs enkele dingen van de R3) voor een erg betaalbare prijs.
        Dit lijkt me een no-brainer als upgrade van de 7DII.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7DII VS 90D

          Zou een upgrade naar een 90D een groot verschil zijn? --> Nee, tussen generaties in is er zelden een groot verschil. Op functionaliteit en AF zal je bij de 90D zelf inleveren. De R7 is idd een beter idee daar je op geen enkel punt zal inleveren tov de 7D II.
          Maar de scherpte-indruk van een FF zal je op APS-C nooit halen. Je neemt nl steeds een 1.6x crop uit je lens.
          Halveer je het beeld van de 6DII dan zal je zien dat dit redelijk in de buurt komt van de 7D II.

          Hier neem ik meestal een kijkje voordat ik een nieuw canon toestel overweeg: https://www.the-digital-picture.com/Reviews/
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7DII VS 90D

            Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
            Zou een upgrade naar een 90D een groot verschil zijn? --> Nee, tussen generaties in is er zelden een groot verschil. Op functionaliteit en AF zal je bij de 90D zelf inleveren. De R7 is idd een beter idee daar je op geen enkel punt zal inleveren tov de 7D II.
            Maar de scherpte-indruk van een FF zal je op APS-C nooit halen. Je neemt nl steeds een 1.6x crop uit je lens.
            Halveer je het beeld van de 6DII dan zal je zien dat dit redelijk in de buurt komt van de 7D II.

            Hier neem ik meestal een kijkje voordat ik een nieuw canon toestel overweeg: https://www.the-digital-picture.com/Reviews/
            U haalt hier fameus wat dingen door elkaar. Je neemt nml helemaal geen hap uit je lens. Datgene wat je lens ziet, wordt geprojecteerd op een kleinere sensor. Die APS-C sensor dan gaan vergelijken met een hap uit een fullframe sensor kan dus helemaal niet of tenminste het houdt geen steek. De opbouw van de pixels op een APS-C is anders dan op een fullframe, omdat er minder plaats is. Een APS-C sensor is niet gewoon een "hap" uit een fullframe.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7DII VS 90D

              Oorspronkelijk geplaatst door Cram1956 Bekijk bericht
              U haalt hier fameus wat dingen door elkaar. Je neemt nml helemaal geen hap uit je lens. Datgene wat je lens ziet, wordt geprojecteerd op een kleinere sensor. Die APS-C sensor dan gaan vergelijken met een hap uit een fullframe sensor kan dus helemaal niet of tenminste het houdt geen steek. De opbouw van de pixels op een APS-C is anders dan op een fullframe, omdat er minder plaats is. Een APS-C sensor is niet gewoon een "hap" uit een fullframe.
              Daar gaan we weer .

              Als je (met dezelfde lens) het beeld van een 26 mp "halveert" - waarmee ik veronderstel dat je een uitsnede in nabewerking bedoelt - heb je veel minder pixels over dan de 32 mp van de R7 of 90D.
              Voor een aantal fotografietakken waar je niet dichter bij je onderwerp kan komen is dat belangrijk.

              Je kan met argumenten afkomen zoals ruis bij hoge ISO, lensresolutie, diffractie enz, maar naar mijn ervaring is met DEZELFDE LENS het eindresultaat vergelijkbaar tussen een 32 mp cropsensor (M6II, 90D, R7) tov een 45 mp R5 (uitgesneden wel te verstaan - het nog steeds kleiner aantal pixels van de R5 worden plusminus gecompenseerd door de mindere ruis). En dus minder met een 26 mp.

              Deze redenering is niet van tel wanneer je op een crop een 1,6 maal wijdere lens plaatst dan op de FF om dezelfde beeldhoek te bekomen.
              Dan is 45 mp een stuk beter dan 32 mp (met ook minder ruis) en zal ook een 26 mp FF een zeer goed resultaat geven.
              Last edited by palombian; 13 december 2022, 14:37. Reden: opmerking (uitgesneden...) toegevoegd

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7DII VS 90D

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Daar gaan we weer .

                Als je (met dezelfde lens) het beeld van een 26 mp "halveert" - waarmee ik veronderstel dat je een uitsnede in nabewerking bedoelt - heb je veel minder pixels over dan de 32 mp van de R7 of 90D.
                Voor een aantal fotografietakken waar je niet dichter bij je onderwerp kan komen is dat belangrijk.

                Je kan met argumenten afkomen zoals ruis bij hoge ISO, lensresolutie, diffractie enz, maar naar mijn ervaring is met DEZELFDE LENS het eindresultaat vergelijkbaar tussen een 32 mp cropsensor (M6II, 90D, R7) tov een 45 mp R5. En dus minder met een 26 mp.

                Deze redenering is niet van tel wanneer je op een crop een 1,6 maal wijdere lens plaatst dan op de FF om dezelfde beeldhoek te bekomen.
                Dan is 45 mp een stuk beter dan 32 mp (met ook minder ruis) en zal ook een 26 mp FF een zeer goed resultaat geven.
                Klopt helemaal
                Last edited by LesC; 19 december 2022, 08:15. Reden: quote hersteld

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7DII VS 90D

                  Ik vind het betoog van "de hap uit de lens" ook op niet veel steunen.
                  Het is niet hoe fotografie werkt.

                  In de beginjaren (ook bij analoog geweest) was de stand van technologie wel een dingetje.
                  Maar..
                  Met het huidige moderne materiaal van pakweg de laatste 10 jaar zijn de minieme verschillen op de technische specificaties niet belangrijk meer.

                  Comment

                  Working...
                  X